Miten ihmeessä miehen ex laskee elatusmaksut? :D
Heillä ei ole virallista sopimusta tehty lastenvalvojalla, sillä lapsi on niin iso, kohta täysikäinen. Ovat sopineet summan muuten vain maksettavaksi ja molemmat tähän suostuneet. Miehen ex kuitenkin alkanut pyytää lisää rahaa eikä ymmärrä, että elatusmaksun tarkoitus on kattaa puolet lapsen aiheuttamista kuluista eikä lapsen JA lapsen äidin! :D Olettaa siis miehen osallistuvan hänenkin elämiseensä kun niputtaa kerrostalon vesimaksut (henkilöperusteinen.. eli vaikka 20e/henkilö ja laskee vesimaksuksi 40 e josta miehen osuus olisi 20e, kun oikeasti miehen kuuluisi maksaa lapsen vesimaksusta puolet, eli 10 e! :D) ja sähkölaskut sekä olettaa, että mies maksaa kokonaan lapsen puhelinlaskun ym.. vieläsiis elatusmaksun lisäksi.
Ei ymmärrä, että hän itse maksaa puolet lapsensa elättimisestä ja itsensä yksin sen lisänä.. ei mieheni. :D
Onko muita näin tyhmiä exiä? Mies sai vääntää hänelle rautalankaa miten tämä menee.. että LAPSEN kulut maksetaan puoliksi ja molemmat maksaa oman elämisensä ihan itse.
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Mitteepä se siulle kuulluu?
Tottakai se kuuluu, vai meinaatko, että uuden puolison asiat ei kuuluisi myös toiselle osapuolelle.
Kuitenkin taloudellisista asioista kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos Satu, että olet sinä.
- isä, joka nyt maksaa lapsen harrastusta, ajokorttia, autoa, vakuutusta, jne.
Elinkustannukset ovat Suomessa kasvaneet vain aikuisten kohdalla? Lasten tulisi tulla toimeen sillä millä ennenkin?
Vain lähillä ne tuntuu nousseen. Etän pitää maksaa taas vain enemmän ja enemmän indeksikorotuksia, vaikka rahaa ei tule sen enempää kuin ennenkään.
Älä jaksa olla lapsellinen. Etänä mietin miten voin esim pienentää omaa kulutustani, enkä siten miten voin olla tukematta lastani vähemmän. Hän on yhtä lailla minun vastuulla kuin lähinkin.
- isäMutta lähin ei tarvitse pienentää omaa kulutustaan, se on vain
Sinä näytät olevan exälläsi elämänsä maksattava
Vierailija kirjoitti:
Tässä elävää oppimateriaalia niille, jotka vasta harkitsee sitä parisuhdetta henkilön kanssa jolla on lapsia. Heidän rahat ei ole vain heidän rahoja. Osa niistä kuuluu henkilölle jota kutsutaan lapseksi.
Osa ei kuulu exälle. Ei mikään osa. Ainoastaan lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos Satu, että olet sinä.
- isä, joka nyt maksaa lapsen harrastusta, ajokorttia, autoa, vakuutusta, jne.
Elinkustannukset ovat Suomessa kasvaneet vain aikuisten kohdalla? Lasten tulisi tulla toimeen sillä millä ennenkin?
Vain lähillä ne tuntuu nousseen. Etän pitää maksaa taas vain enemmän ja enemmän indeksikorotuksia, vaikka rahaa ei tule sen enempää kuin ennenkään.
Älä jaksa olla lapsellinen. Etänä mietin miten voin esim pienentää omaa kulutustani, enkä siten miten voin olla tukematta lastani vähemmän. Hän on yhtä lailla minun vastuulla kuin lähinkin.
- isäMutta lähin ei tarvitse pienentää omaa kulutustaan, se on vain
Ei. Lähi voi päättää antaa lapselle vähemmän kun raha ei riitä. Etällä tätä mahdollisuutta ei ole
Ei makseta elatusmaksuja puolin tai toisin vaan yhdessä maksetaan harrastusmaksut ja isommat menot. Silti exä kiukuttelee omasta osastaan kun kuvittelee että minun saamalla lapsilisillä on mahdollista maksaa kaikki lasten menot eikä hänen mielestään kuuluisi maksaa muuta kuin lasten ruoat ja mahdolliset huvit silloin kun lapset ovat isällään.
Vierailija kirjoitti:
Ei makseta elatusmaksuja puolin tai toisin vaan yhdessä maksetaan harrastusmaksut ja isommat menot. Silti exä kiukuttelee omasta osastaan kun kuvittelee että minun saamalla lapsilisillä on mahdollista maksaa kaikki lasten menot eikä hänen mielestään kuuluisi maksaa muuta kuin lasten ruoat ja mahdolliset huvit silloin kun lapset ovat isällään.
Tuohon on helppo ratkaisu. Lapsilisäkin puoliksi, ja sitten maksatte kaiken puoliksi ilman miehen kitinöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohon on helppo ratkaisu. Lapsilisäkin puoliksi, ja sitten maksatte kaiken puoliksi ilman miehen kitinöitä.
Tyhmäkö olet, ne menisi kustannuksia hoitamattoman isän omaan lompsaan, kun nyt menevät suoraan lasten menoihin. Ei tässä äiti ole kuluja kieltäytynyt maksamasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmäkö olet, ne menisi kustannuksia hoitamattoman isän omaan lompsaan, kun nyt menevät suoraan lasten menoihin. Ei tässä äiti ole kuluja kieltäytynyt maksamasta.
Vaikka juuri sanottiin että puoliksi maksetaan. Kyllä se tyhmä tässä nyt olet sinä itse 😉
Kuulin tälläistä hölynpölyä, että jossain suhteessa kun on oltu avioliitossa, miehen pitäisi lasten elatusmaksujen lisäksi tarjota sama taloudellinen tuki ex-vaimolle kuin avioliitossa ollessa😃
Vierailija kirjoitti:
Kuulin tälläistä hölynpölyä, että jossain suhteessa kun on oltu avioliitossa, miehen pitäisi lasten elatusmaksujen lisäksi tarjota sama taloudellinen tuki ex-vaimolle kuin avioliitossa ollessa😃
Mikä juttu tää on, että ex-vaimolle kuulema pitää olla sama elintaso, kuin avioliitossa ollessa? Joku parin kahdenkeskinen sopimus? Mitä sitä kukaan enää toisen rahoista kostuu, kun ollaan erottu, paitsi elatusmaksut jos lapsia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulu sinulle. Ja 1/1 kommenttia kompaten: et varmasti ole itsekään vailla yhtään ainoaa miehen euroa.
Varmasti mies maksaa jotain ap:n elättimestä. Jos ei suoraan, niin välillisesti.
Mitä hittoa 🤣 Jospa se onkin toisinpäin, että ap maksaa miehen elättimestä 😁
hyvin harvinaista, että nainen elättäisi miehen. saattaa tälläinenkin erikoisuus silti jostain löytyä, mutta miehen pitää olla silloin tosi jännä
Missä maailmassa sinä elät? Tuo tilanne, että nainen elättää ei ole niinkään harvinainen eikä kyse ole mistään jännä miehestä! Naiset hyvin kouluttautuneita tms. syystä niin tuo luulo. että mies aina elättää ei todellakaan pidä paikkaansa. Itse "jouduin" elättäjäksi koska mies halusi olla yksityisyrittäjä vaikkei siitä vuosiin saanut nostettua kunnollista elantoa Erottuani minut katsottiin elatusvelvolliseksi vuosie ajalta. Ei ole avioehtoa joka EHDOTTANASTI olisi pitänyt olla.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulu sinulle. Ja 1/1 kommenttia kompaten: et varmasti ole itsekään vailla yhtään ainoaa miehen euroa.
No hemmettiäkö 'aikuinen' ex vielä kitisis toisen rahojen perään? Ne elatusmaksut on just niihin lapsen hankintoihin. Äiti päättää mihin rahat laitetaan ja laittaa työssäkäyvänä lisää oman lapsensa menoihin, esim puhelinlaskuihin
Vierailija kirjoitti:
Paljonko miehesi maksaa sinun elättimisestä?
Miten liittyy ap:n aloitukseen? Ap: n suhteeseen? Ex on ex ja uuden kanssa tehneet uuden sopimuksen?
Keinoja päästä miehen rahapussille? Vinkkejä otetaan vastaan. Lue vitsillä.😉
Vierailija kirjoitti:
😂😂😂😂😂😂😂😂
Mitteepä se siulle kuulluu?