Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen pelivelat?

Vierailija
15.02.2024 |

Miehellä yhteensä 11 eri lainaa, kolme isompaa, rahat lainattu muutama vuosi sitten pelaamiseen. Koko hänen palkka menee niiden maksamiseen, ei pysty osallistumaan mihinkään asumiskustannuksiin. Ollaan nyt vuosi asuttu saman katon alla.  Onkohan tästä mahdollista mitenkään selvitä, vuosia tulee viemään. 

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies käy töissä niin sanot että otat teidän molempien talouden hoidettavaksi. Poistat miehen puhelimesta mobilepayn, otat pankkitunnukset pois. Istut sen miehen kanssa alas ja laskette tulot/menot ja jos saat ne miehen osalta laskettua niin että hän pystyy maksamaan oman osuutensa asumisesta ja lyhentämään velkojaan, niin auta häntä jos rakastat. 

Kaikki tää on extratyötä jota sulta ei voida vaatia, mutta jos mies on yhteistyöhaluinen ja olet valmis sen vaivan näkemään niin se tulee kasvattamaan suhteenne luottamusta. 

Muista käydä peliriippuvaisen tilillä tarkastamassa välillä että ei ole keksinyt jekkuja miten pääsee käsiksi rahoihin (hakenut pankista uusia tunnareita) ym. 

Vierailija
42/53 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"mies"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"mies"

Sä oot säälittävä otus. Kaikilla on ongelmia. Sun ongelma on että oot säälittävä.

Vierailija
44/53 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peliongelmaiseen on vaikea ja usein turhaa luottaa. Hän tarvitsee apua. Lisäksi hänen pitää hyväksyä, että sinä hoidat (myös pitkällä tähtäimellä) raha-asianne, jos aiotte pysyä yhdessä. Yhteiselle tilelle käyttöön menevät rahat, säästötilille suoraan säästöön laitettava osuus ja vain pieni käyttöraha kuukausittain miehen omaan käyttöön. Muuten kaikki uppoaa peleihin. Sinun kannattaa punnita tarkkaan suhteenne hyvät ja huonot puolet, sillä miehelläsi on vakava ongelma. Onko teillä yhteiset tavoitteet ja unelmat tulevaisuuden suhteen ja kannattaako sinun jäädä suhteeseen?

Vierailija
45/53 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tiedän mieheni pankkitunnukset ja käyn välillä aina katsomassa onko pelattu, ihan omaksi parhaakseni, ei oo vielä ainakaan sortunut ja ehkäpä parempi ottaa ne hänen käytöstään kokonaan pois vaikka aikuinen ihminen onkin. Tulot ja menot olen laskenut moneen otteeseen. Tilanne todella se että hänellä palkasta jää vähän vaihtelevasti lainojen sekä elareiden jälkeen 200-500e ja siitä jäävästä osuudesta suurin osa hänellä menee savukkeisiin. Niin ei siitä asumiskuluihin jää penniäkään. Toki vois jättää polttamatta ja maksaa edes ton mulle mut se ei oo kuulemma edes vaihtoehto. Et jos sillä ois oma kämppä niin luultavasti savukkeet pitäis hänen sitten lainalla ostaa... välillä mietin et onko mies unohtanut et myös sähkö ja vesi maksaa ja kotivakuutus, netti jne. 

Vierailija
46/53 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tiedän mieheni pankkitunnukset ja käyn välillä aina katsomassa onko pelattu, ihan omaksi parhaakseni, ei oo vielä ainakaan sortunut ja ehkäpä parempi ottaa ne hänen käytöstään kokonaan pois vaikka aikuinen ihminen onkin. Tulot ja menot olen laskenut moneen otteeseen. Tilanne todella se että hänellä palkasta jää vähän vaihtelevasti lainojen sekä elareiden jälkeen 200-500e ja siitä jäävästä osuudesta suurin osa hänellä menee savukkeisiin. Niin ei siitä asumiskuluihin jää penniäkään. Toki vois jättää polttamatta ja maksaa edes ton mulle mut se ei oo kuulemma edes vaihtoehto. Et jos sillä ois oma kämppä niin luultavasti savukkeet pitäis hänen sitten lainalla ostaa... välillä mietin et onko mies unohtanut et myös sähkö ja vesi maksaa ja kotivakuutus, netti jne. 

Lainojen yhdistäminen uudella lainalla tai ulosottoon päästäminen kuulostaa ainoalta mahdollisuudelta jos näiden lainaavien tahojen kanssa ei saa neuvoteltua. 

Vierailija
47/53 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehessäsi tuntuu olevan aika paljon huonoja puolia. Mieti, onko hyviä puolia tarpeeksi kompensoimaan puutteita. Hyviäkin miehiä on olemassa...

Vierailija
48/53 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten kaikki olisi kunnossa jos ei tota raha ongelmaa olisi. Eli mietittävä on, haluunko olla elättäjä. Vähän naurettavaa vaan itse käydä töissä et saa kaiken maksettua ja mies vaan maksaa velkojaan, sen tiedostan kyllä

Vierailija
49/53 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten kaikki olisi kunnossa jos ei tota raha ongelmaa olisi. Eli mietittävä on, haluunko olla elättäjä. Vähän naurettavaa vaan itse käydä töissä et saa kaiken maksettua ja mies vaan maksaa velkojaan, sen tiedostan kyllä

Ei ole sun homma maksaa niitä miehen velkoja. Ilman sun apua ne velat menis jokatapauksessa ulosottoon kun ei sais vuokraa maksettua tolla rahalla mitä jää käteen. 

Sano että laittaa ne ulosottoon. Jos mies ei "suostu" niin tiedät jo siitä että on sun kanssa taloudellisista syistä pelkästään.

Vierailija
50/53 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sun homma maksaa niitä miehen velkoja. Ilman sun apua ne velat menis jokatapauksessa ulosottoon kun ei sais vuokraa maksettua tolla rahalla mitä jää käteen. 

Sano että laittaa ne ulosottoon. Jos mies ei "suostu" niin tiedät jo siitä että on sun kanssa taloudellisista syistä pelkästään.

En kyllä ymmärrä myöskään näin vastuutonta ajattelua. Kannattaa yrittää yhdistää lainat edullisemmiksi, mutta ulosotto on aina huono ratkaisu.

Vierailija
51/53 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies siis tekee koko ajan uutta velkaa (sinulle), jos ei maksa asumiskuluista osaansa ja ruokakuluja. Merkkaa kaikki ylös tulevaa velanmaksua varten.

52/53 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa ole mitään järkeä, että sä elätät aikuista miestä, jolla on tuplasti isommat tulot kuin sinulla, varsinkin jos sinulla itselläsi on alaikäisiä lapsia elätettävänä.

Vierailija
53/53 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en todellakaan katselisi tuollaista miestä. Kai sinä ymmärrät että hän käyttää sinua hyväkseen ja sinä hölmö suostut siihen. Miehesi on selvästi kiinnostunut vain itsestään eikä hänellä ole aikomustakaan osallistua mihinkään kustannuksiin. Aiotko todella jäädä tuohon. Mikä takaa sen ettei sama homma jatku kun hän saa lainat maksettua. Hänhän on jo tottunut että sinä maksat kiltisti kaiken.