Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, jolla ei ole voimassaolevaa passia eikä hlökorttia. Milloin viimeksi oli?

Vierailija
16.02.2024 |

Minä juuri hankin uuden passin, sitä ennen olin varmaan parikymmentä vuotta ilman.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusin kun on tarvetta. En matkustele joten taidan tyytyä kuvalliseen henkilökorttiin.

Vierailija
2/43 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta uuden saa, kun menee poliisille tunnistettavaksi. Ja kaikkiin kysymyksiin saa vastata väärin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitosta muistutuksesta, tänä vuonna on taas uusittava kalustoa!

Vierailija
4/43 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta uuden saa, kun menee poliisille tunnistettavaksi. Ja kaikkiin kysymyksiin saa vastata väärin.

Miksi väärin? Eihän se ole tarkoitus.

Vierailija
5/43 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passi mulla oli 25 vuotta sitten. Henkilökortti ~10 vuotta sitten. En oo joka viides vuosi sitä uusimassa. Se joko kelpaa tai ei.

Vierailija
6/43 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on henkilökortti, mutta ensi vuonna se pitää uusia. Ei huvittaisi antaa sormenjälkeä, koska olen tähän asti periaatteesta jättänyt sen antamatta.

Vierailija
7/43 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Passi mulla oli 25 vuotta sitten. Henkilökortti ~10 vuotta sitten. En oo joka viides vuosi sitä uusimassa. Se joko kelpaa tai ei.

Ajokortti taitaa joissakin paikossa kelvata tunnisteeksi mutta pankissa ei. On hyvä olla voimassaoleva henkilöllisyystodistus joka kelpaa kaikkialla Suomessa ainakin.

Vierailija
8/43 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanheni kesällä.

Vierailija
9/43 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on henkilökortti, mutta ensi vuonna se pitää uusia. Ei huvittaisi antaa sormenjälkeä, koska olen tähän asti periaatteesta jättänyt sen antamatta.

En koe sitä pahana asiana ollenkaan. Turvallisuus on tärkeä asia. 

Vierailija
10/43 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanheni kesäkuussa. Uuteen jonotan paraikaa, pitää käydä sormenjäljet antamassa.

Vierailija
11/43 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostavaa tässä on se, millaisen ruljanssin AP kävi läpi, että sai uuden passin oltuaan "varmaan parikymmentä vuotta ilman".

Vai oliko kuitenkin voimassa olevat henkkarit, kun haki uuden passin?

Vierailija
12/43 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusin kun on tarvetta. En matkustele joten taidan tyytyä kuvalliseen henkilökorttiin.

Sehän riittää matkustamiseen EU-maissa ja joissakin muissa Euroopan maissa. Hinnat ja voimassaoloajathan noissa on käytännössä samat.

Vierailija
13/43 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passi oli viimeksi voimassa n. v. 2000. Nyt pitäisi uusia. Haluaisin käydä vielä muutamalla ulkomaanmatkalla tässä elämässä ja tarvitaanhan passia tai henkilökorttia  tunnistautumiseenkin. Inhoan edessä olevaa passikuvan ottoa. 

Vierailija
14/43 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passi on näemmä vanhentunut kesäkuussa 2019. Pitäisi kyllä hankkia uusi, mutta lykkään sitä aina vain eteenpäin.

Vierailija
15/43 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostavaa tässä on se, millaisen ruljanssin AP kävi läpi, että sai uuden passin oltuaan "varmaan parikymmentä vuotta ilman".

Vai oliko kuitenkin voimassa olevat henkkarit, kun haki uuden passin?

Ajokortti on. Piti mennä poliisiasemalle ensin hakemusta tekemään, sitten viedä valokuva sinne ja vielä hakea passikin sieltä.

Vierailija
16/43 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ilman passia (ja henkilökorttia) 20 vuotta. Ajokortti kelpasi aina. Sitten pankki halusi minulta virallisen henkilötodistuksen, kun heillä ei ollut kuin ajokorttitunnistus siltä ajalta kun tilin avasin. Passin sitten valitsin. Onhan se kätevä nyt olla, seuraavan kanssa ei tarvi käydä sormenjälkeäkään antamassa, jos hakee uuden passin ajoissa.

Vierailija
17/43 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä. Jos poliisi ei pysty tunnistamaan asiakasta, passi jää saamatta.

Vierailija
18/43 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten kukaan on ilman virallista henkilöllisyystodistusta tässä maailmantilanteessa. Passi voimassa aina, samoin lapsilla.

Vierailija
19/43 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ikinä ollut kumpaakaan eikä toistaiseksi ole mitään tarvetta hommatakaan.

N36

Vierailija
20/43 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin ilman passia (ja henkilökorttia) 20 vuotta. Ajokortti kelpasi aina. Sitten pankki halusi minulta virallisen henkilötodistuksen, kun heillä ei ollut kuin ajokorttitunnistus siltä ajalta kun tilin avasin. Passin sitten valitsin. Onhan se kätevä nyt olla, seuraavan kanssa ei tarvi käydä sormenjälkeäkään antamassa, jos hakee uuden passin ajoissa.

Etkö siis antanut sormenjälkeä passia hakiessasi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi