Koska hallitus järkiintyy? Lakoista jo nyt lähes miljardin kulut!
Eikö jo kannattaisi neuvotella Suomen työtätekevän väestön kanssa, arvoisat ministerit Orpo, Purra ym?
Miksi hakkaatte päätänne seinään ja aiheutatte isänmaallemme valtavat tappiot?
Isänmaallisinta mitä voisitte tässä tilanteessa tehdä olisi suostuminen neuvotteluihin ja oman järjen käyttö.
Kommentit (343)
Sitä pitää kysyä SAK:lta, eihän hallitus lakkoile.
Hetkinen. Täällä huudetaan ettei hallitus ole työmarkkinaosapuoli. Joko unohtui työrauha? Mitä ja kenelle näillä lakoilla siis kiukutellaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen äänestänyt eduskuntavaaleissa, mutta en ay-mafían vaaleissa. Hallitus edustaa minua, ammattiliitot eivät.
Pitäisikö siellä vasemmalla kertailla demokratian perusperiaatteita?
Eihän joku autoilijoiden keskusjärjestökään voi päättää että nopeusrajoitukset eivät ole heille sopiva juttu.
Hallitus edustaa EK:ta. Minä en niitä äänestänyt, eikä Häkämies ole missään poliittisessa vastuussa toimistaan.
Suomessa on edustuksellinen demokratia. Vaaleilla valittu eduskunta on valinnut keskuudestaan hallituksen enemmistöpäätöksellä joka edustaa suomen kansan enemmistön tahtoa, ei EK:ta. Ay-liike taas on puhdas etujärjestö, joka ajaa ainoastaan pienen kansanosan intressejä ja yri
Melkoista demokratiaa jos puoli miljoonaa henkilöä määrää 5,5 miljoonan asioista
Hallitus ei yritä rakentaa mitään, vaan tuhota. Ne voisi keskustella enemmän, eikä mennä pelkästään elinkeinoelämän määräysten mukaan.
Ja turha koskaan puhua markkinataloudesta ja kapitalismissa, koska jos vähänkin on huono aika tai voitot laskee, niin huudetaan että valtion pitää korvata ne yrityksille. Niin kuin Valtio maksaa niiden laajentumista yms.
Jos haluatte kapitalismia ja markkinataloutta ,niin aloittakaa yrityksistä. Tuet pois niiltä.
Ja muutenkin tuet menee isoille yrityksille, vaikka pienet niitä tarvitsisi. Myös palkkauksen helpottamista. Isot vain käyttä helposti ketjutettuja alihankkijoita ja hakee halpatyövoimaa.
Sori ehkä tyhmä kysymys. Oon aika nuori enkä tiedä vielä hirveän syvällisesti tällaisista yhteiskunnallisista asioista.
Miietin vain, että miksi asiassa ei neuvotella? Tai että tuntuis että nopeuttais asian käsittelyä jos kokoinnuttais yhden pöydän ääreen ja tehtäis joku kompromissi. En tiedä onko sellaista jo yritettykin?
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset eivät taida käsittää että Suomen asiat ja talous eivät yhden tai kahdenkaan hallituksen aikana ehdi palautua 2000 alun tasolle. Orpon tehtävänä on pitää Suomi kasassa. Seuraavan hallituksen on pakko luöda kasvua. Viimeinen mahdollisuus ennen konkurssia.
Ja se konkurssi sieltä vielä tulee. Myöhäistä se on sitten märistä, kun paska on jo housuissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen äänestänyt eduskuntavaaleissa, mutta en ay-mafían vaaleissa. Hallitus edustaa minua, ammattiliitot eivät.
Eihän joku autoilijoiden keskusjärjestökään voi päättää että nopeusrajoitukset eivät ole heille sopiva juttu.
Erittäin huono vertaus. Tässä on orpon mukaan kyse demokratiasta, jos hän yksin päättää kaikkia vastaan onko se silloin demokratiaa?
Ei Orpo mitään yksin päätä, johtaa vain kansalaisten valitsemalla kokoonpanolla hallitusta.
Persujen syytä koko farssi. Onkohan siellä ketään joka kantaa vastuun.
Vierailija kirjoitti:
Sori ehkä tyhmä kysymys. Oon aika nuori enkä tiedä vielä hirveän syvällisesti tällaisista yhteiskunnallisista asioista.
Miietin vain, että miksi asiassa ei neuvotella? Tai että tuntuis että nopeuttais asian käsittelyä jos kokoinnuttais yhden pöydän ääreen ja tehtäis joku kompromissi. En tiedä onko sellaista jo yritettykin?
Voi olla, että se on ihan hel ve tin tehotonta, eikä koskaan johda mihinkään. Tässä on jo 10 vuotta ajettu kaasu pohjassa päin seinää. Olemme konkurssissa käytännössä.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus ei halua ideologista syistä neuvotella lainkaan, vaan ajaa väkisin leikkaukset ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus edustaa EK:ta. Minä en niitä äänestänyt, eikä Häkämies ole missään poliittisessa vastuussa toimistaan.
Suomessa on edustuksellinen demokratia. Vaaleilla valittu eduskunta on valinnut keskuudestaan hallituksen enemmistöpäätöksellä joka edustaa suomen kansan enemmistön tahtoa, ei EK:ta. Ay-liike taas on puhdas etujärjestö, joka
Ilmeisesti se kuitenkin tekee yrityksille työllään ne voitot..
Vierailija kirjoitti:
Se ei auta tuo persu siellä persu täällä huutelu, oletko huomannut? Samaa hoettu viimeiset 8 vuotta, mutta ei se ongelmia ratkaise. Sinun pitää alkaa ottaa talousasiat haltuun ja syventyä siihen, mistä Suomen ongelmissa on kyse. Ota talous haltuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voinko nyt olla 6 vuotta lakossa kun Stubb voitti?
Mä ainakin ajattelin heittää ihan vaan vitsiksi. Jos pressana on vitsi.
Ei se presidentti liity tähän asiaan mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset eivät taida käsittää että Suomen asiat ja talous eivät yhden tai kahdenkaan hallituksen aikana ehdi palautua 2000 alun tasolle. Orpon tehtävänä on pitää Suomi kasassa. Seuraavan hallituksen on pakko luöda kasvua. Viimeinen mahdollisuus ennen konkurssia.
Ja se konkurssi sieltä vielä tulee. Myöhäistä se on sitten märistä, kun paska on jo housuissa.
Ne yritykset jotka menee konkurssiin muutamien päivien lakosta, ovat jo lähellä konkurssia ilman lakkojakin. Hyvä kun pystyvät siis maksamaan edes lomapalkkojs, vaikka rahat niihin pitäisi olla kassassa koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on edustuksellinen demokratia. Vaaleilla valittu eduskunta on valinnut keskuudestaan hallituksen enemmistöpäätöksellä joka edustaa suomen kansan enemmistön tahtoa, ei EK:ta. Ay-liike taas on puhdas etujärjestö, joka
Harvemmin ne vastasyntyneet ja kakarat ammattiliittoon liittyy.. Vielä harvemmin saavat työttömäksi jäätyään ansiosidonnaista päivärahaa. Joten olipa harvinaistn typerä pointti.
Onpa jengi hädissään firmojen menetysten takia. Tehän olette lakossa ja firmojen on tarkoituskin saada takkiin. Erikoista touhua?
Vierailija kirjoitti:
Persu ja vastuunkanto ei mahdu samaan lauseeseen. Persu uhriutuu ja syyttää aina muita. Vrt. psykopatia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei auta tuo persu siellä persu täällä huutelu, oletko huomannut? Samaa hoettu viimeiset 8 vuotta, mutta ei se ongelmia ratkaise. Sinun pitää alkaa ottaa talousasiat haltuun ja syventyä siihen, mistä Suomen ongelmissa on kyse. Ota talous haltuun.
Persut kokoomuksen kanssa olivat edelliset neljä vuotta oppositiossa pois aiheuttamasta vahinkoa. Sen ajan edellinen hallitus korjasi edellisen persu-kepu-kokoomus hallituksen tekemiä vahinkoja. Siinä sivussa tuettiin yrityksiä koronakonkursseilta, hoidettiin koronapandemia, annettiin pari lisämiljardia armeijalle, liityttiin Natoon. Siinä olisi nykyhallituksella jäänyt kyvyttömyydessään meinaamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persu ja vastuunkanto ei mahdu samaan lauseeseen. Persu uhriutuu ja syyttää aina muita. Vrt. psykopatia.
Ja sinä öyhötät ja hoet tuota samaa, mutta et ota kantaa itse ongelmiin, joita ratkotaan. Koska et kykene.
Sinäpä sen sanoit. SAK:ta ei ole valittu millään vaaleilla kooten joku idioottiporukka jäsenten etuja ajamaan. SAK oli heitä ennen, ja tulee olemaan heidäb jälkeenkin. Se koostuu noiden idioottien äänestäjistä, jotka käänsivät valituiksi tultuaan takkinsa välittömästi. Se on 500000 duunari jäsentä valvomassa että idiootit ei hallituksessa tee ihan mitä huvittaa, saati aja vain työnantajan etua. Se on sitä edunvalvontaa, mitä tehdään, oli hallituksessa minkälaisia tunareita hyvänsä. Revi siitä.