4-vuotiaan lapsen surmasta syytetyt vapautettiin, kansa raivostui Asiantuntijat jyrähtävät
Käräjäoikeus vapautti Joensuun lapsisurmasta syytetyt vanhemmat. Rikosoikeuden asiantuntijat kertovat, mitä päätöksen taustalla on.
https://iltalehti.fi/kotimaa/a/5e6e5caa-d669-4326-a7c6-76a02ca4d9c8
Kommentit (737)
Vierailija kirjoitti:
Muistakaahan sitten että tunnekuohuissanne saatatte itse syyllistyä rikokseen täälläkin. Toivottavasti nämä keskustelun kohteena olevat ihmiset lukee näitä palstoja ja nettivinkaavat kaiken uhkailun.
Pitäisin tärkeämpänä ennen sitä haudata tai sirotella pienen viattoman lapsensa tuhkat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antaa asiantuntijoiden jyrähtää. Totta hitossa ihmetellään miksi vapaaksi. Amerikassa noin ei olisi toimittu. Vankikassa saisivat kunnolla selkäänsä. Isäpuoli hullu ja äiti sama juttu. Toivon todellakin , että elinkautinen ja vapaudessa ei ole nyt helppoa.
Ei varmasti ole helppoa,naamat & nimet ovat tiedossa. Tuskin kehtaavat hakea Lidlistä päiväkaljojaan vaan joku muu pistetään asialle.
Tekijöilläkin on läheisiä. Esim äiti puolusti tytärtään ja tämän poikaystävää oikeudessa.
täytyy vain toivoa, että kaikki ulkoiset vammat, kolhut, poltot, sisäiset vammat ja koko ulkoinen olemus on syynätty patologisella niin tarkkaan, että asiakirjoista pääsevät jyvälle ylemmät tuomioistuimet jos juttu sinne jossain vaiheessa saapuu. olettamuksillehan ei pitäisi jäädä sijaa. Ruumis on tuhkana joten toivotaan, että dokumentointi on ollut tarkkaakin tarkempaa.
Voisitte lopettaa jo syyllistämisen. Lapsen vanhemmilla on varmasti jo ennestään todella paha olla ja ikävä lastaan.
Vierailija kirjoitti:
Voisitte lopettaa jo syyllistämisen. Lapsen vanhemmilla on varmasti jo ennestään todella paha olla ja ikävä lastaan.
Voi parkoja. Oli varmasti rankkaa jättää pikkuinen kitumaan hengiltä, kun piti lähteä ostamaan olutta ja sitten viestitellä roskaohjelmista. Niin rankkaa.
Sen olen tässä vihervassari voke maailmassa oppinut, että en koskaan puutu toisten elämään. Jokainen saa pitää huolta itsestään.
Mulla naapurista kuuluu lähes joka viikonloppu kun muija tai mukulat saa turpaansa, mutta mua ei oikeasti kiinnosta yhtään,oon niin turtunut siihen, että lähinnä laitan vaan telkkarista äänet kovempaa ja jatkan leffan katselua. Kerran kävi poliisit kyselemässä ovella jotakin mut mä en oo kuullu mitään, ei mun oikeasti edes kannata kuulla, miks haluaisin itselleni turhia murheita? Ei ne joensuussakaan mitään koskaan kuulleet ja ymmärrän sen ihan täysin. Nyt ne ois jossain oikeudessa todistelemassa,eikä hyötyis siitä yhtään mitään. Ihmisten on parempi keskittyä omaan elämään ja antaa toisten elää omaansa. Tää on se, mitä vihervassarit haluaa ja viattomat saa kantaa sen harteillaan. Onnea vaan maailmaan jossa kaikki suvaitaan.
Vierailija kirjoitti:
Sen olen tässä vihervassari voke maailmassa oppinut, että en koskaan puutu toisten elämään. Jokainen saa pitää huolta itsestään.
Mulla naapurista kuuluu lähes joka viikonloppu kun muija tai mukulat saa turpaansa, mutta mua ei oikeasti kiinnosta yhtään,oon niin turtunut siihen, että lähinnä laitan vaan telkkarista äänet kovempaa ja jatkan leffan katselua. Kerran kävi poliisit kyselemässä ovella jotakin mut mä en oo kuullu mitään, ei mun oikeasti edes kannata kuulla, miks haluaisin itselleni turhia murheita? Ei ne joensuussakaan mitään koskaan kuulleet ja ymmärrän sen ihan täysin. Nyt ne ois jossain oikeudessa todistelemassa,eikä hyötyis siitä yhtään mitään. Ihmisten on parempi keskittyä omaan elämään ja antaa toisten elää omaansa. Tää on se, mitä vihervassarit haluaa ja viattomat saa kantaa sen harteillaan. Onnea vaan maailmaan jossa kaikki suvaitaan.
Jos itse on puuttumatta lapsen pahoinpitelyyn, voi katsoa vain peiliin eikä syytellä muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi saada elinkautisen eikä koskaan pois
Sinä maksat? Yhden vangin yksi vuorokausi vankilassa maksaa 250e. Orpo ottaa mielellään vastaan sinun vaatimuksen tuntuvista veroäyrien korotuksesta. Nopeammin nuokin hengestään pääsee, kun huolehditaan niille tarpeeksi rojua.
Juuri tämän takia meille ei saisi otta k ehitysmaista rikollisia j engiläisiä. Meillä on omasta takaa velvoitteita tätä maata kohtaan, kuten tämä isäpuolen maksimirangaistus. Siihen pitää löytyä rahat.
Miksi syytätte lastensuojelua? Ei heistä kukaan nälkiinnyttänyt, hakannut ja polttanut poikaa hengiltä. He ovat ylityöllistettyjä ja toimivat hirveän tiukkojen raamien sisällä. Jokainen varmasti haluaisi pelastaa kaikki lapset, mutta päivässä on vain tietty määrä tunteja. He eivät voi tunkeutua kotiin tarkastamaan, vaan heidät pitää päästää. He eivät voi vaan ottaa lasta pois, vaan perustelut pitää olla painavat. Valitusoikeus on loputon ja suosii törkyvanhempia.
Tässä on vain kaksi syyllistä ja ne ovat murhasta syytetyt, jotka käräjäoikeustuomarit valitettavasti päättivät päästää vastaamaan vapaalta.
Älkää levitelkö nimiä. Vaikka nimitieto olisikin oikein, se antaa niille mahdollisuuden kuluttaa lisää valtion resursseja tehtailemalla niistä tutkintapyyntöjä. Pahimmillaan vedätte itseltänne maton alta, sillä rikosrekkari estää tosi moneen firmaan töihin pääsyn ja turvallisuusselvitys pysähtyy siihen. Ne eivät ole sen arvoisia.
Eivätkä kuolemantuomion. Putinin kanssa voisi sen verran jutella, että näiden kohdalla vankeinhoidon voisi järjestää jostain kivasta työsiirtolasta Siperiasta. Olisi halvempaakin.
Jos haluatte jotain vihata, niin miten olisi se juristi, joka edes suostui puolustamaan näitä ja todennäköisesti neuvoi toista vaikenemaan ja toista leikkimään imbesilliä. Mutta älkää ruvetko sitä vainoamaan, koska sama juttu kuin noiden nimien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Lähetään kaikki M.lle "Maailman Paras Äiti"-kortti ja katsotaan mitä hermot tykkää,kun niitä tipahtelee pitkin viikkoa.
MUKANA! Sellainen vielä joka soi kun sen avaa,
varmaan lapsen biologisella isällä on ikävä. kukapa ei omaa lastaan kaipaisi.
Suomessahan tunnetusti ei ole ihmisen henki ollut koskaan minkään arvoinen. Tuomiot muutamasta kuukaudesta pariin vuoteen eikä vaikuta mihinkään. Vapauduttua voi vaihtaa nimen, hankkia töitä, asunnon, elää ihan normaalia elämää.
Mutta teepä veropetos. Omaisuus lähtee valtiolle, luottotiedot iäksi, monta vuotta linnaa ja ikuinen velkavankeus. Siinä sitten kiva yrittää löytää kämppää ja duunia ilman luottotietoja tietäen ettei velkojakaan saa koskaan maksetuksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin hoitaja ja tämä vuoden äiti tuotaisiin päivystykseen esim. umppariepäilyn vuoksi,saattaisi tulla kiusaus unohtaa antaa kipulääkkeet.
Sitten oisit pska hoitaja ja alentuisit samalle tasolle.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin hoitaja ja tämä vuoden äiti tuotaisiin päivystykseen esim. umppariepäilyn vuoksi,saattaisi tulla kiusaus unohtaa antaa kipulääkkeet.
Lapsellista uhoa.
Vierailija kirjoitti:
Eli koska viis veisaan muiden kärsimyksestä, ulkoistan vastuun valinnastani olla välittämättä muille. Oliko tämä uusi ja uljas oikeistolainen Suomi? Ja palstalta peukkua.
Turha täällä on kauhistella Joensuuta, jos ihaillaankin tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsellista uhoa.
Niin, kyllähän tuokin ansaitsisi sen yhen panadolin ja vähä energiajuomaa jos on kuoleman kivuissa.
Katsokaa "oikeutta Gabriellile" tms dokkari netflixissä.
Kovin on samanlainen tapaus kaikessa hirveydessään.😭
Varoituksena: Järkyttävää katsottavaa
Vierailija kirjoitti:
Ei kyse ole suvaitsevaisuudesta, vaan inhimillisyyden väärinkäytöstä...
Viime yönä naapurissa
Vaimo hakattiin
Siellä vaimokulta piestiin
Henki hieveriin
Levotonta koiranunta meillä nukuttiin
Eikä kuultu mitään
Ei kuultu mitään
En ala sekaantumaan
Toisten elämään
En oo kuullu
Mä en oo kuullu mitään
Jokainen kai pitää huolta itsestään
Verestävin silmin lähdin töihin virastoon
Jossa toistaiseksi verovaroin työllistetty oon
Asioita aakkosjärjestykseen laitetaan
Ja jokainen on yhtälailla kade paikastaan
En oo kuullu
Mä en oo kuullu mitään
En ala sekaantumaan
Toisten elämään
En oo kuullu
Mä en oo kuullu mitään
Jokainen kai pitää huolta itsestään
(3x)
En oo kuullu mitään
Jos multa kysytään
En oo kuullu mitään
Jos multa kysytään
En oo kuullu mitään
Jos multa kysytään
Kolmas Nainen, ysärillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi saada elinkautisen eikä koskaan pois
Sinä maksat? Yhden vangin yksi vuorokausi vankilassa maksaa 250e. Orpo ottaa mielellään vastaan sinun vaatimuksen tuntuvista veroäyrien korotuksesta. Nopeammin nuokin hengestään pääsee, kun huolehditaan niille tarpeeksi rojua.
Juuri tämän takia meille ei saisi otta k ehitysmaista rikollisia j engiläisiä. Meillä on omasta takaa velvoitteita tätä maata kohtaan, kuten tämä isäpuolen maksimirangaistus. Siihen pitää löytyä rahat.
Nyt ollaan keskustelussa tosiaan sillä tasolla, että luullaan murhasyytteen kaatuvan siksi, että rahat menee ma muille. Voiko enää alemmas mennä palstapersuilussa?