Miten ihmeessä miehen ex laskee elatusmaksut? :D
Heillä ei ole virallista sopimusta tehty lastenvalvojalla, sillä lapsi on niin iso, kohta täysikäinen. Ovat sopineet summan muuten vain maksettavaksi ja molemmat tähän suostuneet. Miehen ex kuitenkin alkanut pyytää lisää rahaa eikä ymmärrä, että elatusmaksun tarkoitus on kattaa puolet lapsen aiheuttamista kuluista eikä lapsen JA lapsen äidin! :D Olettaa siis miehen osallistuvan hänenkin elämiseensä kun niputtaa kerrostalon vesimaksut (henkilöperusteinen.. eli vaikka 20e/henkilö ja laskee vesimaksuksi 40 e josta miehen osuus olisi 20e, kun oikeasti miehen kuuluisi maksaa lapsen vesimaksusta puolet, eli 10 e! :D) ja sähkölaskut sekä olettaa, että mies maksaa kokonaan lapsen puhelinlaskun ym.. vieläsiis elatusmaksun lisäksi.
Ei ymmärrä, että hän itse maksaa puolet lapsensa elättimisestä ja itsensä yksin sen lisänä.. ei mieheni. :D
Onko muita näin tyhmiä exiä? Mies sai vääntää hänelle rautalankaa miten tämä menee.. että LAPSEN kulut maksetaan puoliksi ja molemmat maksaa oman elämisensä ihan itse.
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi te menette kimppaan muiden pois potkimien roskaukkojen kanssa? Aina, ihan aina, tulee hankaluuksia. Sitten tulette vauvapalstalle ulisemaan miten miehen ex on narsisti ja ties mitä muuta.
tämä mies oli hyvä, mutta sen ex oli roska-akka. käykö kateeksi, kun et itse saa edes roskaukkoa?
Tossukka se on ja sulla joku Justiina -syndrooma.No taistele toki muiden taistelut,vaikka sitä ei pyydetä.
sinä vaan pelkäät, että kaikki sinun 3 elatusmaksujenmaksajaa saisi apua sinun kiristyksiä vastaan uusilta ihanilta nyxiltään
Tuon ikäisellä lapsella on suuret menot. Tarvitsee tietokonetta ja kännykkää. Todennäköisesti kasvaakin vielä ja syö kuin hevonen. Ajokorttikaan ei ole ilmainen.
Hyvähän se on jos vanhemmat pystyvät jakamaan maksuja todellisten kulujen perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi te menette kimppaan muiden pois potkimien roskaukkojen kanssa? Aina, ihan aina, tulee hankaluuksia. Sitten tulette vauvapalstalle ulisemaan miten miehen ex on narsisti ja ties mitä muuta.
tämä mies oli hyvä, mutta sen ex oli roska-akka. käykö kateeksi, kun et itse saa edes roskaukkoa?
Tossukka se on ja sulla joku Justiina -syndrooma.No taistele toki muiden taistelut,vaikka sitä ei pyydetä.
sinä vaan pelkäät, että kaikki sinun 3 elatusmaksujenmaksajaa saisi apua sinun kiristyksiä vastaan uusilta ihanilta nyxiltään
Eipä oo sellasta exää, jonka kanssa olisi yhteiset lapset.
Vierailija kirjoitti:
Exät laskee kaikenlaisia asioita. Kaverin exä osti auton, missä oli lyhennys kuukaudessa 350ekk ja kaveri maksoi elareita 355ekk. Sitten, kun elarit loppu, niin sen exä itki, kun ei ole varaa maksaa autosta 350e lyhennystä.
Tässähän ei ole mitään ihmeellistä vaikka se siltä saattaa kuulostaa tyhmemmän korviin.
Jos lapsen elatukseen menee 700€ kuussa, isän ( joka etävanhempi tod.näk.on) osuus on 350€ ja äidin 350€. Kun elarit loppuu, kulutus pysyy samana, äiti maksaa 700€ jolloin hänelle jää 350€ vähemmän eikä siten voi maksaa autolainaa. Vai meinaatko että isän maksamat 350€ menee autolainaa maksamiseen ja lapsi elää pelkällä pyhällä hengellä.
Eri
Ja täysin exätön, ei ole omaa lehmää ojassa tässä.
hahah exä väitti että pystyy päättään olenko tulevaisuudessa lasten huoltaja enää.
Vierailija kirjoitti:
Tuon ikäisellä lapsella on suuret menot. Tarvitsee tietokonetta ja kännykkää. Todennäköisesti kasvaakin vielä ja syö kuin hevonen. Ajokorttikaan ei ole ilmainen.
Hyvähän se on jos vanhemmat pystyvät jakamaan maksuja todellisten kulujen perusteella.
Ajokorttiin mies osallistuu puolella. Tietokonetta ei kuulemma tarvitse. Kännykkä on ennestään (ja vielä on hyvä, uusimiselle ei tarvetta siis). Kyllä nyt on kyse ihan vain siitä, että äiti yrittää maksattaa myös omia valintojaan tai teinin kuluja enemmän isän pussilla. Onhan hän nyt itsekin vastuussa oman lapsensa elättämisestä, ei pelkästään isä. Onneksi lapsi on niin iso, että elatusmaksut loppuvat ja lapsi voi itse maksaa omia menojaan kesätöillä yms.. Eli ei tavi sen äidinkään häntä kummmemmin elättää. katto pään päälle, ruokaa pöytään. Meille saa toki aina tulla myös ja varmasti myös tuetaan muutenkin.. Onneksi loppuu tuon miehen exän kanssa näistä säätäminen!
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajokorttiin mies osallistuu puolella. Tietokonetta ei kuulemma tarvitse. Kännykkä on ennestään (ja vielä on hyvä, uusimiselle ei tarvetta siis). Kyllä nyt on kyse ihan vain siitä, että äiti yrittää maksattaa myös omia valintojaan tai teinin kuluja enemmän isän pussilla. Onhan hän nyt itsekin vastuussa oman lapsensa elättämisestä, ei pelkästään isä. Onneksi lapsi on niin iso, että elatusmaksut loppuvat ja lapsi voi itse maksaa omia menojaan kesätöillä yms.. Eli ei tavi sen äidinkään häntä kummmemmin elättää. katto pään päälle, ruokaa pöytään. Meille saa toki aina tulla myös ja varmasti myös tuetaan
Lapsilisä loppuu, kun lapsi täyttää 17 vuotta ja nyt ap uhoaa, että elatusmaksut menee katkolle, kun lapsi on 18. Otatte varmaan lapsen asumaan sinne teille, kun se on sinun mielestä lähes ilmaista, kun lapsi on täysi-ikäinen?
Vierailija kirjoitti:
hahah exä väitti että pystyy päättään olenko tulevaisuudessa lasten huoltaja enää.
Monessa tapauksessa ovat pystyneetkin. Tuttavapiirissä kolme miestä joilla on/ollut huoltajuus. Yksi naisista on että saa tavata lapsiaan vaan virka holhoojan läsnäollessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajokorttiin mies osallistuu puolella. Tietokonetta ei kuulemma tarvitse. Kännykkä on ennestään (ja vielä on hyvä, uusimiselle ei tarvetta siis). Kyllä nyt on kyse ihan vain siitä, että äiti yrittää maksattaa myös omia valintojaan tai teinin kuluja enemmän isän pussilla. Onhan hän nyt itsekin vastuussa oman lapsensa elättämisestä, ei pelkästään isä. Onneksi lapsi on niin iso, että elatusmaksut loppuvat ja lapsi voi itse maksaa omia menojaan kesätöillä yms.. Eli ei tavi sen äidinkään häntä kummmemmin elättää. katto pään päälle, ruokaa pöytään. Meille
Ei vaan lapsi saa kyllä tukea meiltä. Tulkoon meille aina halutessaan. Vaikka sitten asuisikin. Sopii. Mies tukee jatkossa lasta suoraan. Ostaa tarvittavia juttuja, maksaa vaikka harrastuksia tms.. mutta äidille raha ei enää suoraan siirry. Eihän tuossa laskentatavassakaan ole mitään logiikkaa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulu sinulle. Ja 1/1 kommenttia kompaten: et varmasti ole itsekään vailla yhtään ainoaa miehen euroa.
Mieheni ei maksa minun elättämisestäni yhtään mitään. Minä maksan itse ihan oman elämiseni. Käyn töissä, pärjään oikein mainiosti. Asiahan ei periaatteessa minulle kuulu, mutta miestäni tuen! Ei hänenkään kuulu kiltisti vaan sanoa kyllä kyllä ja elättää eksäänsä!
Sulla mitään miestä ole kelarotta. Kävin somesi katsomassa. Lopeta valehtelu ja mene töihin ääliö.
Aloittaja älä välitä näistä vanhojen piikojen viesteistä jotka ei todellakaan ymmärrä, että jotkut naiset todella ovat eron jälkeen vain rahan perässä. Niitä naisia on todella paljon. Tuttavan miehen exä ei päivääkään ole ollut itse töissä ja aina uuden miehen tavatessa tulee paksuksi ja akka kuvittelee, että niidenkin kulut täytyisi tämän tuttavan miehen maksaa. Ja tottakai sinulla on myös oikeus ottaa kantaa tuohon asiaan. Ei todellakaan tarvitse jäädä sanattomaksi ja olla tukematta miestään.
Huvittavaa miten täällä toiset kurjat exät perustelee miten pitäisi vielä enemmän saada elatusrahaa :D
Kannattaa muistaa sekin, että hyvin usein se on toinen (yleensä lähi-) vanhempi joka maksaa lukemattomia arjen "pikkukuluja" joista se toinen vanhempi on autuaan tietämätön.
Sanotaan vaikka esimerkkinä lasten kaverien synttärilahjat, niihin saa vuosien saatossa uppoamaan kaikkine lahjapapereineen ja -naruineen isot summat vaikka minibudjetilla hankkisi.
Samoin usein lapsella hajoaa joku juttu (vaikka penaali, panssarilasi puhelimesta tmv.) tai tarvitaan rahaa johonkin (koulun discoon, leffalippuun jne.) tai tulee pakko hankkia yllättäen jotain uutta vaatetta tmv. kun jäänyt pieneksi/hukkunut/mennyt rikki (uikkarit/käsineet/sateenvarjo jne.)
Ja toki aika usein myös lääkkeet, siis yllättävät vaikka yskänlääke ja burana menee flunssa useammin toisen pusssista.
Nuo ovat summina pieniä/harva jaksaa niitä mihinkään "lapsen menoihin" kirjailla erikseen ylös ja alkaa jakamaan 50-50 vanhempien kesken. Mutta pitkässä juoksussa noista muutamien eurojen/välillä isompienkin hankintojen summista tulee Kokonaisuutena ISO summa. Ja nuo nimenomaan sellaisia, ettei se toinen usein edes tajua, että noita kuluja syntyy, kun ei niotä koskaa näe/maksa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muistaa sekin, että hyvin usein se on toinen (yleensä lähi-) vanhempi joka maksaa lukemattomia arjen "pikkukuluja" joista se toinen vanhempi on autuaan tietämätön.
Sanotaan vaikka esimerkkinä lasten kaverien synttärilahjat, niihin saa vuosien saatossa uppoamaan kaikkine lahjapapereineen ja -naruineen isot summat vaikka minibudjetilla hankkisi.
Samoin usein lapsella hajoaa joku juttu (vaikka penaali, panssarilasi puhelimesta tmv.) tai tarvitaan rahaa johonkin (koulun discoon, leffalippuun jne.) tai tulee pakko hankkia yllättäen jotain uutta vaatetta tmv. kun jäänyt pieneksi/hukkunut/mennyt rikki (uikkarit/käsineet/sateenvarjo jne.)
Ja toki aika usein myös lääkkeet, siis yllättävät vaikka yskänlääke ja burana menee flunssa useammin toisen pusssista.
Nuo ovat summina pieniä/harva jaksaa niitä mihinkään "lapsen menoihin" kirjailla erikseen ylös ja alkaa jakamaan 50-50 vanhempien kesken. Mutta pitkässä juoksus
Tämä ihan täysin ymmärrettävää. Miehen ja eksänsä erosta kuitenkin aikaa muutamia vuosia. Ja niiden muutaman vuoden aikana ei puhuta mistään mahdottomista summista kokonaisuudessaan kun mies kuitenkin maksanut elatusmaksuja sovitun summan ja niitä ennen lapsi asui molemmilla vanhemmillaan 50/50. Minä kuntulin kuvioihin, alkoi tämä "vittuilu" ja ymmärtämättömyys mihinkään kun miehellä olikin yhtäkkiä jotain muutakin elämää kuin eksän pillin mukaan poukkoilu ja "yllättävien menojen" mielivaltainen makselu eksän mielen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulu sinulle. Ja 1/1 kommenttia kompaten: et varmasti ole itsekään vailla yhtään ainoaa miehen euroa.
Meillä minua alkoi ajan mittaan ottaa päähän, kun elätin sekä miestä että epäsuorasti miehen exää. Eli mies maksoi elatusmaksuja ja sen jälkeen hänellä ei ollutkaan enää rahaa mihinkään, joten maksoin asumisen miehen puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä minua alkoi ajan mittaan ottaa päähän, kun elätin sekä miestä että epäsuorasti miehen exää. Eli mies maksoi elatusmaksuja ja sen jälkeen hänellä ei ollutkaan enää rahaa mihinkään, joten maksoin asumisen miehen puolesta.
Eli lankesit vanhaan ansaan, jossa mies kuppaa sekä nyxäänsä että jättää elarit kelan maksettaviksi väittäen exän kuppaavan kaikki rahat :D
Eiköhän se mies osaa ite hoitaa tuon asian. Puolison exiä ei kannata ajatella.
Et vaan tajua.