Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5-vuotias poikalapseni haluaa pukeutua päiväkotiin prinsessaksi

Vierailija
15.02.2024 |

Miten tähän pitäisi nyt oikein reagoida? Olenko huono äiti jos kiellän tämän häneltä?

Kommentit (111)

Vierailija
21/111 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kuopukseni oli jossain vaiheessa kiinnostunut mekoista. Meillä ei kuitenkaan kotona ollut valmiina mekkoja, kun isosisaruksetkin olivat poikia. Sovittiin että ostetaan kirpparilta sopiva mekko, mutta sitten oikean kokoista ei löytynyt. Poika halusi sinisen samettimekon, koska ei pojat nyt pinkkiä käytä! 

Mekkoa ei löytynyt ja asia unohtui. Mutta enpä äkkiä keksi, mitä haittaa olisi kenellekään ollut vaikka tuo mekko olisi ostettu. 

Vierailija
22/111 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsien sukupuoli- identiteettiä pitää tukea sen oikean sukupuolen kanssa yhteneväiseksi. Sanon tämän nyt kuitenkin vaikka tiedän, että aloitus luultavasti on vaan provo.

Ja miten lapsen sukupuoli-identiteetti horjuu jos hän laittaa röyhelömekon päälleen? 

Viimeksi kun tarkistin niin oma poikani on ihan pysynyt poikana sekä fyysisesti että henkisesti, vaikka annoin hänen leikkiä mitä haluaa. Myös prinsessaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/111 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko päiväkodissa siis jotkut naamiaiset joihin kaikki pukeutuvat vai haluaako pukeutua muuten vaan? Jos on naamiaiset niin antaisin pukeutua miten haluaa. Muina päivinä sanoisin, että normaalit arkivaatteet päälle päiväkotiin.

Naamiaiset kyllä. Arkisin haluaa pukeutua normivaatteisiin.

Eikös nimenomaan naamiaisissa saa olla mikä vain. Eikä kannata myöskään ajatella, että kysymys on seksuaalisuuden manifestoinnista. Lasten mielestä se saattaa olla oikeasti vain viattomasti ratkiriemukasta että Ville on prinsessa.

Vierailija
24/111 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen oikeasti helpottunut, ettei mulla ole enää pieniä lapsia. Olisin ihan sormi suussa, miten lapsia nykyään tulisi kasvattaa tässä asiassa. Jos siskolla olisi prinsessapuku ja velikin haluaisi sitä käyttää, en osaisi päättää miten toimia. 

Oikeasti? Eihän tuossa ollut mitään miettimistä edes minun lapsuudessa ysärillä. Ihan saatiin serkkujen kanssa leikkiä mitä haluttiin. Tai ehkä tästä on tullut ongelma vasta myöhemmin. 

Vierailija
25/111 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma että kyseessä on poika?

Frans, hesat

Vierailija
26/111 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi halusi pukeutua rosvoksi. Pitääkö olla huolissaan että hän nyt identifioituu rosvoksi ja päätyy vankilaan? 

Vierailija
27/111 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taasko siellä on yksi sekopäähörhön alku?

Vierailija
28/111 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi päiväkodissa on paljon roolivaatteita ja iso osa 3-5v pojista tykkää aika-ajoin pukeutua prinsessamekkoon. Kukaan ei tee tästä numeroa ja pojat huomaavat, ettei mekko ole mikään "juttu". Luulen, että aika harva heistä aikuisena haluaa pukeutua prinsessaksi, mutta en nyt haittaa siinäkään jos joku haluaa.

Vierailija
29/111 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä maailma on mennyt tällaiseksi, että jopa sukupuolet ovat menneet sekaisin? Kaikki on muka suotavaa ja normaalia, vaikka hoitoon tuommoiset pitäisi toimittaa.

Vierailija
30/111 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsien sukupuoli- identiteettiä pitää tukea sen oikean sukupuolen kanssa yhteneväiseksi. Sanon tämän nyt kuitenkin vaikka tiedän, että aloitus luultavasti on vaan provo.

Miksi olet takapajuinen juntti? Miksi biologinen poika ei saisi pukeutua prinsessaksi? Entä jos hän kokeekin olevansa oikeasti tyttö?

Tuon ikäinen ei sitä voi mitenkään tietää ellet sitten manipuloi ja aivopese. Niin te ilmeisesti teettekin.

Vierailija
31/111 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas? Monesko kerta tämä on kun sä tätä täällä kyselet? Kulunut aihe.

Vierailija
32/111 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsella oli myös kausi, että halusi olla tyttö ja käyttää sukkahousuja ja kasvattaa tukkansa pitkäksi. Kai se oli siksi, kun isosiskokin. Joskus olikin sitten päiväkodissa sukkahousuissa ja pitkässä paidassa ja pinkkejä vaatteita oli myös paljon. Kukaan ei kiusannut, vaihe meni ohi, poika on nykyään erittäin stereotyyppinen poika olemuksensa ja kiinnostuksenkohteidensa puolesta. Vaikka tosin vaaleanpunainen ja pinkki väri miellyttää häntä edelleen, violettia ei suostu pukemaan kun se on kuulemma tyttöjen väri :D 

Vierailija
33/111 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä maailma on mennyt tällaiseksi, että jopa sukupuolet ovat menneet sekaisin? Kaikki on muka suotavaa ja normaalia, vaikka hoitoon tuommoiset pitäisi toimittaa.

Ja kaikki johtaa syntyvyyden pienemiseen Suomessa ja hyvinvointiyhteiskunnan tuhoon. Tämäkin on ilmeisesti tavoitteena.

Vierailija
34/111 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna pukeutua miksi haluaa, mutta älä lähde mukaan mihinkään "olet väärässä kehossa" -hömppään. 

Vierailija
35/111 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiellä. Käske pukeutua prinssiksi nyt vaan kun kerran poika on.

Ja osta vielä se nallipyssy, niin eköhän ala muuttua maskuliinisemmaksi.

Vierailija
36/111 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen oikeasti helpottunut, ettei mulla ole enää pieniä lapsia. Olisin ihan sormi suussa, miten lapsia nykyään tulisi kasvattaa tässä asiassa. Jos siskolla olisi prinsessapuku ja velikin haluaisi sitä käyttää, en osaisi päättää miten toimia. 

Mun tytöilllä oli aina pikkuveli.

Leikki niitä leikkejä, mitä isosisko päätti ja johti.

Jo hyvin pieninä vetivät aina sen kuminauhavyötäröisen rimpsuhamosen kaikkien muiden vaatteiden päälle (oli pienenkin helppo pukea).

Oli omat barbit myös pikkuveljillä. Tosin auto- ym. maskuliinisiksi mielletyt leikit viehättivät sekä tyttöjä että poikia.

Eriytyivät sitten aikanaan sukupuolensa mukaisiin leikkeihin ja seuroihin. En olisi yöuniani menettänyt, jos olisivat jotenkin alkuoletusten vastaisesti suuntautuneet. Pääasia, että ovat onnellisia.

Vierailija
37/111 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin maailma on mennyt sellaiseksi, että pikkulasten roolileikkejä pidetään epänormaaleina ja hoitoa vaativana? Käsittämätöntä. 

Jos taas tyttö haluaisi pukeutua vaikka ritariasuun niin sehän ei varmaan olisi mikään ongelma kenellekään.

Vierailija
38/111 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsella oli myös kausi, että halusi olla tyttö ja käyttää sukkahousuja ja kasvattaa tukkansa pitkäksi. Kai se oli siksi, kun isosiskokin. Joskus olikin sitten päiväkodissa sukkahousuissa ja pitkässä paidassa ja pinkkejä vaatteita oli myös paljon. Kukaan ei kiusannut, vaihe meni ohi, poika on nykyään erittäin stereotyyppinen poika olemuksensa ja kiinnostuksenkohteidensa puolesta. Vaikka tosin vaaleanpunainen ja pinkki väri miellyttää häntä edelleen, violettia ei suostu pukemaan kun se on kuulemma tyttöjen väri :D 

Mikähän juttu tämä on, minun leikki-ikäinen poikani rahastaa myös pinkkiä ja violettia, mutta violetti on kammottava väri 🤣

Vierailija
39/111 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet takapajuinen juntti? Miksi biologinen poika ei saisi pukeutua prinsessaksi? Entä jos hän kokeekin olevansa oikeasti tyttö?

No kumpi itse koet olevasi, vai oletko muunsukupuolinen?

Vierailija
40/111 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiellä. Käske pukeutua prinssiksi nyt vaan kun kerran poika on.

Sä taidat olla seksuaalisesti hieman epävarma 🤭

Naisena olen elämääni elänyt sangen menestyksekkäästi. Ei ole tarvinnut haahuilla suuntaan eikä toiseen. Suosittelen biologian mukaan suuntautumista muillekin.

Oletko jakanut piniä riittävästi myös kilteille pojille??

Kyllä naisten pitää antaa kilteillekin pojille, koska ne ei saa muuten! 

Naiset eivät ole sinulle mitään velkaa, olitpa kiltti tai et! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi