Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En edes muista seksuaalivalistusta koulussamme

Vierailija
15.02.2024 |

Tai kyllä kortsu selitettiin ja muut ehkäisyt ja sukupuolitaudit, ja kerrottiin biologisesti lisääntyminen, mutta ei mitään pariutumiseen liittyvää eikä totisesti mitään sellaista, mitä nykyisin saa lehdestä lukea kouluissa kerrottavan.

Olin peruskoulussa 80-luvulla.

Muilla samaa?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä?

Vierailija
2/3 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan vain sen olleen sellaista pelottelua, jonka tarkoituksena oli tietysti estää liian nuoria tällaisiin puuhiin ryhtyminen. Homman tarkoituksena on lapsen saaminen ja heti kun ei käytä ehkäisyä tulee raskaaksi ja saa tappavan HIVin. Asioita ei myöskään selitetty, mutta juurikin pelottelu ja syyllistäminen oli voimakasta. Itse en ymmärtänyt kerrottua ja paljon jäi epäselväksi sekä myös pelkoja. Luulin tuon perusteella mm. ilmassa lentelee siittiöitä, jotka ottavat uhrikseen vieressä olevan naisen ja nainen tulee tästä raskaaksi, jos ei ole varovainen tai jotain tuota tasoa olevaa. Ei siis ihme, että pelotti. Näin oli 1990-luvun puolivälissä. Vasta aikuisena esim.tajusin, mikä on ovulaatio. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan vain sen olleen sellaista pelottelua, jonka tarkoituksena oli tietysti estää liian nuoria tällaisiin puuhiin ryhtyminen. Homman tarkoituksena on lapsen saaminen ja heti kun ei käytä ehkäisyä tulee raskaaksi ja saa tappavan HIVin. Asioita ei myöskään selitetty, mutta juurikin pelottelu ja syyllistäminen oli voimakasta. Itse en ymmärtänyt kerrottua ja paljon jäi epäselväksi sekä myös pelkoja. Luulin tuon perusteella mm. ilmassa lentelee siittiöitä, jotka ottavat uhrikseen vieressä olevan naisen ja nainen tulee tästä raskaaksi, jos ei ole varovainen tai jotain tuota tasoa olevaa. Ei siis ihme, että pelotti. Näin oli 1990-luvun puolivälissä. Vasta aikuisena esim.tajusin, mikä on ovulaatio. 

Kyllä, tuo raskaudella ja hivillä pelottelu on tuttua. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän