paras migreenilääke?
migreeni astunut elämään. Burana ei enää riitä. Mikä avuksi?
Kommentit (24)
Maxalt rapitab on toiminut itsellä.
Sumatriptan on auttanut itselle lähes joka kerta kun on ollut migreeni. Heti kun ottaa ensimmäisistä oireista niin auttaa nopsaan.
Paras ennaltaehkäsevä:
-Liikunta
-Hyvä ruokavalio
-Säännöllinen päivärytmi
-Uni
Ei tupakkaa eikä päihteitä.
Sumatriptan toimii minullakin. Mutta eiköhän lääkärin vastaanotolle kannata ensisijaisesti mennä asiasta keskustelemaan AV-palstan sijaan. Tarvitset joka tapauksessa reseptin, sillä migreenilääkkeet ovat kaikki reseptilääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Paras ennaltaehkäsevä:
-Liikunta
-Hyvä ruokavalio
-Säännöllinen päivärytmi
-Uni
Olispa se noin yksinkertaista. Noudatan tuota listaa, mutta silti migreeniä on.
ööö kai täällä saa kuitenkin kysyä? olet selvästi aktiivi palstalainen eli kiusaaja!
Vierailija kirjoitti:
Sumatriptan toimii minullakin. Mutta eiköhän lääkärin vastaanotolle kannata ensisijaisesti mennä asiasta keskustelemaan AV-palstan sijaan. Tarvitset joka tapauksessa reseptin, sillä migreenilääkkeet ovat kaikki reseptilääkkeitä.
ööö kai täällä saa kysyä? juu ja on varattu lääkäriaikakin.... mutta kiitos kivasta palautteestasi! :)
Hyvä estolääkitys
Aiheuttajien ehkäisy
Kohtauslääke riippuu migreenistä-jos aurallinen migreeni,niin Burana 1200 mg, kohtauslääke vasta auran loputtua. Jos särkymigrerni,niin joku triotaani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paras ennaltaehkäsevä:
-Liikunta
-Hyvä ruokavalio
-Säännöllinen päivärytmi
-Uni
Olispa se noin yksinkertaista. Noudatan tuota listaa, mutta silti migreeniä on.
Tarvitset estolääkityksen. Candesartan, jos myös RR koholla, jos ei ,niin Triptyl. Mene lääkäriin.
Kylläpä nyt ollaan herkkänä. Tottakai täällä saa kysyä mitä haluaa. Mutta ei se ole kiusaamista, jos joku kehottaa juttelemaan lääkärin kanssa.
Hämärä huone ja kulmunit käsissä. Mulla on auttanut.
Vierailija kirjoitti:
Sumatriptan on auttanut itselle lähes joka kerta kun on ollut migreeni. Heti kun ottaa ensimmäisistä oireista niin auttaa nopsaan.
Myös minulle tämä tehokas, luottolääke kun olin vielä työelämässä. Se on otettava
välittömästi, kun migreeni pienimmätkin oireet tuntuu. Vaimentaa erittäin hyvin terävintä ja pahinta kipua.
Nyt olen jo 64 vuotias ja vihdoin eläkkeelä. Itse olin siinä onnellisessa asemassa, että kun kuukautiset loppuivat ja ne vaihdevuodet alkoivat, niin migreenikin loppui. Luojalle kiitos. Ei ole enää elälkepäivillä tarvinnut ollut migreeniä. Tietenkin toisinaan kivaskin päänsärkyä, mutta ei migreeniä. Tavalliseen päänsärkyyn auttaa tavalliset särkylääkkeet.
Ja lopuksi, työterveyslääkäri ei aikoinaan edes tiennyt, tuolloin vasta uudesta migreenilääkkestä.
Kävin yksityisen neurologin vastaanotolla migreenin takia ja häneltä sain reseptin tuon Sumatriptan reseptin.
Se oli minun pelastukseni.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tietty migreenistä että mikä siihen tehoaa, jos mikään. Kysy lääkäriltäsi. Palstalta saat vinkkeinä koko migreenilääkityslistan jos riittävän pitkään kyselet eli aika hyödyttömän listan.
Perustele väitteesi?
Siis miten niin HYÖDYTTÖMÄN LISTAN ?
Sumatriptaani nenäsuihkeena. Mikään suun kautta otettava lääke ei mulla auttanut.
"Burana ei enää auta", oletkohan kehittänyt särkylääkepäänsäryn(migreenin) itsellesi? Mulla meni 6kk kun "vierottauduin" buranasta, se ei vaan enää auttanut (eikä mikään muukaan.)
Paljonko sitä Buranaa mennyt ja millä aikavälillä?
Vähän hassu kysymys. Migreenin hoitoon käytetään todella monia eri tavoin vaikuttavia lääkkeitä, jotka valitaan yksilöllisesti. Tähän tarvitaan lääkäriä, ei vauvapalstalaisten omia kokemuksia.
Itsehoitolääkkeistä tehoaa usein ibuprofeenia paremmin parasetamoli-kofeiini -yhdistelmä. Tätä voi ottaa myös ibuprofeenin lisäksi. Joillain auttaa ubikinoni, toisilla akupunktio.
Riippuu tietty migreenistä että mikä siihen tehoaa, jos mikään. Kysy lääkäriltäsi. Palstalta saat vinkkeinä koko migreenilääkityslistan jos riittävän pitkään kyselet eli aika hyödyttömän listan.