Mikä läppäri yliopisto-opiskelijalle?
Moi!
Ekan oman kannettavan hankinta edessä opiskeluja varten. Budjetti mielellään max 700-800€ luokkaa, tarkoitus panostaa kerralla hyvään laitteeseen.
Hakusessa suht pieni ja kevyt, muuta en sitten osaakkaan sanoa. Heitä siis alle, jos sulta löytyy hyvä kone, tai vastaavasti jos on joku, mitä ei missään nimessä kannata hankkia.
Kiitos jo etukäteen.
Kommentit (66)
Hommaa kevyin ja halvin. Turha maksaa tehoista jossei niitä kuitenkaan käytä.
VäHinnat alkaen macbookki m1 prossulla.
Joku rysen prossu 16gb ram ja 512gb ssd.
Lenovolla hyviä tarjouksia
https://www.lenovo.com/fi/fi/d/deals-for-home/?IPromoID=LEN441198
esim tässä hyvillä spekseillä 756€
https://www.lenovo.com/fi/fi/p/laptops/yoga/yoga-slim-series/yoga-slim-…
Kosketusnäyttö ja taitettava tai irroitettava näppäimistö. On aivan omaa luokkaansa kun luet jotain pdf-tiedostoa punkan pohjalla.
Halpa jossa hyvä näyttö ei maksa 400 euroa enempää. Ei kannata satsata kun parissa vuodessa on jo jätettä.
Tuleeko tekstinkäsittelyyn/taulukkolaskentaan vai opiskeletko media-alaa (4k-videoiden editointi)?
Meillä pojalla on Lenovo idea pad (en tiedä menikö ihan oikein)
Vierailija kirjoitti:
Meillä pojalla on Lenovo idea pad (en tiedä menikö ihan oikein)
Meni oikein :) t. Nörtti
Chromebookin saa muutamal satkul.
Macbook - kestää hyvin vaikka koko opiskeluajan (jos ei lattialle paiskaa tms.)
Työkäytössä omat Macbook Prot ovat kestäneet sellaiset 5-7 vuotta (4. menossa...) ja vaihtamisen syynä on aina ollut se, että uudet ovat alkaneet olemaan jo niin merkittävästi nopeampia, paljon enemmän muistia jne., että vaihtoa uuteen ei ole enää voinut vastustaa. Käyttöjärjestämäpäivityksiäkin saa tuolle ajalle eivätkä päivitykset hidasta konetta niin kuin windowsin kanssa tuppaa käymään.
Jään seuraamaan. Itse olen katsellut Powerin sivuilla Lenovon koneita mutta useissa on Windows Home S. En tajua miten sen saa pois päältä, kuulostaa hankalalta. Help?
Mulla ollut kaksi Macbookia ja molemmat hajosivat! Käytin vain netissä selailuun ja aivan sellaiseen normaaliin mutta niin vain posahti kaksi kovalevyä.
Myös HP hajosi.
Onko Asuksen Vivobook hyvä? Saisi Verkkiksestä noin 700 egellä.
Vierailija kirjoitti:
Jään seuraamaan. Itse olen katsellut Powerin sivuilla Lenovon koneita mutta useissa on Windows Home S. En tajua miten sen saa pois päältä, kuulostaa hankalalta. Help?
Katso tuo ylempi siellä lenovon sivuilla hyviä tarjouksia ja niissä perus windowsi. Käsittääkseni voi poistua S tilasta mutta yleensä jos myydään S tilalla varustettu läppäri niin silloin se on aika tehoton kone.
Hankkisin Macbook Airin, jos ei ole erityistä vaatimusta, että Windows pitää olla.
Tarvittaessa kotiin sitten halpa lisänäyttö.
Kiitos jo nopeista vastauksista! Lähtökohtaisesti mietinnässä on ollut joku muu kuin Mackbook. Ehkä, koska itsellä ei ole mitään kokemusta applen laitteista (ihan kuin tällä oikeasti olisi mitään merkitystä). En toki tätäkään vaihtoehtoa hautaa, sillä uskon kyllä, että kyseessä on oikeasti laadukas kone.
Lenovon thinkpad myös mainittu, ja siihen olenkin törmännyt. Voisi olla siis hyvinkin varteenotettava vaihtoehto, kun näkyy juuri käytettyinä yrityskoneina liikkuvan hyvään hintaan. Chromebookista kärsin peruskoulu- ja lukioaikana aivan tarpeeksi, se ei valitettavasti ole vaihtoehto. Ja joku tuossa kysyi, niin koneen käyttötarkoitus lähinnä tekstinkäsittelyä ja taulukkolaskentaa tms. peruskäyttöä. Podcastin tekeminen (ja siis myös ehkäpä editointipuuhat) kyllä on haaveissa, jos tällä nyt jotain merkitystä koneen hankinnan kannalta on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katso tuo ylempi siellä lenovon sivuilla hyviä tarjouksia ja niissä perus windowsi. Käsittääkseni voi poistua S tilasta mutta yleensä jos myydään S tilalla varustettu läppäri niin silloin se on aika tehoton kone.
Okei kiitos, tuo S-tila tuntuu ihan turhalta ja olen huomannut että monet menevät jo poistomyyntiin joissa tuo on. Mutta mistä nuo Lenovon koneet heidän sivuiltaan tuleva? Huomasin että on joku Lenovon sivuliike Espoossa? Eli jos tulee ongelmia niin pitää sitten kone sinne lähettää?
Yrityskone,käytettykin käy hyvin. Esim. Lenovon thinkpad