Onko piheyden huipentuma ottaa risoista kengistä ehjät kengännauhat pois
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EI. Kengännauhat ovat kissani lempilelu heti pahvilaatikoiden jälkeen.
No eikö ne kissanlelut ole järkevämpi ottaa vanhoista kengistä kuin ostaa uusia nauhoja?
niinhän ne otetaan ja vanhoista kengistähän ap puhui
Kannattaa ottaa talteen. Kun kaikessa maksimoidaan voitto, heikennetään laatua mistä voi. Ei kestä uudet nauhat tai ne on niin lyhyitä ettei tahdo saada solmittua.
Kaiken lisäksi jos nauha napsahtaa poikki, on aika hankala marssia kauppaan nauhattomalla kengällä. Näppärää napata varastosta vanhat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EI. Kengännauhat ovat kissani lempilelu heti pahvilaatikoiden jälkeen.
No eikö ne kissanlelut ole järkevämpi ottaa vanhoista kengistä kuin ostaa uusia nauhoja?
Kuka tässä ei ymmärtänyt lukemaansa?
Eihän tuo vielä mitään. Mun lähisukulainen nauraa mulle, kun paikkaan käsin ommellen revenneitä alushousuja. Olis kuulemma meikäläisen palkalla varaa ostaa uusiakin. Mutta kun en viitsi, jos ei muuten ole vielä puhku kuluneet.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo vielä mitään. Mun lähisukulainen nauraa mulle, kun paikkaan käsin ommellen revenneitä alushousuja. Olis kuulemma meikäläisen palkalla varaa ostaa uusiakin. Mutta kun en viitsi, jos ei muuten ole vielä puhku kuluneet.
Vanhat on parempia. Kangas on pehmeää ja tuntuu hyvältä iholla.
Mulla kengät kestää vuosia vaikka kävelen paljon - kun muistan pitää ne plankissa.
Paitsi urheilukengät jotka on jotain muovia ja menee kantapäästä rikki.
No, jos kengät kestää pitkään, niin nauohja joutuu vaihtamaan liki vuosittain. Sellaiset hiljattain vaihdetut tai tavallista tukevammat saatan ottaa talteen. Mutta jos on ihan sellaista ohutta enkä ole just vaihtanut, nniin menkööt kenkien mukana.
Mä otan kengännauhat talteen, jos muuten heitän risat pois.
Saatan laittaa ne toisiin kenkiin jos haluun eri väriset tai sit vaan pidän kotona hätävarana, jos jotkut kengännauhat katkee.
Mun serkun esikoinen pääsi ripille viime kesänä ja mun serkku kysyi tuunko autolla.
Mua varten oli hänen äitinsä, äidin naapuri ja kyseisen serkun isosisko ottanut kotoa tarpeetonta.
Kun ajoin pihaan, mun auto täytettiin kirppistavaralla. Heillä ei ole aikaa eikä energiaa, mulla on.
Meniköhän 3 viikkoa ja kaikki olivat laitettu kiertoon. Tänä päivänä on outoa jopa, että joku heittää moisia roskiin
Mitä ihmettä, ei tietenkään. Aivan normaalia käytännöllisyyttä ja säästäväisyyttä.
Älyttömämpää olisi heittää tarpeellista kampetta roskiin.
Hyvä idea se poistoon menevien vaatteiden nappien otto talteen. Meidän paikkakunnalla on vain yksi kangaskauppa jossa on nappeja myynnissä ja sekin on lopettelemassa. Ruokakaupoissa ei ole nappeja ja Halpahallissa vain yhtä sorttia, mustia nappeja. Kaupunkireissu pitää nappien takia tehdä ja kalliita ovat muutoinkin.
Kaikki käyttökelpoinen otetaan talteen. Joskus olen leikannut myös paikkamateriaalia kengistä... valmiiksi, jos tulee tarve, esim. urheilukenkiä olen joskus paikannut väliaikaisesti, ettei heti tarvitse uusia hankkia.
Btw, naapuri nauroi ääneen, kun oli meillä käymässä: minä ompelin kalsareita kuntoon (kuminauha vähän irti ja parissa pieni reikä) ja samoin paikkailin urheilusukkia, jotka olivat ratkenneet ompelukohdasta. Tein kuulemma hullua ja turhaa työtä. No mielestäni en. Nuo kalsarit maksoivat 10 e/pari, sukatkaan eivät olleet ihan halvimmat aikanaan tarjouksessa. Molemmat muuten ihan laadukkaita. Taas näillä mennään monta kuukautta, kun hyvin ompelee ja aikaa on!
Uusia vaatteita en osta, vain uudet sukat ja kalsarit silloin kun on ihan pakko. Muut vaatteet olemme jo vuosia ostaneet kirppareilta. Usein esim. jäännöskokoja farkuista saa 5 - 10 eurolla, uusia, laput tallella. Kotona käytän rönttövaatteita, korjattuja ja puhtaita kuitenkin. :) Kengät ostan alesta tai joskus kirpparilta, jos hyvin käy.
Mä säästän aina kaikki ehjät narut. Tuon töistäkin erilaisia naruja. En piheyden takia, vaan isot viherkasvini kasvaessaan tarttevat uutta sidontaa tukikeppiä vasten. Mulla on kaapissa narukokoelma. Ja lapsetkin saattaa askarrella niistä jotain.
napit on muuten yllättävän kalliita