Olen korkeakoulutettu, mutta en voi tajuta miten jotkut osaavat esim. leipoa
Tai tehdä monimutkaisia ruokia.
En ole koskaan kokeillut.
Tai ehkä.minua ihmetyttää eniten se, miten jotkut viitsivät leipoa tai tehdä ruokaa, jossa kestää yli 15 min. Mielestäni se on ajan hukkaan heittämistä. Tylsistyisin kuoliaaksi.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla ap mitään harrastusta tai kiinnostuksenkohdetta, mihin suhtaudut intohimoisesti, missä haluat oppia koko ajan lisää?
Mitä luulet? Kaikilla on. Mutta en usko, että kaikilla niillä, jotka leipovat, tämä intohimon kohde on ruoka. Ap
Nyt on hankala sanoa, onko aloittajalla oikeasti jotain hahmottamisen ja ymmärtämisen vaikeuksia vai haluaako vain huudattaa ihmisiä iltansa ratoksi.
Tällä palstalla on monesti kinkkistä, kun jostain omituisesta aloituksesta/ajatuksenjuoksusta ei voi sanoa varmaksi, onko kyseessä trolli vai oikeasti ymmärrykseltään jollain tapaa rajoittunut ihminen. Sen takia noita töykeitä tokaisujakin varmaan tulee väliin, kun porukka olettaa, että kyseessä on ilman muuta tuo ensiksi mainittu.
Leipominen on kemiaa :) Miksi hiivaa tarvitaan pullataikinaan, miksei kakkutaikinaan laiteta hiivaa vaan leivinjauhetta tai soodaa, mietipä näitä, oi Sinä Korkeasti Koulutettu.
Suklaan temperointi, miksi temperoitu suklaa käyttäytyy kuten käyttäytyy.
Kaupasta et saa paistolämmintä korvapuustia (pravuurini), eikä se maistu yhtä hyvältä kuin leipomani. Miksi? Siksi, että osaan soveltaa ohjeita ja jätän osan pois/lisäilen omiani.
Kun laittaa usein ruokaa, osaa soveltaa esim. mausteita oman maun mukaan, käyttää eri tekniikoita jne. Parhaimmillaan ruuanlaitto ja leipominen on taidetta.
Korkeakoulutettu teknisiltä aloilta on putkinäköinen, humanistinen korkeakoulutettu avarakatseinen myös leivonnan ja ruuanlaiton suhteen.
Trollihan sinä olet! Turhaan sinulle vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on hankala sanoa, onko aloittajalla oikeasti jotain hahmottamisen ja ymmärtämisen vaikeuksia vai haluaako vain huudattaa ihmisiä iltansa ratoksi.
Tällä palstalla on monesti kinkkistä, kun jostain omituisesta aloituksesta/ajatuksenjuoksusta ei voi sanoa varmaksi, onko kyseessä trolli vai oikeasti ymmärrykseltään jollain tapaa rajoittunut ihminen. Sen takia noita töykeitä tokaisujakin varmaan tulee väliin, kun porukka olettaa, että kyseessä on ilman muuta tuo ensiksi mainittu.
Naurahdin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla ap mitään harrastusta tai kiinnostuksenkohdetta, mihin suhtaudut intohimoisesti, missä haluat oppia koko ajan lisää?
Mitä luulet? Kaikilla on. Mutta en usko, että kaikilla niillä, jotka leipovat, tämä intohimon kohde on ruoka. Ap
Ei ehkä ruoka suoranaisesti, vaan leipominen tekemisenä. Vaikka onhan ne tuotoksetkin tärkeä juttu.
Voi luoja näitä kliseitä kuinka tekniset ovat putkiaivoja, humanistiset ei. Kummastakin löytyy vaikka mitä. Mutta kukin tyylillään tietty. Hyvää ruokaa on helppo ja kiva tehdä sekä soveltaa omiaan. Mulle leivonta on vaikeampaa, mutta kunhan harjoittelee niin kokemuksen kautta onnistuu. Ei ole intohimo, mutta välillä kivaa. Maailmassa on paljon kivoja asioita joita voi kokeilla, se kannattaa.
Porvoossa ei osaa korkeakoulutetut leipoa. Muissa kaupungeissa kyllä. Kuka muukaan mulle kokkais ja leipois juuri sellaista ruokaa, mitä haluan syödä. Aika tympeetä olis ostaa vaan valmisruokaa.
Ei ruuan tekeminen on vaikeaa. Pullan leipominen on aika helppoa. Teen myös suklaaneliöitä tai tiikerikakun joskus.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo korkeakoulutettu siihen liittyy🤣🤣🤣
Ihan veke pelistä tämä AP
Vierailija kirjoitti:
Tämmöinen vähän koulutettu luulisi, että korkeakoulutetun pitäisi pikemminkin osata ja tietää kaikki...
Ei se mene niin. He ovat monesti ihan pihalla asioista, jotka duunareille on helppoja asioita.
Eri
Eikö juuri uuden oppiminen vetreytä aivotoimintaa?
Tämän palstan lukeminen ja varsinkin kirjoittaminen tänne on paljon pahemmin hukkaan heitettyä aikaa kuin ruuanlaitto.
Kuka tahansa lukutaitoinen ja lukemaansa ymmärtävä osaa laittaa ruokaa ja leipoa.
Olen sitä mieltä, ettei yksikään ruoka synny varttitinnissa. Ei ainutkaan!
Sinä joka siinä olet onnistuvinasi, kerro mitä teet.
Niin, ja minun mielestäni minkään ruoan ei edes pidä syntyä varttitunnissa ja se on hyvä niin.
Kannattaa kokeilla ja olla utelias. Tästä avauksesta tulee vaan mieleen jonkun urheilijan vähättely kirjoista; en ole lukenut enkä lue
Vierailija kirjoitti:
Leipominen on ihanaa, varsinkin omien reseptien kehittely ja valmiiden hienosäätäminen. Leipominen vaatii samankaltaista vivahteiden tajua kuin vaikka käsityöt.
Totuus: Et ole kehitellyt mitään omia reseptejä, etkä varsinkaan hienosäätänyt mitään. Orjallisesti sanasta sanaa olet seurannut netistä löytyviä reseptejä ja luulet nyt osaavasi leipoa ;)
Olen tohtori. Historiaa opiskellut. En ymmärrä miten kukaan osaa leikata hiuksia. Ja miten paljon harjoiteltavaa se vaati, en ymmärrä millä nämä opiskelijat harjoittelevat. Valtava määrä tekohiuksia/peruukkeja?
Minusta leipominen kuuluu sydämen sivistyksen piiriin. Leipominen on kivaa ja hyvää vastapainoa aivotyölle.
Ei se vaadi korkeakoulutusta, että osaa ohjeet lukea ja keskittymiskyky on pidempi kuin kanalla.
T. Korkeakoulutettu myös