Miksei naisia kiinnosta seurata urheilua?
Oli sitten kyseessä jääkiekko, jalkapallo, koripallo tai mikä vaan seuratason laji niin kisakatsomot sekä kotikatsomot ovat täynnä pelkkiä miehiä. Mikä naisia oikein vaivaa?
Kommentit (75)
Käymme katsomassa kulttuuria mielummin. Urheilu on tylsää, eikä kaikkeen riitä rahat.
Minä seuraan taitoluistelua ja telinevoimistelua ja näiden lajien yleisössä kyllä on paljon enemmän naisia kuin miehiä katsomassa. Eli ehkä riippuu lajista. Itse en esimerkiksi jaksa yhtään seurata näitä mainittuja pallopelejä, ei vaan kiinnosta.
Miksi kiinnostaa vielä vähemmän naisten urheilu?
Sulti pitäisi liksat olla miesten kanssa tasoissa mutta naiset ei tue omiaan. Vaikea siinä on palkkoja nostaa jos kukaan ei käy katsomassa
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinua ei kiinnosta sukkien kutominen. Käsittämätöntä ajan haaskausta tuijottaa urheilua.
Nuohan voisi yhdistää, kutimet mukaan katsomoon miehille. Tekisivät sitten jotain hyödyllistäkin.
Käykää naiset urheilutapahtumissa. Samalla ostatte makkarat ja kaljat 👍
Tuo Lapinlahden lintujen Katselen urheilua kiteyttää kyllä juuri sen olennaisen. Urheilun katselemisen voittaa typeryydessä vain televisio-ohjelma, jossa näytetään televisiota katsovia ihmisiä.
Minä seuraan jalkapalloa ja silloin kun olen käynyt niin on siellä katsomossa naisia ollut. Ei kyllä meillä ole varaa usein käydä paikan päällä koko perheenä. Telkkarista toki katsotaan pelejä.
Henkilökohtaisesti en seuraa urheilua, koska urheilu on mielestäni ihan sairaan tylsää katsottavaa. Olen nainen, mutta en tiedä johtuuko tämä nyt siitä vai muuten vain persoonastani. Mielummin urheilen itse kuin katsoin muita urheilemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi heität virheellisiä olettamuksia ilmoille?
Perustuu omiin kokemuksiin vuosikymmenien ajalta eri urheilulajien kisakatsomoista. Vastaukset tässä ketjussa tukevat saamaani mielikuvaa.
Mun mielestä monikin vastaus kertoo, että nimenomaan seuraavat sitä urheilua.
Minä ja naispuoliset ystäväni kyllä seuraamme. Televisiosta, netistä, livenä jos mahdollista. Kannustamme suosikkejamme. Samaa lajia, jota harrastamme ja jossa itsekin enemmän tai vähemmän seuratasolla kilpailemme.
Reissaamme Euroopassakin kisoja katsomassa. Laji vaan ei Suomessa kiinnosta mieskatsojia, joten sitä ei lasketa kai oikeaksi urheiluksi (toisin kuin vaikkapa autolla ajelua tai biljardia.)
Puhun esteratsastuksesta.
Penkkiurheilun katsomiselle on kolme syytä:
1. Ryhmäpaine. Jos kaikki muutkin ryhmän jäsenet katsovat urheilua, sinäkin katsot, jotta voit kokea yhteenkuuluvuutta. Miehet katsovat urheilua, koska muutkin miehet katsovat. Jos et katso, jäät kahvipöytäkeskusteluista paitsi eikä sinua pidetä miehenä.
2. Kotityöt. Penkkiurheilu on loistava keino luistaa kotitöistä. Lauantaipäivät menevät mukavasti hiihtoa, mäkihyppyä, formuloita tai yleisurheilua katsellen samalla kun vaimo siivoaa.
3. Kalja. Jos perjantai-illan vaihtoehtona on lähteä paikalliseen muutamalle oluelle katsomaan liigapeliä kaverin kanssa tai jäädä kotiin kaitsemaan lapsia, kumman valitset? Ja eihän se vaimo voi sinua kieltää, koska kyllä miehen elämään nyt vain kuuluu lätkä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuu mentyä paikan päälle. Katson telkusta.
Ampumahiihdon maailmacup-kisoja käyn katsomassa välillä paikan päällä Kontiolahdella ja muuten sitten telkkarista. Holmenkollenille on kyllä haaveissa päästä vielä joku kevät.
Samoin Lahdessa on tullut käytyä useampanakin keväänä ihan tavis-hiihtoa katsomassa. Kesällä sitten tulee seurattua yleisurheilua ja suomi-ruotsi maaottelussa on tullut käytyä välillä.
Nuo joukkuelajit ei oikein kiinnosta missään muodossa.
Ei kiinnosta katsoa urheilua, se on tylsää. Harrastan kyllä liikuntaa jonkun verran mutta kilpaurheilu ei vaan kiinnosta. Ei myöskään kiinnosta katsoa mitään puolialastomien naisten urheilua kun en ole l***o.
Kyllä tuli lapsena nähtyä urheilua ihan tarpeeksi, kun tv:ssä oli vain kaksi kanavaa. Joskus satunnaisesti tullut jotain seurattua aikuisenakin. Paitsi tietty jalkapallo EM/MM-tasolla, se on todella mielenkiintoista, eikä vähiten hyvännäköisten miesten takia... Tulee kyllä katseltua naistenkin isoja kisoja jonkin verran. Mutta että pitäisi maksaa katsomisesta se lipunhinta, ja ehkä vielä tököttää jossain ulkona säiden armoilla, niin se on evvk.
N55
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustuu omiin kokemuksiin vuosikymmenien ajalta eri urheilulajien kisakatsomoista. Vastaukset tässä ketjussa tukevat saamaani mielikuvaa.
Menin jokaisen viestin läpi eikä yksikään käy jääkiekon sm-liigan otteluissa koskaan.
Meidän perheessä vain naiset katsoo joskus urheilua. Miehiä ei kiinnosta. Miehistä usein kuvitellaan,että melkein kaikki tykkää ainakin lätkästä. Niin ei ole.Me katsellaan tyttöjen kanssa mieluiten alppilajeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisurheilijat esittelevät vartaloaan turhan paljon monesti. Useimmat naiset eivät varmasti halua katsella sellaista, kun ei siitä tule hyvä olo itselle. Ymmärrettävästi miehet tykkäävät katsoa naisten urheilua.
T. Keski-ikäinen nainen
Ei kukaan seuraa tosissaan naisten urheilua kun se on aina sellasta sähläämistä eikä ne osaa ees donkata koriksessa. Ainoat lajit mitä voi seurata on ne missä näkyy paljasta pintaa kuten yleisurheilu ja joku rantalentis.
Miksi kukaan muu kuin homo katsoisi miesten urheilua? Mikä niissä toisissa miehissä niin kovasti kiinnostaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menin jokaisen viestin läpi eikä yksikään käy jääkiekon sm-liigan otteluissa koskaan.
Niin? Oliko kyse nimenomaan sm-liigan ottelussa käymisessä? Täytyykö olla paikan päällä katsomassa, että on true urheiluseuraaja?
Pallopeleissä ja lätkässä on kyse fysiikasta matemaattisesti. Siinä ei ole mitään ihmeellistä katsottavaa.
Se on tuo seurataso mikä ei jaksa kiinnostaa, arvokisoja seuraan paljonkin mitä ilmaiskanavilta tulee. Aiemmin katsoin vielä enemmän, mutta mitä enemmän lajeja on siirtynyt maksukanaville, niin olen huomannut että hyvin pärjää ilman niidenkin seuraamista.