Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei sinä, joka saat palkkaa bruttona 4000e/kk, paljonko tulee tilille palkkapäivänä?

Vierailija
14.02.2024 |

Kysyn

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun ekan kerran kuulin kuinka paljon veroja lähtee hyvä palkkaisilta ihmisiltä. Vaikka matalapalkkainen olen aina ollut pidin sitä kohtuuttomana että ihmisen palkasta viedään melkein puolet veroina pois. Ketuttaisi minua tuossa tilanteessa. Ei ihme kun Suomessa työnteko ei kannata... täälläkin moni saa käteen  vain joitain satasia enemmän kuin minä.

Tämäpä. Teen nyt itse ns. duunarihommia reilun parin tonnin palkalla ja opiskelen samalla alalle, jolla on hyvät työllisyysnäkymät ja hyvät palkat. Mutta vaikka palkkani valmistumisen jälkeen tuplaantuisi, käteen jäävä raha ei monella satasella kasvaisi :/

Ei tässä maassa ole mitään järkeä enää.

Vierailija
62/71 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

~ 2934

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun ekan kerran kuulin kuinka paljon veroja lähtee hyvä palkkaisilta ihmisiltä. Vaikka matalapalkkainen olen aina ollut pidin sitä kohtuuttomana että ihmisen palkasta viedään melkein puolet veroina pois. Ketuttaisi minua tuossa tilanteessa. Ei ihme kun Suomessa työnteko ei kannata... täälläkin moni saa käteen  vain joitain satasia enemmän kuin minä.

Tämäpä. Teen nyt itse ns. duunarihommia reilun parin tonnin palkalla ja opiskelen samalla alalle, jolla on hyvät työllisyysnäkymät ja hyvät palkat. Mutta vaikka palkkani valmistumisen jälkeen tuplaantuisi, käteen jäävä raha ei monella satasella kasvaisi :/

Ei tässä maassa ole mitään järkeä enää.

Ja lisään vielä, että korkeat verot ei niin kovasti tympisi, jos sen vastineena olisi oikea kukoistava hyvinvointiyhteiskunta, eikä tällainen uppoava katastrofi joka Suomi nykyään on.

Vierailija
64/71 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

4434,61 brutto 

3217,76 netto

Vierailija
65/71 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä melkein taas itkettää; kyllähän tässä voisi varmaan sitten heittäytyä vaikka osa-aikatyöhön, kun vaikka brutto putoaisi paljonkin, niin netto vain muutamia satasia. Hohhoijaa. 

Vierailija
66/71 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missään työpaikassa työmatkaan käytettyä aikaa ei lasketa työaikaan.

Mikä on sääli. Työmatkojen kanssa minulle jää nukkuminen poislukien elämiseen 3h aikaa vuorokaudessa.

Vierailija
67/71 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös samoja lukemia:b

rutto 4200-4600

netto 2700-3100.

Ei tässä ole todellakaan järkeä. Työ on vaativaa ja vie kaiken. Burboutin partaalla olen. Olenkin miettinyt työpaikan vaihtoa jossa pienempi palkka, ei paljon tuntuisi kukkarossa. Suomessa ei todellakaan kannatatehdä töitä.

Vierailija
68/71 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten osa hyvätuloisistakin voi vastata noin typerästi?

Ei palkka sivistystä katso. Mieti nyt vaikka uutta presidenttiämmekin.

Totta. Stubbin pitäisi tienata 10x enemmän presidenttinä.

Vierailija
69/71 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

4441 € -> 3060 €

Vierailija
70/71 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marginaalivero. Siitä ulistaan, väitetään ettei sitä ole tai että ainakaan se ei ohjaa ihmisen valintoja. Jos nyt kuitenkin mietityttää neton ja bruton ero tai työhön käytetyt tunnit, niin ehkä rajaveroasteen kehittymistä oman tulotason ympäriltä kannattaa vilkaista. 

Vierailija
71/71 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

4100 brutto, 2950 netto.

Eikä kyllä ylitunnit kinostele verojen takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi