Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Villi rotta kotonasi, pillastutko?

Vierailija
15.02.2024 |

Harvoin minä minkään uutisen takia alan kaivamaan lisätietoja. Nyt kuitenkin oli IS:ssa kommentti, jossa kotiin tullut rotta sai koko perheen sekaisin 7 viikoksi. Onko sinulla kokemusta rotista, ovatko ne todella niin ällöjä kuin artikkelissa väitetään.?

Linkki iltasanomiin: https://www.is.fi/asuminen/art-2000010225544.html

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pärjääkö pienikokoinen kissa rotalle, pyydystääkö, syökö kissa sellaista?

Ei kai se kissan koosta riipu, vaan onko kissa tottunut tappaja? Minulla on 2 pienikokoista (3kg ja 5kg) sisäkissaa ja mökillä tulee välillä hiiriä sisälle. Toinen kissani (3kg) ei ole hyvä hiirestäjä, mutta toinen on! Mutta ei sekään ollut alussa mestari, se oppi pikkuhiljaa aina paremmaksi. Alussa se esimerkiksi vain kantoi hiirtä ja yritti leikkiä niiden kanssa. Mutta silloin hiiret karkasi takaisin koloihinsa, joten se oppi, että hiiri pitää tappaa heti.

En osaa sanoa, mitä se tekisi rotan nähdessään. Rotta on valtavan paljon suurempi kuin hiiri. Kokenutkin hiirikissa saattaisi aluksi pelätä rottaa. 

Rotat ovat myös ikävä kyllä paljon älykkäämpiä kuin hiiret. Se saattaa olla kissallekin vaarallinen tappelukaveri.

Meidän vanha kissa raahasi joskus saaliinaan jonkun hiton piisamin tai majavan näytille. Joku itseään 3 kertaa isompi otus. 

Vierailija
62/63 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut omakotitalon alla rotta tai ehkä useampia. On järsinyt tiensä keittiön allaskaappiin. Rotanloukkua ja häkkimallista loukkua osaa varoa. Seuraan kameralla tämän menoa kaapissa.

Minulla sattui olemaan kaapissa vanhentunutta perunajauhoa, sekä pullo muurahaisten eliminointiin tarkoitettua jauhetta (Motonet). Molemmat valkoisia. Tiesin, mistä kolosta rotta yleensä tulee, ja ripottelin siihen pelkkää perunajauhoa. Tämä sitten maisteli sitä, ja totesi varmaan, että hyvää on ja terveellistä. Vähän pidemmällä olikin sitten kumpaakin jauhetta sekaisin. En mitenkään erityisesti sekoittanut niitä. Yhteensä ehkä muutamia ruokalusikallisia tavaraa. Jossain kohtaa tämä on syönyt lähes kaikki. Ja kas, 12 tuntiin kamera ei ole hälyttänyt liikkeestä. Saattoi toimia.

Sitä muurahaisjauhoa kannattaa ensin puhaltaa vaikka pieneen pussiin, ettei saa sitä silmilleen. Sitten kaadella esim. kaapin tai lattian pohjalle, missä nyt rotta on näkynytkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut omakotitalon alla rotta tai ehkä useampia. On järsinyt tiensä keittiön allaskaappiin. Rotanloukkua ja häkkimallista loukkua osaa varoa. Seuraan kameralla tämän menoa kaapissa.

Minulla sattui olemaan kaapissa vanhentunutta perunajauhoa, sekä pullo muurahaisten eliminointiin tarkoitettua jauhetta (Motonet). Molemmat valkoisia. Tiesin, mistä kolosta rotta yleensä tulee, ja ripottelin siihen pelkkää perunajauhoa. Tämä sitten maisteli sitä, ja totesi varmaan, että hyvää on ja terveellistä. Vähän pidemmällä olikin sitten kumpaakin jauhetta sekaisin. En mitenkään erityisesti sekoittanut niitä. Yhteensä ehkä muutamia ruokalusikallisia tavaraa. Jossain kohtaa tämä on syönyt lähes kaikki. Ja kas, 12 tuntiin kamera ei ole hälyttänyt liikkeestä. Saattoi toimia.

Sitä muurahaisjauhoa kannattaa ensin puhaltaa vaikka pieneen pussiin, ettei saa sitä silmilleen. Sitten kaadella esim. kaapin tai lattian pohjalle, missä nyt rott

No nyt se penteleen rotta tuli taas. Tai sitten on eri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi