Miten aiotte varautua jos ruoan alvia nostetaan 24%?
Ei hyvltä näytä. Ihmisiä voi kuolla nälkään tahi ruokajonot tuplaantua emmekä edes elä kehitysmaassa.
Kommentit (151)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
S ryhmän voitto kasvoi 37,5% edellisvuodesta, joten alvin nosto 10%:lla nostaa ruoan hintaa 50%:iin ihan kiva korotus,kohta alkaa sisällissota ja ihmisiä tapetaan kuin kårpäsiä.
Alv ei vaikuta liikevoittoon. Se on vain veroa joka peritään asiakkaalta ja tilitetään valtiolle. Menisit sinäkin joskus töihin, niin ymmärtäisit rahasta muutakin kuin että sitä saa Kelasta rajattomasti.
Varmasti vaikuttaa. Jos ja kun hinnat nousevat veron korotuksella niin myynti laskee. Miksi luulet ihmisten tilaavan ulkomailta tavaraa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön jo nyt vain kerran pari päivässä ja oon parin kilon päässä alipainosta, en oikein tiedä mistä nipistää enää. Ukrainalaisten tulon jälkeen ei enää kaupoista löydy ja ruokajonojen lahjoitukset on minimaalisia.
Noh, löydän mä kesällä mustikoita, mutta ei köyhällä ole varaa niitä itse syödä.
Toi on jännä kuinka ukrainalaiset ovat sekoittaneet koko maailman.
Meidän kunnassa he veivät kaikki hammaslääkäriajat. Heille pidettiin myös varattuina vuokra-asuntoja tyhjillään kuukausia, eikä paikalliset saaneet kämppiä.
Nytkö paikalliset asuu veneiden alla? Olisiko niillä kumminkin jo ollut asunto?
Itse olen siinä mielessä ollut onnellisessa asemassa, että olen ennen voinut oikeasti tehdä vastuullisia valintoja ruokakaupassa. Lähiruokaa, suomalaista, luomua. On oikeasti kova paikka itselle, jos joudun jatkossa ostamaan ruokaa, joka ei täytä eettisyysperiaatteitani. Hengissä varmasti pysyisin, kun on mistä karsia, mutta hirvittää joustaa siitä paljon puhutusta kuluttajan vastuusta, ja syödä pakosta ruokaa, joka aiheuttaa moraalinvastaisia väristyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Lopetan maidon juonnin. En osta jogurtteja enkä myöskään muroja/mysliä sit myöskään puuro saa kelvata. Vähennän kahvin juontia. En osta vichyä, vesi hanasta hyvä. Ostan vain halvinta leikkelettä tai jätän pois. Juusto riittää ja sekin halvinta. Kaikki tyyliin coop/xstra/pirkka
Survivor moodi kunnolla päälle
Eipä toi edes ole mikään survivor moodi. Ihan normaalia, vakuutan että sen kestää. Vielä paremmin kestää kun opettelee tekemään ruuan itse ja välttelee jopa cooppeja ja pirkkoja siltä osin kun ne eivät ole pakollisia. Bonuksena tulee terveellinen lisäaineeton ja ultraprosessoimaton ruoka.
Jogurttia tai jogurttijuomaa voit muuten tehdä herkutteluhetkeen helposti. Purkki piimää, pari tl vaniljasokeria, banaani ja joku muu hedelmää/vähän marjoja. Voit päästä halvemmalla kuin tarjousjogurtti, jos käytät puolikkaan pikkubanaanin ja pienen ruokalusikallisen mustikkaa. En nyt tiedä, onko mittasuhteet kaupan jogurtissa samat, mutta varmasti ei ainakaan isommat.
Ehkä olet selviytymistaistelun voittajia kun opit tekemään halvalla hyvää, terveellistä ja ravitsevaa ruokaa. Kuten moni muu tähän asti.
Vierailija kirjoitti:
Ruoka on halpaa no problem
Toistaiseksi vain jalosteet ja mätöt on kallistumassa kohtuuttomasti. Kanssnterveyden kannalta todellakin hyvä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetan maidon juonnin. En osta jogurtteja enkä myöskään muroja/mysliä sit myöskään puuro saa kelvata. Vähennän kahvin juontia. En osta vichyä, vesi hanasta hyvä. Ostan vain halvinta leikkelettä tai jätän pois. Juusto riittää ja sekin halvinta. Kaikki tyyliin coop/xstra/pirkka
Survivor moodi kunnolla päälle
Eipä toi edes ole mikään survivor moodi. Ihan normaalia, vakuutan että sen kestää. Vielä paremmin kestää kun opettelee tekemään ruuan itse ja välttelee jopa cooppeja ja pirkkoja siltä osin kun ne eivät ole pakollisia. Bonuksena tulee terveellinen lisäaineeton ja ultraprosessoimaton ruoka.
Jogurttia tai jogurttijuomaa voit muuten tehdä herkutteluhetkeen helposti. Purkki piimää, pari tl vaniljasokeria, banaani ja joku muu hedelmää/vähän marjoja. Voit päästä halvemmalla kuin tarjousjogurtti, jos käytät puolikkaan pikkubanaanin ja pienen ruoka
Miten se piimä muuttuu jogurtiksi?
"Miten se piimä muuttuu jogurtiksi?"
Enpäs tiedä :D
Piimästä voi tehdä jogurtin kaltaista juomaa. Hyvä kun huomasit, jogurttia ei saa aikaan ihan niin helposti.
Höpsis. Itsekin olen saanut diakoniasta apua enkä ole kuulunut kirkkoon sitten 90-luvun. Ei sitä kukaan kysy.