Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan pitää elää elämäänsä lasten kautta?

Vierailija
15.02.2024 |

Olin pitkään lasten kanssa kotona, istuin hiekkalaatikolla, kävin vaunulenkeillä, perhekerhossa jne..opiskelin ja kävin osa-aikaisesti töissä.

Nyt lapset ovat jo alakoululaisia, ja puoliso odottaa että elämä pyörii edelleen vain lasten ympärillä. Heitä täytyisi viedä laskettelemaan, luistelemaan, hiihtämään. Vaikka he tekevät niitä paljon jo koulussa. Puoliso odottaa että jaksamme vielä työ- ja koulupäivän jälkeen liikkua aktiivisesti ulkona useita tunteja.

Lapset ovat yleensä vastahakoisia lähtemään mihinkään. Kesällä tulee oltua enemmän pihalla, talvella ei niinkään. Toinen lapsista lähtee mielellään kavereiden kanssa, toinen tarvitsee aikuisen mukaan koska on erityislapsi. 

Minusta välillä tuntuu että elämämme pyörii liikaa lasten ympärillä, sitä alkaa kaivata jo itsekin vähän muutakin. Lapset ovat osa perhettä ja heidän kanssaan tehdään paljon, mutta en jaksa enää stressata siitä että kaikki pitäisi tehdä isojen lasten kanssa kuin neuvolan ohjeiden mukaan.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on tehty koska Putin ei halua että Suomeen

Syntyy lapsia

Venäjän propagandaa

Vierailija
2/4 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotukset hyvälle vanhemmuudelle ovat muuttuneet rajusti. Olin itse lapsi 80- ja 90-luvuilla, eikä silloin vanhemmat tehtävä ollut viihdyttää lapsia työ- ja koulupäivän jälkeen. Koin siitä huolimatta, että olin tärkeä ja minua rakastettiin. Nyt olet huono vanhempi, jos et halua viettää kaikkea vapaa-aikaasi lasten ehdoilla. Ei ihme, että vanhemmuus koetaan raskaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun kouluikäiset viettää mieluummin aikansa kavereiden kuin vanhempien kanssa. Yhdessä sitten viikonloppuisin ja lomilla tehdään jotain. Ei koukulaiset enää tarvitse jatkuvaa ohjausta ja ohjelmaa kuten pienemmät, pl erityislapset mutta kyllä hekin kavereista hyötyvät. 

Vierailija
4/4 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellani on koululiikunta 10 ja hän ei hiihdä vapaa-ajalla ollenkaan (ei ole suksiakaan), eikä ole ikinä lasketellut. Koulun talviliikuntapäivänä voi valita pulkkamäen tai luistelun, ei laskettelua. Itse voi käydä vapaa-ajalla näissä molemmissa ystäviensä kanssa.

Me vanhemmat inhoamme talviliikuntalajeja ja mieluummin asuisimme talvet lämpimässä.  Ulkoilemme kuitenkin ja harrastamme hyötyliikuntaa vuoden ympäri. Talvella on parempi kulkea nastakengillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi