Olen korkeakoulutettu, mutta en voi tajuta miten jotkut osaavat esim. leipoa
Tai tehdä monimutkaisia ruokia.
En ole koskaan kokeillut.
Tai ehkä.minua ihmetyttää eniten se, miten jotkut viitsivät leipoa tai tehdä ruokaa, jossa kestää yli 15 min. Mielestäni se on ajan hukkaan heittämistä. Tylsistyisin kuoliaaksi.
Kommentit (58)
Eli korkeastikoulutettu ei ymmärrä, että ihmisillä on erilaisia kiinnostuksenkohteita ja vahvuuksia? Ai kauheaa... 😱
Olet korkeakoulutettu..hmm..et taida olla kuitenkaan kovin älykäs.
En minäkään. Siis osaan seurata ohjeita, mutta en osaa yhtään soveltaa tai keksiä niitä eri koostumuksia ym. itse. Tuntuu joltain rakettitieteeltä, muuttujia on liikaa. Jotkut masterchef-ohjelman reseptit vaikuttaa ihan heprealta enkä käsitä miten joku voi saada sellaista aikaiseksi
Miksi toit esille, että olet korkeakoulutettu?
No kai sä osaat lukea? Leivontakirja käteen ja seuraat ohjeita. Ei se sen kummallisempaa ole.
Mä oon kans korkeakoulutettu ja tykkään leipoa ja laittaa ruokaa.
Vuorokaudessa on 1 440 minuuttia. Mihin oikein käytät ne, jos yhtä varttia pysty keskittymään esim. leipomiseen?
Kuinka monta varttia vuorokaudessa katsot puhelinta passiivisena?
Miten tuo korkeakoulutettu siihen liittyy🤣🤣🤣
Minun vaimoni on kuvaamataidon opettaja ja väitellyt tohtoriksi. Sen lempiharrastukset näyttää olevan maalaaminen, ruuanlaitto, leipominen ja käsitöiden tekeminen. Käsistään kätevä akateeminen siis.
Leipominen on ihanaa, varsinkin omien reseptien kehittely ja valmiiden hienosäätäminen. Leipominen vaatii samankaltaista vivahteiden tajua kuin vaikka käsityöt.
Vierailija kirjoitti:
Olet korkeakoulutettu..hmm..et taida olla kuitenkaan kovin älykäs.
Oppineisuus ja älykkyys on eri asioita.
Vierailija kirjoitti:
Miksi toit esille, että olet korkeakoulutettu?
Koska olen kuitenkin joutunut käyttämään aivojani. Ap
Vierailija kirjoitti:
No kai sä osaat lukea? Leivontakirja käteen ja seuraat ohjeita. Ei se sen kummallisempaa ole.
En halua. Teen kaiken ruoan ilman reseptiä. Ap
Tämmöinen vähän koulutettu luulisi, että korkeakoulutetun pitäisi pikemminkin osata ja tietää kaikki...
Rakastan ruuanlaittoa ja leipomista. Mulle se on yksi taiteenlaji siinä missä neulominen, maalaaminen tai kukka-asetelmien tekokin.
Äärimmäisen tyydyttävää ja rentouttavaa, ihan sama mwneekö vartti vai 6h. Lisäksi teen läheiset onnellideksi hyvällä ruualla
Kannattaa joskus kokeilla. Etsi resepti ja noudata ohjeita, mittaa aineet huolellisesti ja toimi siinä järjestyksessä kun ohjeessa edetään. Aloita helpoista ohjeista. Niin ei voi mennä pieleen.
Olen korkeakoulutettu ja osaan (muun muassa) leipoa. Kannattaa ehkä kokeilla kädentaitoja, ne edistävät myös aivotyötä.
Mahtavaa, samis löytyi.
Ja tuo max. 15 min kuulostaa tutulta. 😄