Miten aiotte varautua jos ruoan alvia nostetaan 24%?
Ei hyvltä näytä. Ihmisiä voi kuolla nälkään tahi ruokajonot tuplaantua emmekä edes elä kehitysmaassa.
Kommentit (151)
Mun puolesta kuolkaa nälkään. Pääasia on että mulla on ruokaa.
Mitä väliä muista ihmisistä on ?
T: aina kokoomusta äänestänyt
Vierailija kirjoitti:
Siis missä on sanottu että ruuan alvia ollaan nostamassa 24%
punikeille on aina ratkaisu veronkorotuksissa
Korvaan osan ruoasta oluella. Sen verotushan laski joten vaihdan kaurapuuron ohravelliin!
Vierailija kirjoitti:
Jos valtion pitää saada 6 mrd eur lisää niin kaiken ALVia on nostettava 24 %. Ei riitä pelkkä ruuan hinnan korotus.
Eikä ostovoimaa enää ole. Hieno talous meillä.
Tekisin enemmän itse ja raaka-aineet olisivat niin paljon kuin mahdollista Ulkomaista 🤗. Maksan tarpeeksi maataloustukia joten eläkööt viljelijät sillä
Vierailija kirjoitti:
Syön ja ostan vähemmän. Maha pienenee eli win win 👍
Niin meilläkin. Tosin myös lasten mahat. Ovat nyt jo kovin hoikkia, joten varaa painon tippumiseen ei olisi yhtään.
Ei mitenkään. Se on sitten muista perustarpeista niistettävä. Ei käydä missään pysytellen kotona. Ei harrasteta mitään. Ei uusia vaatteita ja kenkiä ennen kuin on ihan pakko. Kaikessa lasketaan mikä tulee halvimmaksi.
Lapsuus on ollut köyhää, jotenka ei mitään uutta olisi.
Ansiosidonnaista leikataan eli nyt ostetaan kaupoista punalapputuotteet esim. lihaa ja kanaa pakkaseen eli niitä ei välttämättä jää leipäjonoon.
Irtisanomissuojaa heikennetään kaikilla myös valtion ja kaupungin työntekijöillä.
Hallitus leikkaa kuntaosuuksista 500 miljoonan euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On mentävä ruokajonoon. Rahat ovat loppu.
No kylläpä ootte eläneet kädestä suuhun, jos pienoinen hintojen nousu ajaa teidät ruokajonoon. Liioittelette aina asioita tai sitten ette vain osaa elää.
En minä liioittele eikä tuskin kukaan muukaan tässä ketjussa. Kannattaisiko sinun mennä toltottamaan peiliin kuinka ilkeä ja syyttele ihminen sieltä kurkistaa. Ei tarvitse kuin yksi kerta, että elämä potkii kunnolla päähän, niin menetät kaiken - se ei silti tarkoita, että menettäisi ihmisarvonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin meilläkin. Tosin myös lasten mahat. Ovat nyt jo kovin hoikkia, joten varaa painon tippumiseen ei olisi yhtään.
Jos kuulut kirkkoon, niin kannattaa turvautua diakonian ruoka-apuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä puoliso erosi viime vuonna kirkosta.
Kirkollisveroraha jää omaan ruokaan.
Hallitus leikkaa ansiosidonnaista.
Joidenkin ruokatuotteiden hinnat ovat tuplaantuneet eli nousua 100% jopa ylikin joten kaupat rikastuu, niinkuin näemme s-ryhmän 37,5% paremmasta tuloksesta eli inflaatio on pelkkää bluffia kyse on voiton maksimoismisesta.voittoprosentit ja summat sen jo todistaa.
Vierailija kirjoitti:
Joidenkin ruokatuotteiden hinnat ovat tuplaantuneet eli nousua 100% jopa ylikin joten kaupat rikastuu, niinkuin näemme s-ryhmän 37,5% paremmasta tuloksesta eli inflaatio on pelkkää bluffia kyse on voiton maksimoismisesta.voittoprosentit ja summat sen jo todistaa.
Myös sähkön hinta on noussut vähintään 30% vaikka tuotanto ja kulutus on suurinpiirtein samoissa kuin aiemminkin
Lainojen korot nousseet 300-400%
Kyseeessä on siis teennäinen inflaatio mistä kansa nyt maksaa kalliisti ja päättäjät eivät tee mitään baan ajaa kansan konkurssiin
Miten siihen voi varautua?
Mulla on jo nyt niin karsittu ruokabudjetti kuin olla voi. En tiedä mistä voisin enää kiristää. Ruokajono häämöttää.
Voisin hankkia Suomen lipun, jota heiluttaisin mielenosoituksissa hyvinvointivaltion puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaikuta minuun mitenkään.
Et siis ilmeisesti syö ollenkaan vai eikö sinun ostamasi ruoka olekkaan sitten kalliimpaa?
Vierailija kirjoitti:
Miten siihen voi varautua?
Mulla on jo nyt niin karsittu ruokabudjetti kuin olla voi. En tiedä mistä voisin enää kiristää. Ruokajono häämöttää.
Amazonista (de) saa 100€ paketin ilman postikuluja.
Siellä on paljon ruokatuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kirkkokaan auta kaikkia vaan vain siihen kuuluvia? No onneksi olen eronnut tuosta ahdasmielisestä yhteisöstä jo 30 vuotta sitten.
Jos nyt elää kädestä suuhun, kannattaa seurata ostoksista, minne se raha menee ja onko turhia ostoksia. Osta jatkossa edullisia peruselintarvikkeita.