Oman lapsen hankkiminen on suuri ja paljon tärkeämpi asia kuin nykynaiset ymmärtävät.
Oman lapsen hankkiminen on suuri ja paljon tärkeämpi asia kuin nykynaiset ymmärtävät. Katumus lapsen puutteesta tulee 100% varmasti yksinäisyyden iskiessä viimeistään vanhana. Siinä on kyseessä elämän tärkeimmän ihmissuhteen kokemisesta, olemalla vanhempi omalle lapselleen. Se on rakkautta ilman ehtoja ja yhteisen elämän kokemusta. Omassa lapsessa on parasta se pyyteetön rakkaus lapseen.
Oman lapsen elämää haluaa auttaa ja kokea yhdessä. Suhde lapseen on usein koko elämän mittainen eikä sitä korvaa suhde koiraan, poikaystävään tai tiktokkiin.
Ihmisiä aivopestään venäjän valheella, että olisi jotenkin hyvä jos Suomeen ei synny suomalaisia vauvoja. Suomi näivettyy.
Naisia vaivaa yksinäisyys kun vanhuus tulee. Ilman lapsia nainen kokee yksinäisyyden lisäksi turhautuneisuutta ym. Nainen ilman lapsia on surullinen tapaus. Sellainen on vanhapiika.
Hulluja on ne ihmiset jotka jättävät kokematta tärkeimmän suhteen elämässään ja kärsivät yksinäisyydestä lapsellisen lapsivihan tms. takia.
Kommentit (51)
Säälittää ap:n mies/vaimo/muu siinä vaiheessa kun lapset lentää pesästä ja ap:n elämän tarkoitus häviää. Ja sääli myös lapsia joihin tuollainen vanhempi jää roikkumaan...
Juu juu niin se narkkimamma Joensuussakin ajatteli
Ap, sanotko tämän myös niille jotka eivät voi saada lapsia?
Itse olen jo pitkään ajatellut, että ne jotka hankkivat lapsia tähän maailmaan ovat jotenkin pahasti todellisuudesta erkaantuneita. Tällä pallolla on niin isoja ongelmia edessä, eikä kukaan tee oikeastaan yhtään mitään niiden eteen, että ne saataisiin ratkaistua, joten en näe järkeä tehdä omia lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te aina menette tähän samaan halpaan ja vastaatte trollille?
Ap on trolli mutta hänen kaltaisiaan kusipäitä kyllä löytyy.
Tärkeä asia? Ihan naisen logiikkaa, siis eri asiat ovat eri ihmisille tärkeitä, ei kukaan voi sanoa, että tämä ja tämä on juuri sinulle tärkeää.
Monihan riitaantuu lastensa kanssa ja nykyään ainakin syrjäseuduilla asuvien lapset muuttavat niin kauaksi, esim pk-seudulle tai ulkomaille, että ei niistä mitään seuraa tai apua vanhana ole.
Ja aivan väärä motivaatio tämän takia tehdä lapsia, ei ihme että niitä riitaantumisia tuleekin.
Minulle ovat ainakin seuraavat asiat tärkeämpi kuin lapsi, tällä hetkellä:
- terveys, kauneus ja markkina-arvon säilyttäminen kumppanin hakua ajatellen (siis myöhemmin)
- nykyisen kaveripiirin säilyttäminen, teemme paljon asioita, joihin ei mitään lapsia tai äitiä lapsijuttuineen kaivata
- haluan matkustella ja liikkua ja mennä ja tulla vapaasti (niin kauan kuin nuoruuden intoa löytyy)
- haluan nukkua aamuisin, ellen ole aamuvuorossa, enkä halua käyttää aamua lapsen hoivaamisee tai päiväkotiin viemiseen
- haluan käyttää vähäisen muun vapaa-aikani ja rahani itseeni, kuten katsoa sarjoja ja vähän pelata ja muuta
Voin sitten adoptoida lapsen vaikka 45 vuotiaana, terveisin nainen 25v.
pah anna rahaa nii teen lapsia paljon rahaa
Ihmettelen, miksi katuminen nähdään niin karmeana asiana. Itse olen valmis katumaan, enkä pelkää sitä. Haaste sekin jos eteen tulee, mutta niitä elämä on täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä aina tuut lukemaan tätä ketjua, vaikka tiedät sen olevan trolli?
Vierailija kirjoitti:
Ammatin ja oman toimeentulon varmistaminen on paljon suurempi asia kuin lapsen saaminen.
Yhteiskunnan tulisi siis tukea rahallisesti naisia, jotka saavat lapsia alle 28-vuotiaana ja jotka käyvät palkkatöissä. Juuri työelämä aiheuttaa, etteivät naiset pysty hankkimaan lapsia nuorena. Kaikissa asiantuntijatöissä on joskus iltatöitä, mutta valtio ei tunnista tätä ilmiötä, eikä tarjoa iltahoitoa vaativissa asiantuntijatöissä oleville naisille. Sillä Suomi sahaa omaa oksaansa.
Vierailija kirjoitti:
Säälittää ap:n mies/vaimo/muu siinä vaiheessa kun lapset lentää pesästä ja ap:n elämän tarkoitus häviää. Ja sääli myös lapsia joihin tuollainen vanhempi jää roikkumaan...
Ihana tuollainen isovanhempi lapsenlapsille, kun hoitaa varmasti heitäkin. Happamia kommentteja lapsettomilta. Lapsi tuo niin paljon iloa elämään, ettei sitä pysty sanoin kuvaamaan. Tästä vaan puhutaan niin vähän ja tässäkin ketjussa lapsettomat puhuvat asiasta, jota eivät ymmärrä.
Mä oon kasvattanut yli kymmenen vuotta nuoremmat sisarukseni. Ei tee mieli omia lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa pyyteetöntä vanhemman rakkautta sai kokea se Joensuun 4-vuotias.
Hehän ovat narkkareita, ei kunnon ihmisiä. Yhteiskunta vaan paapoo narkkeja. Näiltä olisi pitänyt viedä koko huoltajuus, ei pelkästään sijoittaa lasta muualle, vaan pakkoadoptoida lapsi muualle.
Samalla tyypillä kamala pakkomielle jauhaa samaa pskaa päivästä toiseen. Vaihda jo levyä. Hanki oma elämä tai lääkitys kohdilleen.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen, miksi katuminen nähdään niin karmeana asiana. Itse olen valmis katumaan, enkä pelkää sitä. Haaste sekin jos eteen tulee, mutta niitä elämä on täynnä.
No tämä juuri! Minä kadun monia asioita, mutta ei se ihmisestä sen huonompaa tee. Taidetaan me kuitenkin olla vaan pisara meressä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen jo pitkään ajatellut, että ne jotka hankkivat lapsia tähän maailmaan ovat jotenkin pahasti todellisuudesta erkaantuneita. Tällä pallolla on niin isoja ongelmia edessä, eikä kukaan tee oikeastaan yhtään mitään niiden eteen, että ne saataisiin ratkaistua, joten en näe järkeä tehdä omia lapsia.
Tulee ongelmia lisää, jos ei hanki lapsia. On lapsellista jättää hankkimatta lapsia sen takia, että muualla maailmassa lisäännytään yli resurssien. Ei ole meidän ongelmamme, jos jotkut eivät pelaa yhteisten tavoitteiden mukaisesti.