Mistä tienata tai hankkia lisää rahaa
Tarvitsisin noin 500-1000 euroa lisää rahaa.
Olen valitettavasti kohdannut viimeisen 6kk aikana useamman taloudellisen takapakin, miiin olisi ollut puskuria jos ne olisivat tapahtuneet edes 3kk välein, mutta joka kuukausi ylimääräisiä 500-1500 kuluja ja säästöt suli sinne.
en haluaisi ottaa lainaa. Tuntuu typerältä ottaa lainaa kun tarvitsen vain noin 500-1000 euroa.
mitä voin tehdä?
Mitä itse olet tehnyt ?
Kommentit (85)
Palkkatyöstä 500-1000 euroa käteen tarkoittaa jo yllättävän pienillä tuloilla sitä, että bruton on oltava kaksinkertainen. Onko ajankäytön puolesta mahdollista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet hoikka ja komea nuori mies niin helposti tienaat seksillä rahaa
Mies ei suostu tähän.
Ei ole tarpeeksi naisia asiakkaiksi. Ei kyse ole suostumisesta
Teen töitä ja olen hankkinut pääomatuloja. Esim. velattomista sijoitusasunnoista napsahtelee joka kuukausi tilille rahaa, joita sitten voin sijoittaa tai käyttää ylimääräiseen kulutukseen. Palkalla makselen kuukauden juoksevat kulut.
Vakuutukset on keskitetty op ryhmään.
puhelin maksaa minulla 28e/kk ja en saanut halvempaa pakettia? Uskaltaako halvempiin luottaa? Elisa on. Lasten laskut maksaa mies ne on 15-20 e luokkaa.
se on totta että meillä on 4 eri suoratoistoa ja maksan icloudista 10e/kk. Jotta siitä pääsisin pitäisi jaksaa käydä läpi valokuvia ja poistaa älytön määrä.
Muuten meillä on velattomat autot ja asuntolainaakin vain 9v jäljellä. Sitä ollaan maksettu rivakkaan tahtiin. 15v laina. Ollaan ajateltu että tämä on vain ryppy taloudessa, niin ei lähdetä sen kanssa pelaamaan.
tässä ketjussa parhaat ideat on, jotka ei ole käytössä vielä:
- tavaroiden myynti
- toisen auton laittaminen seisomaan (2 autoa )
- lapsen harrastuksen vähentäminen max 50e tai tauolle kuukaudeksi
- suoratoistojen pohdinta kriittisesti
-lisätyö jos mahdollista
käytössä on jo: ei ajella turhaan, julkinen liikenne, ei syödä ulkona, kaupassa säästö.
lapsen harrastuksen laittaminen tauolle vähentää myös matkakuluja.
ap
Vierailija kirjoitti:
Teen töitä ja olen hankkinut pääomatuloja. Esim. velattomista sijoitusasunnoista napsahtelee joka kuukausi tilille rahaa, joita sitten voin sijoittaa tai käyttää ylimääräiseen kulutukseen. Palkalla makselen kuukauden juoksevat kulut.
Mistäkähän ap nyt nappaa velattomia sijoitusasuntoja tähän hätään kun on puskuria kartuttamassa? Anna oikeita neuvoja äläkä rehentele omalla helpolla elämälläsi.
Itse ottaisin lainan 5000 euroa ja sijoittaisin siitä loput mitä en tarvi puskurina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töitä
lisätöitä päivätyön kylkeen?
onko kannattavaa. Miten menee verotus ?
saako jotain puhelintyötä esim, et voisi tehdä 3-4h iltaisin? Kokemuksia kellään?eihän nykyiselle työnantajalle tarvitse kertoa? Hävettäisi jotenkin kertoa.
voisin jaksaa rutistaa noin 1kk tällaista kahta työtä.
Lisätyöt kannattaa, jos palkka päivätyöstä on tarpeeksi pieni. Noin 40000 euron vuositulot ylittävästä osasta jää käteen noin puolet.
Vierailija kirjoitti:
Itse ottaisin lainan 5000 euroa ja sijoittaisin siitä loput mitä en tarvi puskurina.
Eikö tässä ole riski että menetän loputkin ? Entäs korot ?
Halvempia kännykkäliittymiä kyllä löytyy. Jos nyt joku maksullinen suoratoistopalvelu pitää olla niin yksi kyllä riittää. Useampaa ei ehdi edes katsomaan. Ihan aluksi kannattaa jo tänään olla yhteydessä käännykkäoperaattoreihin DNA, Telia ja Elisa ja kysyä parasta mahdollista liittymätarjousta. Itse tosin en saanut tarpeeksi hyvää tarjousta ja siirryin kokonaan prepaid-liittymään.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin ymmärrän hyvin, kuinka säästöpuskuri voi kadota hetkessä, kun oikein huono tuuri käy.
Tuo tarvitsemasi summa on onneksi kohtuullisen pieni nettotuloihinne nähden, ja ainakin osan siitä voisit saada katettua myymällä sitä turhaa tavaraa pois. Astioita, huonekaluja ja vaatteita saattaa olla tonnillakin kaapeissa, kun jaksaa hiukan perata. Myin itse hiukan myös tarpeellisia tavaroitani ja ajattelin, että ostan sitten uudet, kun taloudellinen tilanne on taas tasapainossa.
Jos sinulle ja miehellesi ei ole aivan kestämätön ajatus, niin käytettyjä sukkia ja sukkahousuja myymällä tekee melko helposti muutaman satasen. Tätäkin olen tehnyt, ja mikä tahansa normaali myyntikanava käy siihen (esim. tori tai huutonet). Myös ihan tavalliset korkokengät olen myynyt torissa miehelle, ja hän kysyi itse, saisiko lisähintaan ostaa myös sukkikset. Kengät olivat myynnissä 25 eurolla, sukkahousujen ka
Mitä jos postittaa esimerkiksi pikkuhousuja, tarviiko pakettiin laittaa omia yhteystietoja vai kelpaako vain vastaanottajan osoite? En ole ap, mutta itsellänikin taloudellinen tilanne TODELLA hankala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töitä
saako jotain puhelintyötä esim, et voisi tehdä 3-4h iltaisin? Kokemuksia kellään?eihän nykyiselle työnantajalle tarvitse kertoa? Hävettäisi jotenkin kertoa.
Lisätyöt kannattaa, jos palkka päivätyöstä on tarpeeksi pieni. Noin 40000 euron vuositulot ylittävästä osasta jää käteen noin puolet.
On tää oikeesti hankalaa.
ehkä me vedetään nyt vaan muutama viikko niin että syödään pakastin ja kuivamuonaa tyhjäksi . Sanon lapsille että ollaan uudella dieetillä , miksi ei ole juustoja tai leikkelettä tms välipaloja mihin tottuneet.lasten välipaloihin menee aivan sairas määrä rahaa!
ja itse syön vähemmän , samalla bikinikuntoon kesäksi. Myönnän syöväni todella paljon esim. Juustoa.
Lisäksi otan auton pois liikenteestä, teen enemmän etätöitä, lapsen harrastus tauolle loppukuuksi (senkin voi tehdä kivuttomasti niin että suunnitellaan perheen menoa harrastusajankohdalle), myyn tavaroita ja lasten tavaroita (saavat olla mukana projektissa) . Mitään sopimuksia en jaksa alkaa kilpailuttaa ennen kuin on pakko.
kannattaisiko siirtyä pörssisähköön? Ei varmaan voi siirtyä. Nyt on 14snt/kwh määräaikainen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olet kuitenkin töissä josta saat säännöllistä tuloa. Yrittäisin elää mahdollisimman niukasti muutaman kuukauden niin summan saa säästettyä.
Tilanne on kestänyt jo niin monta kuukautta että kaikki keinot on käytössä. Nyt on tulossa ensi kuussa jälleen yksi iso lasku, viimeinen toivon mukaan mutta siihen ei ole enää rahaa. En tiedä mistä sen revin.
Ja kuitenkin väität, että tarvitsisit vain yhden kuukauden ajaksi lisätöitä ja sinulle riittäisi 500 euroa. Paljon helmpompi tuo on säästää, kuin mukamas löytää lisätyö yhdeksi kuukaudeksi.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin ymmärrän hyvin, kuinka säästöpuskuri voi kadota hetkessä, kun oikein huono tuuri käy.
Tuo tarvitsemasi summa on onneksi kohtuullisen pieni nettotuloihinne nähden, ja ainakin osan siitä voisit saada katettua myymällä sitä turhaa tavaraa pois. Astioita, huonekaluja ja vaatteita saattaa olla tonnillakin kaapeissa, kun jaksaa hiukan perata. Myin itse hiukan myös tarpeellisia tavaroitani ja ajattelin, että ostan sitten uudet, kun taloudellinen tilanne on taas tasapainossa.
Jos sinulle ja miehellesi ei ole aivan kestämätön ajatus, niin käytettyjä sukkia ja sukkahousuja myymällä tekee melko helposti muutaman satasen. Tätäkin olen tehnyt, ja mikä tahansa normaali myyntikanava käy siihen (esim. tori tai huutonet). Myös ihan tavalliset korkokengät olen myynyt torissa miehelle, ja hän kysyi itse, saisiko lisähintaan ostaa myös sukkikset. Ke
Postittaminen ei ole ainakaan kirjepostissa anonymiteetin puolesta ongelma, maksu sen sijaan voi olla, koska siihen tarvitaan vastaanottajan tiedot tavalla tai toisella, ellei sitten käytä kryptovaluuttaa. Itse en tästä stressannut, vaan pyysin maksut omalle tililleni omalla nimelläni. Jotkut käyttävät luotetun kaverin tiliä tai käteisellä maksettaessa postiosoitetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töitä
On tää oikeesti hankalaa.
ehkä me vedetään nyt vaan muutama viikko niin että syödään pakastin ja kuivamuonaa tyhjäksi . Sanon lapsille että ollaan uudella dieetillä , miksi ei ole juustoja
Vuosipalkka 40 000 -> kuukausipalkka 3200 (lomaraha huomiotuna)
Ylimääräinen rahantarve netto 1000 -> brutto 2000 eli olisi tehtävä lisää samaa 3200e/kk työtä noin 13,5 normaalipituista päivää
En tiedä mitä ne wolt-kuskit tienaa, kuinka helposti sellaiseksi pääsee ja minkälainen tuotto-odotus sitten olisi.
Lähiseudulta voi miettiä, onko sellaisia ihmisiä jotka olisivat valmiita maksamaan esim. lumenluonnista, kaupassakäynnistä, siivouksesta tai koiranulkoilutuksesta liukkailla keleillä? Tai miksei vähän kauempaakin, mutta tuskin noista niin suuria korvauksia saa että kannattaisi käyttää tuntia pidempään siirtymiin.
Ehkä jollain tutulla ei ole omaa autoa, ja olisi valmis maksamaan kyydistä esim. lääkäriin tm sijaintiin johon ei pääse kätevästi julkisilla?
Tällaisessa tilanteessa hankkisin lisätyön oman työn kylkeen. Hyvä vaihtoehto on esimerkiksi vuokratyö ruokakaupoissa. Palkka ok, varsinkin iltalisät ja sunnuntailisät.
Muita vaihtoehtoja:
- Ala lapsenvahdiksi tai tarjoa muuta apua alueesi ihmisille. Esim. lumityöt
- OnlyFans (toki vaikeaa tienata nopealla aikataululla)
- Hanki joku muu lisätyö
- Tee ja myy käsitöitä
- Voisiko lapsi (iästä riippuu) auttaa hankinnan maksussa? Jos on esim teini, saattaa saada helpommin lastenvahtikeikkoja :)
Itse kulutan vähemmän ja säästän noin 70-100 euroa kk. Kesällä saan rahaa kalastamalla ja kalaa myymällä. Teen myös pihatöitä vanhoille ihmisille jotka ei jaksa vaikka haravoida tai kaataa puita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olet kuitenkin töissä josta saat säännöllistä tuloa. Yrittäisin elää mahdollisimman niukasti muutaman kuukauden niin summan saa säästettyä.
Tilanne on kestänyt jo niin monta kuukautta että kaikki keinot on käytössä. Nyt on tulossa ensi kuussa jälleen yksi iso lasku, viimeinen toivon mukaan mutta siihen ei ole enää rahaa. En tiedä mistä sen revin.
Ja kuitenkin väität, että tarvitsisit vain yhden kuukauden ajaksi lisätöitä ja sinulle riittäisi 500 euroa. Paljon helmpompi tuo on säästää, kuin mukamas löytää lisätyö yhdeksi kuukaudeksi.
-eri
Totta! Ja luulin että olin käyttänyt jo kaikki keinot mutta täältä keskustelusta oikeasti avautui lisäkeinoja.
Tuli se olo, että hätä ei ole tämän näköinen.
se tuo toivoa, että tiedän että muutamassa kuukaudessa tämä tasoittuu.
uusiin laskuihin pyydän eräpäivän siirrot. Auto lähti seisomaan. Ja käyn läpi parhaillaan asioita mitä voin yrittää myydä.
ap
Ap