Minulla 32 tuumainen televisio. En tarvitse isompaa.
Mistä syystä monet suosittelee mahdollisimman isoa, jopa 65 tuumaista telsua. Tulen toimeen pienemmälläkin ja näin televisio ei ole liian hallitseva elementti sisustuksessa.
Kommentit (29)
Neliöistä se on kiinni, näyttää hassulta suuressa olohuoneessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä liikaa ottaa neuvoja hifisteiltä. Niillä menee monesti liiallisuuksiin asiat. Kodista ei ole tarkoitus rakentaa elokuvateatteria, vaan viihtyisä asumus. Olet tehnyt ap oikean valinban, isompaa ei tarvitse. Lisäksi siinä säästää pitkän pennin.
Kyllä kotiteatteri oli ylellisyyttä ainakin ennen. Nykyään kun on netti ja katsellaan puhelimesta, ehkä ei niin enää.
Naisille riittää muutaman tuuman puhelimen näyttö josta voi katsella instaa ja tiktokkeja.
Mulla on vielä pienempi, ehkä 20". Riittää hyvin eikä hallitse huonetta. Se ei ole eikä saa olla mikään alttari joka vie kaiken huomion. Tärkeintä huoneessa on viherkasvit.
Meillä 65" ja 55". Kyllä tuo kuusvitonen on paras.
Tarvittava television koko riippuu katseluetäisyydestä. Katso läheltä -> pienempi riittää. Katso kauempaa -> tarvitset isomman. Ei tässä ole kyse hifistelystä.
32" olikin ennen suurin mjtä myytiin. Yleisin oli 28". Myöhemmin tuli sitten 36" laajakuva TV.
TV:n järkevä koko riippuu täysin katseluetäisyydestä. 4m etäisyydelle sopiva on 55", tuosta voit sitten skaalata kumpaakin suuntaan. Verkkokaupan ja Gigantin ohjeet katseluetäisyyksille on naurettavat. Ehdottavat 55" 2m etäisyydellä, kaikki tietää millaista on istua elokuvateatterissa eturivissä... leffa menee ohi kun joutuu päätä kääntämällä lukea tekstitystä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vielä pienempi, ehkä 20". Riittää hyvin eikä hallitse huonetta. Se ei ole eikä saa olla mikään alttari joka vie kaiken huomion. Tärkeintä huoneessa on viherkasvit.
Oon samaa mieltä. Minulla ihastuttava rokokoo senkki jonka päällisen aion pyhittää viherkasveille. Nyt siinä televisio, mikä myynnissä.
Vierailija kirjoitti:
TV:n järkevä koko riippuu täysin katseluetäisyydestä. 4m etäisyydelle sopiva on 55", tuosta voit sitten skaalata kumpaakin suuntaan. Verkkokaupan ja Gigantin ohjeet katseluetäisyyksille on naurettavat. Ehdottavat 55" 2m etäisyydellä, kaikki tietää millaista on istua elokuvateatterissa eturivissä... leffa menee ohi kun joutuu päätä kääntämällä lukea tekstitystä.
Niinpä. Näihin hifistien katseluetäisyys vinkkeihin ei oo luottamista. Iäkkäällekin joku 43 tuumaa on ihan riittävä. Ja näitä saa halvalla. Minulla itellä ollut monenlaista tvtä aina 28 tuumaisesta 65 tuumaiseen ja videotykkiin. Videotykki oli metka vehje ja maksoin siitä paljon silloin, oli kangas ja kaikki. Nykyään 55 tuumaa joka on liian iso, kaduttaa.
Minulla on 30-senttinen. En tarvitse isompaa.
t. mies
Vierailija kirjoitti:
t. mies
Riittää porkan katseluun läppäriltä?
Minulla 8cm muna, vaimo tarvii isompaa
Niin minäkin ajattelin kunnes hommasin 55 tuumaisen. Kyllä tosta on paljon kivempi katsoa sarjoja.
70" on meillä, on sillä kiva katsoa leffoja, olsi hirveää rirkistellä jostain 32" kun katseluetäsyyttä on 3-4 m.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. mies
Riittää porkan katseluun läppäriltä?
Joo hyvin se Porkka tästä ruudulta näkyy:
Itse ostin juuri uuden 55 tuuman television ja on kyllä aivan paska kuvanlaadultaan. Oma häpeä varmaan tosin kun tyydyin 699€ maksavaan töllöttimeen. Hinnalla olisi varmaan tässäkin saanut laatua. Olisi pitänyt pihistelemättä se noin 1200-1500€ raskia laittaa. Ei noita kuitenkaan niin usein osta.
Katsoin viimeksi telkkarista noin kuusi vuotta sitten lätkän MM kisat..sen jälkeen en telkkua en ole avannut..pari vuotta sitten laiton toosan kierrätykseen ja uutta en osta.
Vierailija kirjoitti:
Nuo "tietokoneen näytön" kokoiset telkkarit saa siirrettyä metrejä lähemmäs muutamassa sekunnissa.
Mulla on yksi iso ja yksi pieni kun lahjoitettiin ja pärjään yhtä hyvin pienellä. Huomattavin kokemuksellinen ero on äänentoisto, mutta kyllähän sellaiseenkin saa eri ratkaisuja.
Ei pidä liikaa ottaa neuvoja hifisteiltä. Niillä menee monesti liiallisuuksiin asiat. Kodista ei ole tarkoitus rakentaa elokuvateatteria, vaan viihtyisä asumus. Olet tehnyt ap oikean valinban, isompaa ei tarvitse. Lisäksi siinä säästää pitkän pennin.