Voiko joku kertoa miten nämä hallituksen uudistukset heikentävät akateemisten elämää?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan samalla tavalla heikentävät työehtoja ja sosiaaliturvaa kuin muillakin.
Mitä heikennyksiä? Ei tässä virkamiehillä nytkään ole lakko-oikeutta tai ehdi saikkupäiviä pidellä.
Ei kai kukaan akateeminen ole oikeasti niin uuno, että kuvittelee kaikkien tai edes suurimman osan akateemisista olevan virassa? Muutenkin jos ei näe sitä, miten heikennykset voivat vaikuttaa akateemisiin, on aika pihalla.
Kukaan ei myöskään voi olla niin kujalla, että kuvittelee saikkujen olevan kiinni ehtimisestä.
Kyllä se aika hyvin estää turhia saikkuja, jos on tilanne ettei kukaan tuuraa, jos olet pois ja sinulla on mahdollisuus etätyöhön.
Onhan se harmillista jos ei voi krapulamaanantaina maata täydellä palkalla kotona.
En tiedä, käykö ap:n tarkoittamat akateemiset töissä. Useimmat akateemiset käyvät. Kurjistukset koskevat palkansaajia eli juuri niitä työssäkäyviä akateemisia.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, käykö ap:n tarkoittamat akateemiset töissä. Useimmat akateemiset käyvät. Kurjistukset koskevat palkansaajia eli juuri niitä työssäkäyviä akateemisia.
Edelleenkään et osaa sanoa miten.
Luuleeko ap, että työlainsäädäntö ei koske jotain työssäkäyvien ihmisten ryhmää?
Kaikki hallituksen toimen koskevat akateemisia. Siellä ei ole ainuttakaan muutosta, josta akateemiset olisi rajattu pois.
Miten kukaan voi olla niin tyhmä, että edes kyselee tuollaisia?
Olen akateeminen eikä suunnitellut uudistukset huononna asemaani mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkään et osaa sanoa miten.
Samalla tavalla kuin kaikkia muitakin. Onko ongelmasi se, ettet tiedä, mitä heikennykset ylipäätään ovat vai mikä tässä on sinulle vaikeaa?
Kaikki muutokset koskevat akateemisia. Osa on sellaisia, että akateemiset kärsivät erityisesti. Esimerkiksi määräaikaiset työsuhteet ovat ennestään yleisiä korkeasti koulutetuilla nuorilla naisilla.
Hallitus haluaa, että määräaikaisuuksien ei jatkossa tarvita perusteita. Tämä pahentaa lastenhankintaikäisten korkeasti koulutettujen naisten pätkätyökierrettä. Eikä varmasti tarvitse mainita, mitä ansiosidonnaisen leikkaaminen tarkoittaa epävarmoja pätkätöitä tekeville.
Palkankorotusjarru koskee erityisesti julkisen sektorin akateemisia aloja. Irtisanomissuojan heikentäminen koskee kaikkia palkansaajia luonnollisesti.
Yksikään muutos ei ole sellainen, ettei se koskisi akateemisia. Siksi Akava vastustaa hallituksen toimia. Mikä muutos ap:n mielestä on sellainen, ettei se hänestä koske?
Vierailija kirjoitti:
Sama. Jengillä ei ole mitään käsitystä töistämme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä sinusta, mutta itse olen akateeminen palkansaaja. Jokainen heikennys vaikuttaa palkansaajiin, joita on akateemisten enemmistö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä sinusta, mutta itse olen akateeminen palkansaaja. Jokainen heikennys vaikuttaa palkansaajiin, joita on akateemisten enemmistö.
Saatko nytkään tessin mukaista palkkaa? Enemmistö ei.
Akateemisissa on myös työttömiä, ja samalla tavalla nämä hallituksen toimet heikentävät akateemisenkin työttömän asemaa. Jos on akateeminen, yksinhuoltaja, samalla hallitus antaa raippaa tuleville tekijöille, akateemisten lapsille. Ns. omilleen.
Sehän tässä onkin, että hallitus luulee, että työpaikkoja on ja saa, kuka vaan. Oikeasti pätkätöitä on, matalapalkka-aloille on, lääkäreille on, hoitajille on ja miesvaltaisille duunarialoille on.
Miten ne muut? Työpaikat ei tupsahtaa eteen keppiä heiluttamalla.
Kenen etu se on, että esim. akateemiset naiset toimivat sitten pakon edessä siivoojana ja hoiva-avustajina? En osaa sanoa.
Ei akateemisuus tarkoita, ettei haluaisi lapsia, jäisi äitiyslomalle ja sairaan lapsen kanssa kotiin tai sairastuisi vaikka syöpään. Minkä jälkeen työnantaja sattuukin päättämään, että tuo ei ole enää hyvä työntekijä ja se on sitten moro vaan.
Vierailija kirjoitti:
Eihän nämä työelämän uudistukset millään lailla heikennä akateemisten, hyväosaisten työelämää oikeasti. Jos joku saikkupäivä jää omavastuuksi, ihmisillä on kyllä siihen varaa. Jotain vastuuta työelämästä pitäisi olla työntekijälläkin. Paikallinen sopimus on ok. Harvalla nykyisin palkat on mihinkään tesseihin sidottuja. Omakin palkka noussut vuoden sisällä yli 500 euroa ilman minkäänlaisia liittoneuvotteluja. Hyvä koulutus takaa sen, että työllistyy, jos nykyinen työpaikka menee alta pois. Ja toki ihmisten kannattaa säästää itselleen puskureita ettei ole housut kintuissa, jos jotain tapahtuu.
Ihan kamala kommentti. Ei oikein edes löydy sanoja tähän vastata. Toisaalta, olet juuri sellainen ihminen, että ei edes kannata yrittää.
Jos on sydänkohtaus, on se palkaton eka saikkupäivä aika mitätön asia.