Miten aiotte varautua jos ruoan alvia nostetaan 24%?
Ei hyvltä näytä. Ihmisiä voi kuolla nälkään tahi ruokajonot tuplaantua emmekä edes elä kehitysmaassa.
Kommentit (151)
Lopetan kotimaisten tuotteiden käytön.
Yksityisyrittäjät ym. saavat sitä mitä tilasivat kun ovat kuitenkin äänensä kokoomukselle&persuille laittaneet. Pikkuporvareiden äänitulos tämä on.
Olen itse sairaanhoitaja ja muutan pois aivan varmasti kolmen vuoden sisään. Yhtään omassa erinomaisuudessa pyörivää ja minua halveksuvaa ihmistä en halua enää hoitaa ilman asianmukaista palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön ja ostan vähemmän. Maha pienenee eli win win 👍
Niin meilläkin. Tosin myös lasten mahat. Ovat nyt jo kovin hoikkia, joten varaa painon tippumiseen ei olisi yhtään.
Jos kuulut kirkkoon, niin kannattaa turvautua diakonian ruoka-apuun.
Kirkollisverolla tulee aika helvetin kallis ruoka-apukassi!
Vierailija kirjoitti:
Syön jo nyt vain kerran pari päivässä ja oon parin kilon päässä alipainosta, en oikein tiedä mistä nipistää enää. Ukrainalaisten tulon jälkeen ei enää kaupoista löydy ja ruokajonojen lahjoitukset on minimaalisia.
Noh, löydän mä kesällä mustikoita, mutta ei köyhällä ole varaa niitä itse syödä.
Toi on jännä kuinka ukrainalaiset ovat sekoittaneet koko maailman.
Meidän kunnassa he veivät kaikki hammaslääkäriajat. Heille pidettiin myös varattuina vuokra-asuntoja tyhjillään kuukausia, eikä paikalliset saaneet kämppiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
S ryhmän voitto kasvoi 37,5% edellisvuodesta, joten alvin nosto 10%:lla nostaa ruoan hintaa 50%:iin ihan kiva korotus,kohta alkaa sisällissota ja ihmisiä tapetaan kuin kårpäsiä.
Vasurit ei osaa muuta kuin kehittää hulluja fantasioita.Tiedätkö että naapurimaassa on ruoan alv 22 prosenttia ?Onko sisällissota?Samalla tavalla tehdään voittoa sielläkin.Ja kyse ei ole Venäjästä.
Tanskassa ruoan alv on 25 prosenttia.Täällä huudetaan hulluna jos puhutaan parin prosentin noususta.
Tanskassa on toimiva terveydenhuolto, parempi työttömyysturva ja sosiaaliturva, paremmat palkat ja järkevämmät päättäjät.
Huomaa kyllä, että tämä perskokkare äänestäjä kunta on enemmänkin osa lahkoa kuin poliittista suuntausta.
Juuri oikeistosiipi perinteisesti haluaa verot alas. Nyt kannustatte veronkorotuksia, koska olette osa lahkoa ettekä oikeastaan edes kannata mitään poliittisesti selkeää linjaa. Haluatte vain trollata vastustajaa. Ei teillä ole mitään suurta näkemystä siitä miten asiat pitää hoitaa. Jos Purra sanoisi, että viedään keskitysleireille sairaat ja vammaiset niin sanoisitte, että hyvä juttu. Ette ajattele omilla aivoillanne.
Nostetaan tuontielintarvikkeiden veroa, mutta kotimainen tuotanto entisellään. Kotimaisten kasvisten verotusta voisi ihan alentaakin. Myös alkoholin, tupakan, virvoitusjuomien, makeisten ja sipsien verotusta voisi korottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis missä on sanottu että ruuan alvia ollaan nostamassa 24%
Ei missään mutta ääliöille jäi levy päälle.Prosentin nostosta puhuttiin joka sekin tuottaisi paljon verotuloja.
Höpsistä!
Eduskunnan kyselytunnilla tuotiin esille verokannat ja joku edustajista mainitsi, että seuraava luokka on 24%, johon ruuan verotus sitten nousisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
S ryhmän voitto kasvoi 37,5% edellisvuodesta, joten alvin nosto 10%:lla nostaa ruoan hintaa 50%:iin ihan kiva korotus,kohta alkaa sisällissota ja ihmisiä tapetaan kuin kårpäsiä.
Vasurit ei osaa muuta kuin kehittää hulluja fantasioita.Tiedätkö että naapurimaassa on ruoan alv 22 prosenttia ?Onko sisällissota?Samalla tavalla tehdään voittoa sielläkin.Ja kyse ei ole Venäjästä.
Tanskassa ruoan alv on 25 prosenttia.Täällä huudetaan hulluna jos puhutaan parin prosentin noususta.
Tanskassa on toimiva terveydenhuolto, parempi työttömyysturva ja sosiaaliturva, paremmat palkat ja järkevämmät päättäjät.
Huomaa kyllä, että tämä perskokkare äänestäjä kunta on enemmänkin o
Tanskassa saa olla 3 kk ajan työtön, sen jälkeen pitää mennä yleishyödylliseen puuhasteluun esim. ulkoiluttamaan vanhuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin meilläkin. Tosin myös lasten mahat. Ovat nyt jo kovin hoikkia, joten varaa painon tippumiseen ei olisi yhtään.
Eikö kirkkokaan auta kaikkia vaan vain siihen kuuluvia? No onneksi olen eronnut tuosta ahdasmielisestä yhteisöstä jo 30 vuotta sitten.
Ei siinä tarvitse kirkkoon kuulua. Diakoni auttaa jos auttaa, ei edellytä kirkkoonkuulumisia.
Hohhojjakkaa. Verotusta pitää kiristää vaikka Suomen kolme suurinta ongelmaa on verotus, verotus ja verotus.
Nimenomaan verotus täällä kuristaa talouden kuoliaaksi. Jokaista korotettua verosenttiä kohden meneteään vuoden päästä kaksi. Kansalla ei yksinkertaisesti ole enää enempää rahaa ja jokainen verotettu lisäsentti on jostain tuottavasta pois.
Valtion osuutta taloudesta pitää supistaa rajusti.
Vierailija kirjoitti:
Tanskassa saa olla 3 kk ajan työtön, sen jälkeen pitää mennä yleishyödylliseen puuhasteluun esim. ulkoiluttamaan vanhuksia.
Tanskassa on töitä, koska se ei ole laittanut 70% maarajastaan kiinni.
paskaa maa, jos ruuan verotusta nostetaan noin paljon. Hinta on muutenkin jo kaksin tai kolminkertaistunut muutamassa vuodessa tekaistuihin syihin vedoten. Että sota nostaa melkein kaikkien tuotteiden hintoja... ja paskat.
Suomessa ei ole mitään aitoa puolueetonta mediaa, koska media ei ota puheeksi näitä kauppaketjujen huomattavasti kasvaneita voittoja ja hintabluffia. Mediakin vaikuttaa olevan näiden sodan ja energian hintojen varjolla hinnat moninkertaistaneiden yritysten puolella. Lehdet näyttävät olevan muutenkin vain täynnä turhaa roskaa milloin minkäkin täysin turhan wannabe julkkiksen perseimplanteista.
En saa lainausta toimimaan, mutta tuo ei ole totta, että Tanskassa joutuu puuhastelemaan 3kk työttömyyden jälkeen. Tanskan työttömyysturva kestää kaksi vuotta ja sen jälkeen sitä voi pidentää, jos on tehnyt työtunteja tuon kahden vuoden aikana. Eli jos haluaa, voi tehdä työtunteja työttömyyskorvausajan (2v) aikana ja niillä voi saada kolmannen vuoden vielä tukea. Tanskassa kuitenkin töitä on aika hyvin ja kansa hyvinvoivaa niin harva toki noin pitkään on työttömänä. Sitten kun työttömyyskorvausta ei saa niin saa sosiaaliturvaa, jossa on tämä velvoittavuus. Työttömyyskorvausta siis maksetaan, jos on jäänyt työstään työttömäksi (eli ei vastavalmistuneille).
Ja sanon senkin, että Tanskassa tehtiin ennen ks. mallia kattavat mielipidemittaukset aiheesta ja se oli Tanskan SDP:n ajama asia, että turhaan yritätte perskokkareet väittää, että kyseessä on jotain uutta ja hienoa, jonka oikeisto on keksinyt.
Ei kai tässä mitenkään voi varautua. Sitten vaan syödään vähemmän ja ravintoköyhemmin.
Meidän kauppiaat on täysin perusteetta nostaneet kymmeniä prosentteja hintoja, joten jos he laskisi hintoja vain 40% niin sitä ruuan alvia voisi nostaa 2%. Katsoin muuten kurkun hinnan tänään jaupassa 5.29e/kg joo älä unta näe että ostaisin.
Ostan vähemmän ruokaa. Mulla on tässä vyötäröllä 20 senttiä vararavintoa. Kuivan kesän oraville voi tulla tukalat oltavat jos ovat köyhiä.
Ruoan alv on nyt 14%. Jos sitä nostetaan 24 prosenttia, niin jatkossa se olisi 17,36%.
Esim. 4.00 eur maksavan leipäpussin hinta olisi jatkossa 4,12eur.
Vierailija kirjoitti:
Lopetan kotimaisten tuotteiden käytön.
Yksityisyrittäjät ym. saavat sitä mitä tilasivat kun ovat kuitenkin äänensä kokoomukselle&persuille laittaneet. Pikkuporvareiden äänitulos tämä on.
Olen itse sairaanhoitaja ja muutan pois aivan varmasti kolmen vuoden sisään. Yhtään omassa erinomaisuudessa pyörivää ja minua halveksuvaa ihmistä en halua enää hoitaa ilman asianmukaista palkkaa.
Lyödäänkö vetoa ettet muuta. Siellä muualla ne hoitsut on ihan oikeasti vstuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kirkkokaan auta kaikkia vaan vain siihen kuuluvia? No onneksi olen eronnut tuosta ahdasmielisestä yhteisöstä jo 30 vuotta sitten.
Ei ole oikein auttaa jos kaikki eivät maksaveroa. Mieti vähän.
Mitä iloa luulet tosta muiden haukkumisesta olevan. Kerro mikä on ratkaisu. Mitä meidän tyhmien pitää tehdä ja mitä itse teet toisin, koska ilmeisesti sinua ei olla päästy huijaamaan.