Hei sinä, joka saat palkkaa bruttona 4000e/kk, paljonko tulee tilille palkkapäivänä?
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Ei työnteko kannata. Brutto 3000, netto 2500. Ei se brutto, vaan progressiivinen verotus.
Miten tämä on mahdollista? Hurjasti vähennyksiä? Minulla 3300, käteen jää alle 2400 euroa ja veroprossa tarkistettu. Ei tosin ole juuri mitään vähennyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin 2600 euroa tulee käteen hieman yli neljän tonnin brutosta. Muut tulot huomioitu siis veroprosentissa ansiotulojen ohella, mutta kyllä välillä miettii, että kannattaako tuon vuoksi uhrata noin 50 tuntia elämästään joka viikko.
50h viikko ja vain 4000€ palkkaa? Miksi suostut? Vastuusta ei voi olla kyse, jos palkka on noin surkea.
Laskin tuohon normaalin 40 h:n päälle työmatkat niille päiville, kun käyn toimistolla sekä ammattikirjallisuuden lukemiseen virallisen työajan ulkopuolella käyttämäni ajan, lisäksi ajoittaisia iltatilaisuuksia. Aika realistinen laskelma tuo ajankäytön näkökulmasta on, jos työn arvioi vievän kaikkineen arkena sen 10 h/pvä.
Yllättävän pieni ero 3000 ja 4000 välillä nettopalkassa.
Vierailija kirjoitti:
Noin 2600 euroa tulee käteen hieman yli neljän tonnin brutosta. Muut tulot huomioitu siis veroprosentissa ansiotulojen ohella, mutta kyllä välillä miettii, että kannattaako tuon vuoksi uhrata noin 50 tuntia elämästään joka viikko.
Kannattaa tehdä vähemmän töitä suuremmalla tuntipalkalla tai jos tämä ei onnistu niin tehdä vähemmän töitä nykyisellä palkalla, koska ei ole monenkaan sadan euron ero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3400e
Hä? Mulla brutto 5100 ja netto 3400.
Niimpä, ja mun brutto 5600 ja netto 3500.
Palkkapäivänä tilille tulee 5860€ koska saan samana päivänä myös vuokrat vuokraamistani asunnoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3400e
Hä? Mulla brutto 5100 ja netto 3400.
Samaa ihmettelin. Itsellä 4800 ja nettona 3200.
Sehän riippuu asuinpaikasta ja siitä, kuuluuko kirkkoon vai ei.
Ja jos jotakin on ulosotossa, niin sekin näkyy jäljelle jäävässä palkassa.
Vierailija kirjoitti:
Miten osa hyvätuloisistakin voi vastata noin typerästi?
Mikä vastaus oli typerä? Onko 4000 e mielestäsi jotenkin hyvätuloinen?
Yksinhuoltajana saan kuukaudessa tilille 2800 e enkä käy työssä lainkaan. Ei minun kannata edes harkita työhön lähtemistä.
Mitä ihmettä te teette noin isoilla rahasummilla? Mulla aiemmin netto vähän yli 1000 e, nykysin 800 e.
2800.
Tosin vaihdoin töihin, jossa nyt vähemmän palkkaa. Meni pitkän työmatkan takia bensaan erotus. Sain lisäaikaa elämääni, kun ei tarvii kulkee ruuhkassa.
Vierailija kirjoitti:
Sehän riippuu asuinpaikasta ja siitä, kuuluuko kirkkoon vai ei.
Ja jos jotakin on ulosotossa, niin sekin näkyy jäljelle jäävässä palkassa.
Ei normaalilla ihmisellä ole mitään ulosottomaksuja. Hölmö ajatuskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tehdä vähemmän töitä suuremmalla tuntipalkalla tai jos tämä ei onnistu niin tehdä vähemmän töitä nykyisellä palkalla, koska ei ole monenkaan sadan euron ero.
Jos kyse olisi vain rahasta, niin sitten toki. Mä kuitenkin oikeasti pidän työstäni. Tiedän kyllä, että saisin enemmänkin palkkaa taustoillani ja tällä työkokemuksella, mutta nykyinen homma on tietynlainen "rusinat pullosta" -mahdollisuus.
Ei minua riso asiassa muu kuin tuo älytön progressio, koska nyt tunnen tekeväni työtä ja käyttäväni aikaani en itselleni tai työnantajalleni/asiakkailleni, vaan isoilta osin vain ja ainoastaan valtion pohjattoman kassan täyttämiseksi.
50h viikko ja vain 4000€ palkkaa? Miksi suostut? Vastuusta ei voi olla kyse, jos palkka on noin surkea.