Vahtimestarit takaisin kouluihin. Yläasteille myös vartija. Ja lainsäädäntö kohdilleen. Nyt.
Läinsäädäntöön opettajille fyysinen luokasta poisto-oikeus toistuvan häiriköinnin ja huomautusten jälkeen. Ala-asteella täytyy opettajavoimat riittää. Yläasteille vaksi ja vartija. Ensin fyysinen siirto luokasta. Mikäli häiriö käytävällä jatkuu, niin fyysinen siirto ulos koulusta. Vanhempien, oppilaan ja reksin keskustelun kautta takaisin opetukseen mukaan.
Näin homma toimi ysärillä. Tosin vartijaa ei tarvittu, vaan erittäin pidetty vaksi Pekka hoiti open kanssa homman. Mukava leppoisa huumorimies, mutta jos joku nassikka halusi kokeilla, niin saletisti löysi itsensä pihalta.
Kommentit (45)
Tosiaan yksi vaksi sai potkut eksyttyään liian usein tyttöjen/naisten pukkariin.
Nyt viisaat sitten päätti, että heidän toimenkuvaan lisättiin veskipapereiden lisääminen veskeihin ja pukkaritiloihin.
Siis WTF, nyt nämä nuoret afrikkalaiset seksirikolliset oikein pakotetaan toimenkuvan turvin sinne tyttöjen pukkareihin ja veskeihin??????????????????????????????????????
No näinpä se homma toimi ysärillä, olen ap samaa mieltä kouluni ysärillä käyneenä. Vaan ajat muuttuu. Nykyään esimerkiksi suuri osa vanhemmista on niin hukassa, että mikään keskustelu kotona ei tuota mitään tulosta. Opettaja jos alkaisi nykykersoja poistamaan fyysisesti luokasta, saisi itse turpaansa. Ambulansseja joudutaan soittamaan kouluun hakemaan pois jopa seonneita ekaluokkalaisia. Älylaitteet, kädetön vanhemmuus, avioerot, perheiden pahoinvointi, koulun keinottomuus ym. Syitä on varmasti lukuisia, mutta lapset ja nuoret voi ja käyttäytyy todella huonosti. Ja itse työskentelen koulun seinien sisäpuolella, että läheltä on nähty.
Vierailija kirjoitti:
No näinpä se homma toimi ysärillä, olen ap samaa mieltä kouluni ysärillä käyneenä. Vaan ajat muuttuu. Nykyään esimerkiksi suuri osa vanhemmista on niin hukassa, että mikään keskustelu kotona ei tuota mitään tulosta. Opettaja jos alkaisi nykykersoja poistamaan fyysisesti luokasta, saisi itse turpaansa. Ambulansseja joudutaan soittamaan kouluun hakemaan pois jopa seonneita ekaluokkalaisia. Älylaitteet, kädetön vanhemmuus, avioerot, perheiden pahoinvointi, koulun keinottomuus ym. Syitä on varmasti lukuisia, mutta lapset ja nuoret voi ja käyttäytyy todella huonosti. Ja itse työskentelen koulun seinien sisäpuolella, että läheltä on nähty.
Nykyään ope tekee lasun jos lapselle on kotona pidetty kuria. Niin ei ollut ysärillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin yläkouluihin pitäisi saada karsserit mihin häiriköivä oppilas voitaisiin sijoittaa.
Ja jonkun pitäisi valvoa oppilasta. Ei toimi. Koulussa on koulun säännöt ja jos ei maistu, niin luokasta poisto. Jos ei käytävälläkään asenne laannu, niin koulusta poisto. Aloituksen kaavan mukaan.
Valvontavelvollisuus tietysti pois. Ei koululainen ole mikään taapero jota pitäisi jonkun aikuisen valvoa koko ajan.
Alaikäistä ei voi jättää ilman jatkuvaa valvontaa suljettuun tilaan. Missään. Edes tiukimmassa lastensuojelulaitoksessa tai yli 15 vuotiasta putkassakaan.
Suomessa ei ole yhtään tiukkaa lastensuojelulaitosta. Niihinkin on
Totta. Vaatii lastensuojelulain muutoksen. Onneksi Pekkarinen koki ahaa -elämyksen ja suljettu laitos rankimmille on suunnitteilla.
OK, no Espoossa niitä on koulun koosta riippuen 1-3, aina joku paikalla kun koulun ovet on auki. Eli tämä ongelma ei koske koko Suomea.