paras migreenilääke?
migreeni astunut elämään. Burana ei enää riitä. Mikä avuksi?
Kommentit (24)
Mulla ei vaikuta sumatriptaan mitenkään. ei edes estä kohtauksen tulemista vaikka lääke olisi otettu pari tuntia ennen. Kortisonia olen saanut sairaalasta yli viikon kestäneen kohtauksen lopettamiseen ja se on auttanut.
Tarvinnet reseptin jollekin triptaanille lääkäriltä. Itsellä toimii Migard (frovotriptaani) hyvin. Huom! sumatriptaania saa Ruotsin apteekeista ilman reseptiä ( asun itse lähellä rajaa).
Mulla on nyt alle vuoden ollut migreenilääkitys, kun listaus terveellisistä ja säännöllisistä elämäntavoista ei vain aina auta. Migreenissä verisuonet ovat laajentuneet eikä siihen toimi tavalliset käsikauppavalmisteet ja minkäs teet jos yrität nukkua mutta esim. unirytmi on päin seiniä tai uni on pahuksen katkonaista. Lista terveellisistä elämäntavoista ei aina vain onnistu vaikka kuinka yrittäisi. Sitten jo pelkästä yrittämisestä voi saada stressiä ja päänsärkyä. Pitäisi ottaa rennommin.
Sain lääkkeeksi ensin Relertiä. Tunnin aina odotin ja sitten ehkä saattoi jotain pientä muutosta alkaa tuntumaan. Ei ollut minulle se paras lääke. Sitten vaihdettiin Almograniin, jossa on sama vaikuttava aine, mutta tehoaa nopeammin. Aina ei sopiva lääke ole se ensimmäinen ja lääkärin kanssa sitä sopivaa sitten etsitään.
Relert ja burana yhtäaikaa.