Paras pikkupaikkakunta, jossa olet asunut ja jonne voisit palata
Kommentit (524)
Vierailija kirjoitti:
Sastamala ent. Vammala. Siellä tuli joitakin vuosia vietettyä.
Siinä mielessä ikävä paikka tai kiva paikka eri asenteilla. Sastamalan hautuumaa on piukassa entisiä kavereita. En edes uskalla käydä kun tulee itku vaikka olen miäs.
Kavereitten NAURU kyllä elää ikuisesti. Varsinkin nuotionaurut. Hyi h miten iloista menoa oli ihan alkoholitta. Puolet wanhoja sotaveteraaneja.
Nämä oli niitä kavereita jotka eiväåt pääse metalintarkastuksesta läpi ellei ole lääkärin kirjoitama paperi. Löylyssä meinaan tulee kranaatinsirpaleet ihon läpi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Valkeakoski on saanut alapeukkuja, voisiko joku kertoa?
Tota .. tota tota. Te haisette ihan h...tisti ja kun tuuli kääntyy tietyllä kelillä niin Tyrvääläinen tiesi, että valkeakoskella "tuoksuu". Nythän prosessia on muutettu.
Pieksämäki. En ole sieltä kotoisin, pari vuotta asuin aikoinaan nuorempana töiden takia. Jotenkin comfy meininki, kompakti pikku paikkakunta ja esim. hyvä uimahalli sekä kuntosalit. Isommat kaupungit kohtuullisen matkan päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse käsitän pikkupaikkakunnaksi sellaisen missä väliluku alle 10 000
Niin minäkin ja tulin ehdottamaan oikein ihanaa pikkukylää, mutta jos aplle joku Oulu on pieni paikkakunta niin ehkä häntä ei pienet kylät kiinnosta
Kyllä Suomessa on minun silmissäni pelkästään pieniä kaupunkeja, tuppukylä koko valtio. Ja sen kyllä välillä huomaa ihmisten asenteesta, että paljoa ei olla nähty. Toisinaan junttia meininkiä.
Pahin Orivesi. Pahantuulisia, töykeitä, umpimielisiä ihmisiä. Joku uskontokunta, oliko helluntailaiset vai mikä, päsmäröi siellä. Pappikin antoi ymmärtää ettei kirkkokuoroon ole asiaa, jos et kuulu kirkkoon. Sanon tämän vilpittömästi. Eli älä ainakaan Tampereen ympäryskuntiin muuta
Olen asunut muutaman kuukauden Keuruulla. Ei lainkaan huono paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuusamossa on helppo asua mutta olen alkanut kaipaamaan isompaan paikkaan kotikaupunkiin. Mitä mieltä ihmiset on Kuusamosta onko kokemuksia 🙂
Kuusamo on melkein Pohjoispohjanmaata. Viereisen paikkakunnan yhdessä talossa oli Pohjoispohjanmaan mhy.
Ei ole melkein, vaan on Pohjois-Pohjanmaan kaupunki.
PS: Älynnetkö tuon kirjoitusmuodon? Itse asiassa Pohjoispohjanmaata ei löydy tästä maasta ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän Oulu on pieni, tai keskisuuri kaupunki Suomenkin mittakaavassa. Väkiluku on kasvanut kuntaliitosten myötä.
Itse voisin muuttaa takaisin Kemiin, jossa olin pari vuotta töissä. Kyllä, luitte oikein. Meren läheisyys on siellä aivan ainutlaatuista, toisin kuin vaikkapa Oulussa, josta olen kotoisin. Koin myös, että ihmiset Meri-Lapissa olivat mukavampia kuin kotiseudulla.
Tervetuloa! Minä palasin Kemiin vuosikymmenien jälkeen. Ja näyttäisi sekä lukujen (2023-2025 muuttovoittoa enemmän kuin tappiota) että katukuvan perusteella, että muutkin ovat huomanneet, kuinka erinomainen paikka tämä on asua. Kaikki lähellä, edullista asumista, meri ympäröi, paljon tapahtumia ja harrastettavaa, yhteydet kaikkialle ja lähellä Haaparanta ja Tornio. Mustamaalaaminen mediassa ja kommareiksi haukkuminen vaan tekee sen, että me jotka tykätään, ollaan iloisia, että kaupunki pysyy hieman salaisena helmenä.
Vierailija kirjoitti:
Talvipäivää!
Paikkaa armaampaa ei olekkaan kuin rakas synnyinkaupunki Lohja Uudellamaalla, iso Lohjanjärvi saarineen, Lohjan kauniit kylät peltoineen ja huminoiva harju.
Terveiset kaikille lohjalaisille ja hyvän voinnin toivotukset.
Lohjahan on kaksikielinen, joten hälsningar öckså till dig.
Tuleppas kyläilemään, tervetuloa!
Lohja on kyllä hieno kaupunki. Siellä on niin kaunista ja rauhallista, voisin itsekin palata sinne asumaan. :) Aikoinaan asunut.
Vierailija kirjoitti:
Olen syntynyt Oulussa mutta ei sinne mitään kotiseuturakkautta koskaan jäänyt, päinvastoin nurkkakuntaisempaa porukkaa saa hakea.
Jotenkin typerää edes pitää Oulua pikkupaikkakuntana. Suomen mittakaavassa se on iso kaupunki.
Suomessa pikkupaikkakunta on alle 10 000 asukkaan kunta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oulu, pikkupaikkakunta? :D
Sanon Savonlinna
On se mm. Los Angelesissa asuneen silmin :)
ap
No Helsinkikin on sit m
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuusamossa on helppo asua mutta olen alkanut kaipaamaan isompaan paikkaan kotikaupunkiin. Mitä mieltä ihmiset on Kuusamosta onko kokemuksia 🙂
Kuusamo on melkein Pohjoispohjanmaata. Viereisen paikkakunnan yhdessä talossa oli Pohjoispohjanmaan mhy.
Kuusamo ei ole "melkein" Pohjois-Pohjanmaata vaan se ON sitä.
Olen asunut monilla.PK-seudun lähikunnista puuttui paikallisuus. Ne ei oo kivoja, toisin kuin esim.Helsinki on.
Pienistä paikkakunnista suosikkini ovat Taivassalo ja Ilomantsi.