Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälainen koira on berhandilainen? Kokemuksia, niin hyvät kuin huonotkin puolet!

Vierailija
13.01.2007 |

Harkittaisiin miehen kanssa sellaista..

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

*pthyi*

Vierailija
2/17 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se vainosi mua! pelkäsin sitä ihan hulluna, muita koiria en pelännyt enkä ole koskaan pelännyt. tämä koira oli vanha ja onneksi hidas liikkumaan, mutta silti puri mua melkein joka kerta kun olis kylässä, yläkerrassa vaa olin turvassa, kun se ei jaksanut sinne enää kiivetä. perheen vanhemmat vain nauroivat minulle ja sille, että kun koira vaan aavistikin että olen lähistöllä niin oli heti hyökkäämässä!

traumaattista, lin niin iloinen kun se viimein kupsahti. ja mielestäni törkeätä vanhemmilta nauraa, kun koira puree lasta ja lapsi pelkää koiraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatii aivan älyttömästi aktiviteettiä... iltaisin juoksevat 4-5 tuntia ulkona ja aamulla käyvät unnin lenkillä.

Silti pentu työpäivän aikana repii sohvat ja kengät ja housut...

Koulutus ollut huippuluokkaa, luupää yksilö kenties

Vierailija
4/17 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolaa, syö kun hevonen ja tarvii tilaa paljon. koulutettava hyvin että voi lenkkeilyttää vahvaa koiraa.

Vierailija
5/17 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättiläinen. Ehkä, jonkun mielestä haittapuolena voi olla jonkun mielestä se kuolaaminen. Toisaalta, aika moni muukin koira kuolaa..

Itse olisin ottanut sellaisen, jos vain olisi tilaa enemmän. Koira, on myös aika voimakas, kannattaa ottaa huomioon kun miettii ulkoulua.

Niin, ja jättikoirat eivät välttämättä elä yhtä kauan kuin muut rodut. Ja kannattaa vielä valita kasvattaja huolella, jotta välttyisi näiltä aika tavanomaisilta lonkkavioilta.

Vierailija
6/17 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat käsityksen koirasta.

Vierailija
7/17 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan älyttömän suuri koira, eli vaatii tilaa (iso talo+ piha). Kuolan määrä loputon!!! hyi!!

Vierailija
8/17 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkin sellaisen haluisin, ja on ollut pitkään haavena. Minua ei haittaisi kuola . Moni muukin koira kuolaa. No kyllä Berhandilaiset ehkä enemmänkin . Mutta mitä se minua haittaisi? :D Koiran ulkoilluttaminenkaan ei minua haittaisi , koska tykkään tehdä pitkiä lenkkejä. Ja tykkäisin käydä koiran kanssa ulkona. Tosin se tarvisi paljon ruokaa ja huomiota. Mutta minulta riittäisi huomiota ja ruokaa. Mutta on kaksi ongelmaa. Meillä on jo toinen koira .Ja meillä ei ole niinkään iso talo eikä piha. No pihasta ei olisi haittaa koska tiedän pari metsää / peltoa missä koiran voisin päästää vapaaksi juoksentelemaan. Minun mielestä teille sopisi Berhandilainen jos vain on tarpeaksi rahaa ostaa ruuat ym.. ja tilaa paljon :) Jos kuola haittaa ei kannattaisi ostaa . Meinaan Berhandilaiset kuolaavat aika paljon :D

Vierailija
9/17 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulivari.

Vierailija
10/17 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetelkaapa tuon koirarodun OIKEA nimi: bernhardilainen siis BERN HARD ILAINEN

Vierailija
11/17 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein koulutettuna

+ leppoisa perhekoira, ei hätkähdä pienistä
+ innolla mukana kaikessa uudessa
+ pärjää kelillä kuin kelillä, missä vaan maastossa ja jaksaa lenkkeillä (viihtyy hyvin maalla!)
+ ei ole räksyttävä tai haukkuherkkä

- kuola. Sitä vaan tulee ja tulee, loputtomasti ja vähän enemmän.
- vaatii liikuntaa / mielellään oman tilan (aidattu tontti tms) missä painaa menemään
- turkki on yllättävän työläs hoitaa
- pentuna ja isokokoisena kohlo, joka ei osaa varoa vielä muita eikä hallita kokoaan. Jotain voi mennä rikki :p
- ruokaan menee yllättävän paljon rahaa

Ja sitten tietysti jos huono tuuri sattuu niin koira voi sairastella, muistakaa vakuutus!!

Vierailija
12/17 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairas lyhytikäinen rotu ja sitä kuolaa on kaikkialla.
Takakontissa kun se ravistaa klimppi lentää takaraivoon ja on muuten tosi. En ottaa ikinä...!!!

Vierailija
13/17 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 18:50"]

Minua ei haittaisi kuola . Moni muukin koira kuolaa. No kyllä Berhandilaiset ehkä enemmänkin . Mutta mitä se minua haittaisi? :D [/quote]

No ihan äkkiseltään tulee mieleen, että joka paikassa oleva limainen kuola on aika ällöttävää.

Vierailija
14/17 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2007 klo 14:33"] Harkittaisiin miehen kanssa sellaista..
[/quote]

Kannattasko olla hankkimatta nyt kuitenkin kun edes koiran rodun oikeinkirjoitus ei suju. Se on BERNHARDILAINEN ei bernhandilainen. T. Kaksi bertsua aikoinaan omistanut

Vierailija
15/17 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo pentuna älyttömän suuri ja voimakas koira. Kauhistuttavan suuri aikuisena. Naapurissa oli ja kyllä siinä koira talutti omistajaa eikä toisinpäin.

Vierailija
16/17 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko nöffi sitten parempi vaihtoehto? kun nyt isosta koirasta puhutaan.

Vierailija
17/17 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on ihan ok-talo koira jolla oltava piha missä möllötellä, no tuskin kukaan niin hööhlä on että kerrostaloon näitä suuria ja karvaisia koiria ajatteleekaan. Itselläni on koiria mutta tämmöistä ei ole. Tuttavaperheellä oli joskus kaksi, olivat ihan kivoja taulapäitä, kuin jättikokoisia pikkulapsia, eivät meinanneet millään oppia sisäsiisteiksi, voitte kuvitella millaset kikkareet tuli olohuoneen matolle päivittäin. Vähän sellaisia yksinkertaisia järjen jättiläisiä, enkä sano tätä pahalla, kilttejä olivat ei edes vahtineet, kuka vaan sai tulla ja vaikka tyhjentää talon! Täytyy olla mahdollisuus saada olla ulkona niin paljon kuin haluavat ,tulee liian kuuma sisällä talossa.