Villi rotta kotonasi, pillastutko?
Harvoin minä minkään uutisen takia alan kaivamaan lisätietoja. Nyt kuitenkin oli IS:ssa kommentti, jossa kotiin tullut rotta sai koko perheen sekaisin 7 viikoksi. Onko sinulla kokemusta rotista, ovatko ne todella niin ällöjä kuin artikkelissa väitetään.?
Linkki iltasanomiin: https://www.is.fi/asuminen/art-2000010225544.html
Kommentit (63)
Minulla on ollut omakotitalon alla rotta tai ehkä useampia. On järsinyt tiensä keittiön allaskaappiin. Rotanloukkua ja häkkimallista loukkua osaa varoa. Seuraan kameralla tämän menoa kaapissa.
Minulla sattui olemaan kaapissa vanhentunutta perunajauhoa, sekä pullo muurahaisten eliminointiin tarkoitettua jauhetta (Motonet). Molemmat valkoisia. Tiesin, mistä kolosta rotta yleensä tulee, ja ripottelin siihen pelkkää perunajauhoa. Tämä sitten maisteli sitä, ja totesi varmaan, että hyvää on ja terveellistä. Vähän pidemmällä olikin sitten kumpaakin jauhetta sekaisin. En mitenkään erityisesti sekoittanut niitä. Yhteensä ehkä muutamia ruokalusikallisia tavaraa. Jossain kohtaa tämä on syönyt lähes kaikki. Ja kas, 12 tuntiin kamera ei ole hälyttänyt liikkeestä. Saattoi toimia.
Sitä muurahaisjauhoa kannattaa ensin puhaltaa vaikka pieneen pussiin, ettei saa sitä silmilleen. Sitten kaadella esim. kaapin tai lattian pohjalle, missä nyt rotta on näkynytkin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut omakotitalon alla rotta tai ehkä useampia. On järsinyt tiensä keittiön allaskaappiin. Rotanloukkua ja häkkimallista loukkua osaa varoa. Seuraan kameralla tämän menoa kaapissa.
Minulla sattui olemaan kaapissa vanhentunutta perunajauhoa, sekä pullo muurahaisten eliminointiin tarkoitettua jauhetta (Motonet). Molemmat valkoisia. Tiesin, mistä kolosta rotta yleensä tulee, ja ripottelin siihen pelkkää perunajauhoa. Tämä sitten maisteli sitä, ja totesi varmaan, että hyvää on ja terveellistä. Vähän pidemmällä olikin sitten kumpaakin jauhetta sekaisin. En mitenkään erityisesti sekoittanut niitä. Yhteensä ehkä muutamia ruokalusikallisia tavaraa. Jossain kohtaa tämä on syönyt lähes kaikki. Ja kas, 12 tuntiin kamera ei ole hälyttänyt liikkeestä. Saattoi toimia.
Sitä muurahaisjauhoa kannattaa ensin puhaltaa vaikka pieneen pussiin, ettei saa sitä silmilleen. Sitten kaadella esim. kaapin tai lattian pohjalle, missä nyt rott
No nyt se penteleen rotta tuli taas. Tai sitten on eri.
Meidän vanha kissa raahasi joskus saaliinaan jonkun hiton piisamin tai majavan näytille. Joku itseään 3 kertaa isompi otus.