Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on hyvä sovellusidea, mutta en tiedä miten toteuttaa se

Vierailija
14.02.2024 |

Sovellus on sellainen mikä pitäisi mielestäni löytyä jokaisesta puhelimesta ja tietokoneesta.

En osaa koodata. En tunne tietokonenörttejä. Miten ideaa kannattaisi lähteä viemään eteenpäin? En halua, että joku pöllii idean, enkä minä saa mitään 🙁.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ideat ovat ilmaisia.

On hyvä olla ideoita, mutta rahat keräävät ne, jotka pystyvät sen toteuttamaan. Jos sinulla ei ole antaa projektiin muuta kuin ideasi, mutta haluaisit kuitenkin hyötyä rahallisesti, niin aika heikoissa kantimissa ollaan.

Vierailija
2/44 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, samaa olen kuullut, mutta ajattelen, ettei mitään menetä jos kokeilee. Jos vaikka jotenkin onnistuisi löytämään henkilön/henkilöitä, jotka voivat auttaa asian toteuttamisessa, niin heidän kanssaan voisi tehdä diilin. Mutta tämä verkostoitumispuoli on minulle hankalaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä: 

Oli idea mikä hyvänsä, se vaatii usein runsaasti jatkokehittelyä. Voi olla monia syitä, miksei kyseistä sovellusta ole olemassa, vaikka se tuntuu päivänselvästi puuttuvan.

Esim. Teknologinen mahdottomuus, tekijänoikeusesteet, kalleus tai kannattamattomuus (yritys ei saisi tarpeeksi rahaa vastineeksi), marginaalinen kiinnostus, vaikea saada tarpeeksi tehokkaaksi (ei veisi liikaa akkua), ym... Syitä voi olla lukuisia. 

Vierailija
4/44 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse idea on ehkä pienin osuus sovelluksen kehittämisestä.

Vierailija
5/44 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on toki mahdollista. Haluaisin silti arvioituttaa ideani asiantuntijalla, ennen idean hylkäämistä. Olen kuullut salassapitosopimuksista. Kenellekään täällä tietoa tai kokemusta niistä? 

Vierailija
6/44 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, samaa olen kuullut, mutta ajattelen, ettei mitään menetä jos kokeilee. Jos vaikka jotenkin onnistuisi löytämään henkilön/henkilöitä, jotka voivat auttaa asian toteuttamisessa, niin heidän kanssaan voisi tehdä diilin. Mutta tämä verkostoitumispuoli on minulle hankalaa. 

Ymmärrän ajatuksesi, mutta jos mietit ideaasi, niin onko se hyvin ylätason idea. On hyvin vaikea tehdä diiliä, jos et tuo muuta pöytään. Esim. Minulla voisi olla idea, että kauppakassit tehtäisiin murtumattomasta muovista tai autoissa pitäisi olla pieni esiin avautuva porras vanhuksille. Tällaiset ovat vain irrallisia haaveita.

Mutta ymmärrän kyllä tunteesi. Meillä kaikilla on ideoita ja uskomme niiden olevan aivan erityisiä. Ja joskus ne ovatkin. Mutta ikävä totuus on, että yksinäisen ihmisen ideoilla ei ole juurikaan väliä - ellei niitä sitten jaa ilmaiseksi eteenpäin.

Vierailija
7/44 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole idea guy

Vierailija
8/44 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on toki mahdollista. Haluaisin silti arvioituttaa ideani asiantuntijalla, ennen idean hylkäämistä. Olen kuullut salassapitosopimuksista. Kenellekään täällä tietoa tai kokemusta niistä? 

Ei ole kokemusta, mutta koska kyseessä on ilmeisesti hyvin ylätason idea (ideasi ei ole sillä tasolla että sen voisi esim patentoida tai siihen ei kytkeydy immateriaalioikeuksia) niin en usko, että firman tarvitsee olla "uskollinen" sinulle, jos tykkäävät ideasta sillä voisi olla hyvin vaikea todistaa, ettei samaa ideaa voisi keksiä kuka hyvänsä.

Vierailija
9/44 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku sais koodata vauva sovelluksen puhelimiin

Vierailija
10/44 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ajattelet, että idea sinänsä on niin arvokas että sun pitäis tienata rahaa sillä?

Ethän voi tietää, kuinka paljon työtä ideasi toteuttaminen vaatii. Tämä toteuttaminen on sitä työtä, mistä voi tienata rahaa. Oletko valmis maksamaan koodareille kuinka hyvää tuntiliksaa?

Pelkkä irrallinen idea on samaa kuin tämä: Mulla on idea mansikanpoiminnasta, sillä tienaa rahaa. Voisiko joku värväytyä mun puolesta tuonne pelloille poimimaan mansikoita ja antaa mulle osan rahoista?

Vierailija
11/44 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Keksintösäätiö vielä olemassa?

Vierailija
12/44 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän ajatuksesi, mutta jos mietit ideaasi, niin onko se hyvin ylätason idea. On hyvin vaikea tehdä diiliä, jos et tuo muuta pöytään. Esim. Minulla voisi olla idea, että kauppakassit tehtäisiin murtumattomasta muovista tai autoissa pitäisi olla pieni esiin avautuva porras vanhuksille. Tällaiset ovat vain irrallisia haaveita.

Mutta ymmärrän kyllä tunteesi. Meillä kaikilla on ideoita ja uskomme niiden olevan aivan erityisiä. Ja joskus ne ovatkin. Mutta ikävä totuus on, että yksinäisen ihmisen ideoilla ei ole juurikaan väliä - ellei niitä sitten jaa ilmaiseksi eteenpäin.

Pystyn kuvittelemaan sovelluksen mielessäni miltä se näyttäisi ja miten se toimisi (millaisia toimintoja siinä olisi). Voisin ainakin suunnitella ohjelman ulkoasun. Mutta en tiedä, miten sellainen sovellus tehdään käytännössä. 

Vierailija
13/44 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tuli mieleen, että voithan aina tarjota sitä projekti-ideaksi alan oppilaitokseen. Toki et siitä rahallisesti hyödy, mutta parhaassa tapauksessa opiskelijat voisivat sitä jatkokehittää, ehkä jopa tehdä kyseisen sovelluksen. Toki kannattaa varautua, ettei kukaan loppupeleissä olekaan ideastasi kiinnostunut tai se toteutetaan hyvin erilaisena.

Vierailija
14/44 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritys pystyyn, haet rahoitusta, palkkaat arkkitehdin, kehittäjiä, testaajia sekä projekti managerin, graafikkonahan uskoit jo itse pystyväsi toimimaan.

Laitat pari kolme sataa tontsua omia kiinni, ja parin kolmen vuoden kuluttua sinulla on äpsi jonka menestystä ja ansaitamahdollisuuksia voit kokeilla oikeassa elämässä.

Ideoita on maailma täynnä.

Vierailija
15/44 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan hyviä ideoita varmaan päivittäin. Haaste on siinä, että ideasta tuotteeksi vaatii paljon työtä ja rahaa. Osaan itsekin monia asioita ja pystyisin toteuttamaan ainakin prototyyppiasteella erilaisia sovelluksia, mutta ei yksin muun elämän ohessa ole aikaa tehdä niitä.

Tienaaminen vaatisi lisäksi liiketoimintamallin ja siinä se iso kynnys onkin. Tuotteen markkinointi vaatii paljon työtä ja myös rahaa, eli sada edes ihmiset siitä kuulemaan saati kiinnostumaan ja ottamaan käyttöön. Saada vielä ihmiset luopumaan rahoistaan vastineeksi vasta vaikea paikka onkin. Pitäisi vakuuttaa että siitä on heille niin paljon iloa tai hyötyä.

Vielä vaikeampaa olisi saada joku muu taho tekemään tämä kaikki työ puolestani. Rahalla tietty saa kaikkea, jos sitä on paljon, mutta sitten on oltava aivan ällistyttävän hyvä idea tai varauduttava siihen, että 99% todennäköisyydellä rahat valuvat kankkulan kaivoon. 

Ei oo helppoo.

Vierailija
16/44 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ole idea guy

Why not?

Vierailija
17/44 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritys pystyyn, haet rahoitusta, palkkaat arkkitehdin, kehittäjiä, testaajia sekä projekti managerin, graafikkonahan uskoit jo itse pystyväsi toimimaan.

Laitat pari kolme sataa tontsua omia kiinni, ja parin kolmen vuoden kuluttua sinulla on äpsi jonka menestystä ja ansaitamahdollisuuksia voit kokeilla oikeassa elämässä.

Tuo kannattaa aloittaa muuttamalla Viroon. Jos Suomessa syyllistyy yrittämiseen ja onnistuu, verottaja vie kaiken. Yrittäjä on kuitenkin kaikkien yhteiskunnan suojaverkkojen ulkopuolella. Jos epäonnistuu, putoaa suoraan betonilattialle ulosotto niskassa. Voitot sosialisoidaan, tappiot ja yrittämisestä tulevat rangaistukset saa pitää itse. 

Vierailija
18/44 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pystyn kuvittelemaan sovelluksen mielessäni miltä se näyttäisi ja miten se toimisi (millaisia toimintoja siinä olisi). Voisin ainakin suunnitella ohjelman ulkoasun. Mutta en tiedä, miten sellainen sovellus tehdään käytännössä."

Sinun pitäisi joko a) kerätä itse massia ja tilata tämä sovellus tai b) löytää asiakas, joka haluaisi tämän sovelluksen ja jolle voisit sen myydä (luonnollisesti tarvitset tiimin, joka toteuttaa sovelluksen).

Kumpikin vaihtoehto vaatii rahaa. Mutta jos uskot, että ideallasi on mahdollista tienata ja pystyt saamaan lainaa, niin en minä halua sinua torpata. Kyllä jotkut visionäärit saavat asioita tapahtumaan lähes tahdonvoimalla.

Vierailija
19/44 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

joku sais koodata vauva sovelluksen puhelimiin

Minkä vauvasovelluksen?

Vierailija
20/44 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo kannattaa aloittaa muuttamalla Viroon. Jos Suomessa syyllistyy yrittämiseen ja onnistuu, verottaja vie kaiken. Yrittäjä on kuitenkin kaikkien yhteiskunnan suojaverkkojen ulkopuolella. Jos epäonnistuu, putoaa suoraan betonilattialle ulosotto niskassa. Voitot sosialisoidaan, tappiot ja yrittämisestä tulevat rangaistukset saa pitää itse. 

Perustaa suoraan konsernin ja kotipaikka 0 veromaahan. Siellä sitten rahoituspöytälaatikko, joka lainaa Suomessa olevalle softafirmalle sen verran että voivat ostaa konsernin HR yritykseltä ohjelmisto-osaamista. Jos sitten Suomessa homma kyykkää, voi jättää konkurssissa maksut ja palkat valtiolle hoidettavaksi, palauttaa kaikki vielä olemassa oleva ensisijaiselle velkojalle eli rahoitusfirmalleen ja perustaa uusia tyttäriä tekemään uutta ideaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi