Viinirypälemehu! Onko kadonnut maapallolta?
Muistan lapsuudesta, että kaupasta sai tummanviolettia viinirypälemehua. Taisi olla Valion, kartonkitölkissä. Se oli vahvaa ja tummaa, tavallaan viinimäistä mutta mehua.
Missä se on nyt?! Olen raskaana ja alkoholittomat viinit on hirveitä. En halua juoda aterialla limsaa tai maitoa tai pelkkää vettä. Tuo viinirypälemehu olisi hyvä, mutta eikö sitä tai mitään vastaavaa ole enää?
Kommentit (48)
Alanya marketista voisi löytyä? Meysu-merkki ja lukee 100% üzum su.
Tykkäsin lapsena 1980-luvulla juuri siitä Valion viinirypälemehusta. Tummanvioletissa tölkissä oli tummien viinirypäleiden piirrettyjä kuvia. Meille ei yleensä ostettu mitään makeita juomia, joten se oli harvinaista herkkua.
Ei ole tosiaan aikoihin näkynyt.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Alanya marketista voisi löytyä? Meysu-merkki ja lukee 100% Üzüm Suyu!
Kokeile Valion Luomu Mustikkamehua, se tuo mieleen Finskin lennot!
Katosi.
ja missä vadelma-boysenmarja jogurtti? Oli vielä 1994. Entä Metsätähti? Ruusunmarjajogurtti,,,ruususuklaa jne,.
Tässä Nuoruusdisko-blogin postauksessa on mainoskuva noista upeista Valion mehutölkeistä, myös siitä rypälemehusta:
https://nuoruusdisko.blogspot.com/2012/11/suuri-tai-ainakin-keskikokoin…
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Lidlistä sai myös takavuosina rypäletäysmehua. Ei saa enää. Jäin kaipaamaan.
Ostat tummia viinirypäleitä , huuhtelet ne kunnolla ja teet niistä mehulingolla itse tuoremehua!
Kas, siinä ratkaisu tuohon pulmaan.
K-Supermarketista löytyi Fontana Viinirypäle täysmehu 1 l
Hinta 3,75/kpl
Googlaa
Ostakaa alkoholitonta 0% "punaviiniä" - silkkaa rypälemehuahan se on.
Vierailija kirjoitti:
Luitko aloitusta? Ap nimenomaan sanoi, että ei pidä alkoholittomista viineistä.
Mäkin olen maistanut, ei mulle kiitos.
Granaattiomenamehu, ei se kitkerä versio vaan se hyvä. Onko kadonnut maapallolta? Se teki hyvää, melkein kuin mustaherukkamehu.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole! Nuo alkoholittomat viinit sisältävät AINA jonkun todella kuvottavan makuisen etikkaisen aromin. Mehu olisi ok, mutta puraisevaksi lantrattu tiiviste-etikka-sekoitus ei kyllä muistuta mehua sen enempää kuin viiniäkään, jos ei ulkonäköä lasketa.
No voi helevetti, kaikkien kauppojen valikoimat ovat niiden nettisivuilla. Katsokaa sieltä. Ei ole vaikeaa.
Ja kyllä, kaikkia tässä ketjussa mainittuja tuotteita on saatavilla vaikka mistä.
teen itse omista viinirypäleistä talveksi mehumaijalla, on hyväö
Kokeile granaattiomenamehua. Sekin on hyvää ja terveellistä. Vaihdoin tuohon, kun viinirypälemehua ei enää saanut.
Vierailija kirjoitti:
teen itse omista viinirypäleistä talveksi mehumaijalla, on hyväö
Asutko Espanjassa?
Pistin Googleen "viinirypälemehu". Olvilla on joku, myydään ihan ruokakaupoissa. Eri nettikaupoissa eri merkkisiä. Virolaisissa ruokakaupoissa näytti olevan. Tokmannilla, Ruohonjuuressa ja Kärkkäisellä jotain merkkiä, mutta en tiedä onko noita sinun lähellä.
Laita Googleen "viinirypälemehu haluamasi kunta".
Oi, jos joku tietäisi. Kaipaan samaa. Viimeksi olen saanut vuonna 1997 Siperiassa (tää on tosi).