Hei sinä, joka saat palkkaa bruttona 4000e/kk, paljonko tulee tilille palkkapäivänä?
Kommentit (71)
5250 / 3250, asuispa jossain pienen kunnallisveroprosentin kaupungissa :)
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä te teette noin isoilla rahasummilla? Mulla aiemmin netto vähän yli 1000 e, nykysin 800 e.
Miten pärjäät noin pienillä tuloilla? Olen itsekin elänyt n. 1300 euron netolla eli sinänsä ymmärrän ihmettelyn, mutta menot tuppaa kasvamaan tulojen myötä. Minun osuus kiinteistä kuluista on 1300-1400 euroa, riippuen esimerkiksi sähkölaskusta. Tuo pitää sisällään minun osuuden asumisesta plus mökkilainasta, vakuutukset, ruoan, puhelinlaskut, liiton maksun, autoveron ja lapsen harrastuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3400e
Hä? Mulla brutto 5100 ja netto 3400.
Niimpä, ja mun brutto 5600 ja netto 3500.
Nämä ei voi olla näin. Jos on, niin kapinaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3400e
Samaa ihmettelin. Itsellä 4800 ja nettona 3200.
Brutto 6250€ ja netto 3800€. 😮
Brutto n. 8000 e/kk ja netto n. 4800 e/kk.
S**tana tätä sosiaalid*mokratiaa.
Muistan kun ekan kerran kuulin kuinka paljon veroja lähtee hyvä palkkaisilta ihmisiltä. Vaikka matalapalkkainen olen aina ollut pidin sitä kohtuuttomana että ihmisen palkasta viedään melkein puolet veroina pois. Ketuttaisi minua tuossa tilanteessa. Ei ihme kun Suomessa työnteko ei kannata... täälläkin moni saa käteen vain joitain satasia enemmän kuin minä.
Liian vähän, kun pitää elättää näitä laiskoja lakkoilijoita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä te teette noin isoilla rahasummilla? Mulla aiemmin netto vähän yli 1000 e, nykysin 800 e.
Miten pärjäät noin pienillä tuloilla? Olen itsekin elänyt n. 1300 euron netolla eli sinänsä ymmärrän ihmettelyn, mutta menot tuppaa kasvamaan tulojen myötä. Minun osuus kiinteistä kuluista on 1300-1400 euroa, riippuen esimerkiksi sähkölaskusta. Tuo pitää sisällään minun osuuden asumisesta plus mökkilainasta, vakuutukset, ruoan, puhelinlaskut, liiton maksun, autoveron ja lapsen harrastuksen.
No eipä ole varaa lapsiin, mökkiin tai autoon. Aina ei edes bussikyytiin.
Missään työpaikassa työmatkaan käytettyä aikaa ei lasketa työaikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3400e
Samaa ihmettelin. Itsellä 4800 ja nettona 3200.
Brutto n. 8000 e/kk ja netto n. 4800 e/kk.
S**tana tätä sosiaalid*mokratiaa.
Toi on kyl oikeesti väärin. Noilla tuloilla yleensä on jonkun verran vastuuta jo niskassa mut nettona ero ei oo kovin kummonen kuitenkaan johonkin 4-5k tienaavaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän riippuu asuinpaikasta ja siitä, kuuluuko kirkkoon vai ei.
Ja jos jotakin on ulosotossa, niin sekin näkyy jäljelle jäävässä palkassa.
Ei normaalilla ihmisellä ole mitään ulosottomaksuja. Hölmö ajatuskin.
Suomessa on tälläkin hetkellä noin 400000 henkilöä ulosotossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä ole varaa lapsiin, mökkiin tai autoon. Aina ei edes bussikyytiin.
Ikävää, että tilanne on tuollainen. Mutta kuten varmaan vastauksesta huomaat, työssäkäyvällä menee ihan perusasioihin rahaa.
Ota nyt selvää perheesi raha asioista, järkkyä ettet tiedä mihin rahasi menevät. Miehesi varmaan kertoo mielellään.
Tilinauhan mukaan 4014 e/kk palkasta tulee minulle 2488 e.
Vierailija kirjoitti:
Miten osa hyvätuloisistakin voi vastata noin typerästi?
Millaisia tuollaiset ovat sitten työkavereina? Pistää miettimään...
Ei kukaan saa yli 4000 euroa /kk Suomessa paitsi presidentti ja kansanedustajat.
€ 5700/kk. en ole koskaan katsonut, aina on riittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Miten osa hyvätuloisistakin voi vastata noin typerästi?
Ei palkka sivistystä katso. Mieti nyt vaikka uutta presidenttiämmekin.