Onko piheyden huipentuma ottaa risoista kengistä ehjät kengännauhat pois
Kommentit (37)
Ihan normaalia. Mistä sitä sitten otetaan kun tosi tarve tulee? t Laihialainen
No ei todellakaan, meillä tehdään aina noin. Kävelemme paljon koiran kanssa ja kengissä tuppaavat usein nauhat kulumaan. On hyvä, kun on mistä ottaa. Turha hankkia uusia, jos on hyväkuntoisia käytettyjä.
Mä otan aina, ja aina joskus niitä sitten myös tarvitsee, kun alkaakin nauhat joistain kengistä rispaantua.
EI. Kengännauhat ovat kissani lempilelu heti pahvilaatikoiden jälkeen.
Mää otan kans ja roskiin menevistä vaatteista irrottelen napit. On sitte mistä ottaa kun tarve tulee. Kuka hul lu ostelee nappeja tai kengännauhoja?
Vierailija kirjoitti:
Mää otan kans ja roskiin menevistä vaatteista irrottelen napit. On sitte mistä ottaa kun tarve tulee. Kuka hul lu ostelee nappeja tai kengännauhoja?
Napit! :D
Minä teen kans noin ja nytkin oli kiva, kun laatikosta löytyi vaihtonauhat kun uusien kenkien nauhat oli surkeat eikä pysyneet kiinni. Olen joskus tehnyt kengännauhoista myös narun collegehousun vyötärölle tai hupparin huppuun, jos on ollut tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
EI. Kengännauhat ovat kissani lempilelu heti pahvilaatikoiden jälkeen.
No eikö ne kissanlelut ole järkevämpi ottaa vanhoista kengistä kuin ostaa uusia nauhoja?
Uusissa talvikengissä oli jotkut venyvät nauhat. Ilman solmuvaraa. No onneksi oli vetoketju sivussa. Ihan toimivat.
Kyllä mä otan talteen. Totta kai. Ei ole sinällään rahasto kiinni, mutta noita nauhoja kuitenkin kuluu ja napsahtelee poikki, niin mieluummin pidän varastossa. Miksi heittää ehjiä tavaroita pois, jos niille tietää mitä olevan tulevaisuudessa käyttöä?
Lisäksi varsinkin riittävän pitkiä korkeisiin vaelluskenkiin käytettäviä nauhoja on monesti vaikea löytää ellei mene johonkin isompaan liikkeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Joo, ennen ompelin paljon ja tuli huomattua, että nappien myynti ei tosiaankaan ole mitään nappikauppaa! Kalliiksi tuli napit.
Heität varmaan kaupan muovikassitkin pois kun niiden käyttö roskiksina olisi noloa?
Mä otan kaikkea käyttökelpoista talteen. On sitten varalla tai käytettäväksi ompeluprojekteihin tms.
Ei tietenkään. Olen jopa hakenut vanhat kengät Tori-myyjältä nauhojen takia.
Ei ole, niihin voi vaikka h irttäytyä kun sen aika on.