Ristiriitaisuudet kasvojumppaohjeissa, ootteko muut huomanneet?!
Olen seurannut jo hetken aikaa eri kasvojumppa-/kasvojoogaohjaajien videoita ryppyjä ja juonteita vähentävistä jumppaohjeistuksista.
Näissä ohjeissaan on niin räikeitä ristiriitoja, etten tiedä enää millä kasvojumppaliikkeellä aiheutan kasvoilleni enemmän tuhoa kuin hyötyä..?
Esimerkiksi Mari Sainion ohjeissa nostellaan paljon kulmia, jopa käsiä lisävastuksena pitäen, jotta ilme nuorenisi. Sitten taas Päivi Salminen varoittaa videoissaan painokkaasti kulmien nostelusta, kulmat ja otsa kuulemma suurimmalla osalla jo muutenkin liian aktiivisena, pitäisi päinvastoin rentouttaa aluetta ja vältellä kulmien ylimääräistä nostelua.
Joku myös ohjeistaa tekemään ylähuulen sisäänkääntämistä etuhampaiden alle (miten nyt selittäisinkään...) ja toinen varoittaa tekemästä tätä, kun se kuulemma pidentää ja venyttää jo muutenkin iän myötä pidentyvää ylähuulen ja nenän välistä aluetta.
Joku ohjeistaa ottamaan suun täyteen ilmaa ja pullistamaan poskia, ja yksi sanoo ettei tätä kuuluisi missään nimessä tehdä, aiheuttaa poskien venymistä/löystymistä.
Toinen ohjeistaa mutristamaan huulia suppuun ja työntämään niitä ylös- ja ulospäin, toinen sanoo että ylähuulta pitäisi nostaa ainoastaan suorana "levynä", koska mutristaminen aiheuttaa huuliryppyjä..
Eli...? 😅
Kommentit (34)
Olisi hauska kuulla näiltä ohjaajilta vähän perusteluita väitteisiinsä. Mahtaakohan kumpikaan käydä täällä sivustolla..
Veren saa varmaan kiertämään, ja tervettä hehkua poskille, mutten usko että kasvojumpat sen kummemmin juonteita ja ihon veltostumista vähentää, estää tai varsinkaan korjaa.
Nuo kasvojumppaohjeet perustuvat yksittäisten ihmisten mututuntumaan, eivät muuhun. Tutkimuksia ei ole tehty.
Minä sanoisin, että mitään, mikä selvästi rypistää ihoa mistä tahansa kohdasta ei ole säännöllisesti tehtynä järkevää. Eikö se ole aika loogista, että ennen pitkää ryppy jää pysyväksi, jos sitä joka päivä vahvistaa? En ole seurannut kumpaakaan mainitsemaasi henkilöä, mutta maalaisjärki sanoo, että sillä, joka neuvoo välttämään otsan ja kulmien kurtistelua on vahvempi pointti.
Kasvojen alaosan roikkumiseen vaikuttaa myös ryhti ja kaulalihakset. Jos on etukumara ryhti ja kireät kaulan lihakset, se vetää kasvoja alaspäin.
Itse olen tehnyt kasvojumppaa lähinnä poskilihaksille ja jonkin verran yrittänyt treenata leukalinjaa ja ihan jo muutamassa viikossa olen saanut kasvoja kohotettua. Suupielet on nykyään ylöspäin, kun ennen roikkuivat alaspäin, jollen pitänyt pientä hymyä päällä koko ajan ja poskiin on tullut muotoa, vaikka paino on pysynyt samana koko ajan.
Eli kyllä vielä nelikymppisenäkin saa tuloksia. Kasvoissa on lihaksia niin kuin muuallakin kehossa ja ne vastaavat aktivointiin ihan samoin kuin mitkä tahansa lihakset.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea te uskotte. Ei auta voiteet eikä jumpat. Geenit määrittää. Katso äitiäsi ja isoäitiäsi. Oliko heillä ryppyjä ?
Elämäntavat ja ihon suojaaminen sekä auringolta että paleltumiselta auttaa. Isoäiti teki maalaistalon töitä, joten hänen ihonsa kärsi, kuten useimpien raskaita ulkotöitä tekevien. Heitä ei voi verrata nykyajan sisätöitä tekeviin lapsenlapsiin.
Vai mitä ite sanoisit 1970-luvun nelikymppisisen ja nykypäivän nelikymppisen ulkonäköä vertaillessa, vaikka kyse on saman suvun naisista. Niin, ja se äiti. Äitini rakasti aurinkoa ja paloi joka kesä. Hänen ihonsa on siitä huolimatta ihmeen hyvässä kunnossa, vaikka on kirjava.
Itse olen huomattavasti nuoremman näköinen nelkyt vuotias kuin aiemmat sukupolvet ja en ole tässä mitenkään poikkeuksellinen.
Ne on ristiriitaisia siksi, kun mikään niistä ei tuota todellisuudessa väitettyjä tuloksia.
Minkä tahansa lihasten käyttäminen vahvistaa ja usein myös kasvattaa niitä lihaksia. Vahvemmat lihakset myös yleensä erottuvat ihon alta paremmin kuin vetelämmät. Jumppaaminen itseasiassa altistaa rypistymiselle, aivan kuten myös vanheneminen, aurinko yms. Ryppyjä silotetaan botoksilla juuri tämän ilmiön vuoksi. Botox halvaannuttaa lihaksia ja löysää niihin syntyneitä kireyksiä, ja näin vähentää ihon pinnalle näkyviä juonteita. Jumppaamalla voit kyllä saada itsellesi paremman olon ja virkeämmän verenkierron myös kasvoihin, mutta myös lisää niitä juosteita ja ryppyjä mistä haluat eroon.
Vierailija kirjoitti:
Ne on ristiriitaisia siksi, kun mikään niistä ei tuota todellisuudessa väitettyjä tuloksia.
Minkä tahansa lihasten käyttäminen vahvistaa ja usein myös kasvattaa niitä lihaksia. Vahvemmat lihakset myös yleensä erottuvat ihon alta paremmin kuin vetelämmät. Jumppaaminen itseasiassa altistaa rypistymiselle, aivan kuten myös vanheneminen, aurinko yms. Ryppyjä silotetaan botoksilla juuri tämän ilmiön vuoksi. Botox halvaannuttaa lihaksia ja löysää niihin syntyneitä kireyksiä, ja näin vähentää ihon pinnalle näkyviä juonteita. Jumppaamalla voit kyllä saada itsellesi paremman olon ja virkeämmän verenkierron myös kasvoihin, mutta myös lisää niitä juosteita ja ryppyjä mistä haluat eroon.
En tiedä, mitä aloittaja ja muut kasvojumpalla tavoittelevat, mutta itse tähtään siihen, että posket ja leuanalus/kaula eivät alkaisi roikkua niin pahasti. Mieluummin otan vähän syvemmät juonteet kuin lerpottavan kalkkunannaaman.
En myöskään ymmärrä, miksi sinä kommentoit tätä ketjua? On ok olla sitä mieltä, että asia x on turhaa, mutta tarvitseeko sitä tulla jankkaamaan toisille, jotka haluavat keskustella aiheesta positiivisessa hengessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mitä aloittaja ja muut kasvojumpalla tavoittelevat, mutta itse tähtään siihen, että posket ja leuanalus/kaula eivät alkaisi roikkua niin pahasti. Mieluummin otan vähä
En tiedä kenelle ketjussa olit vastaamassa, koska lainaamasi viesti on ainoa keskusteluun laittamani, joten en ole jankannut yhtään mitään. En myöskään väitä jumppaa hyödyttömäksi.
Itsellä yksi kaveri tekee sitä Senjan Faceimage(?) kasvojumppaa/hierontaa ja teippausta. En kyllä huomaa minä ainakaan kasvoissaan mitään eroa tapahtuneen vuoden aikana...
Enemmän kuin kasvojen juonteet ja rypyt, ulkonäköä vanhentaa kasvojen ns.löystyminen ja siotä johtuva roikkuminen hamsteripusseineen ja kalkkunahelttoineen. Pienet rypyt ei niinkään haittaa koska ne eivät tee kasvojen ilmettä väsähtäneeksi toisin kuin kasvojen roikkuminen.
Vierailija kirjoitti:
Jos ryppy on jo , olet myöhässä.
t. Rypytön luomu 47. Aloitin kaiken jo vuonna 1999.
Kaihiin saa avun leikkauksella. Pysyvästi huonontunut näkö on turvallisuusriski.
Mun serkku ei ole ilmeillyt 30 vuoteen. Toimii tosi hyvin. Hänellä ei ole viiskymppisenä yhtään juonnetta tai ryppyä. Ei kyllä ole ollut elämää, tunteita tai iloakaan.
Täh 😅😂
Ap