Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihavan työnhakijan kokemuksia, vertaistukea?

Vierailija
12.02.2024 |

Ehdin olla 6v tässä yrityksessä töissä ja joku aika sitten yt:n tuloksena sain potkut. V*tuttaa tietenkin mutta ei auta.

Työnhaku on tuttua mutta nyt se jännittää enemmän kuin ennen, kun oon lihonut aivan todella paljon. Olen 170cm pitkä ja painan yli 130kg. Olen itse hyväksynyt painoni ja kehoni tällaisena, enkä aio hakea fyysisiä hommia, mutta silti arveluttaa miten työnantajat nykyään suhtautuu tämän kokoisiin työnhakijoihin? 

Vertaistukea? 

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

190cm ja 130kg. Oikein hyvin oikein revitään töihin näin miespuolisena.

-lastensuojelulaitoksen ohjaaja

Vierailija
2/32 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli lähes 90kg painoa ja pudotin 74 kiloon. Kunhan pääsen alle 70kg, kehtaan mennä työhaastatteluihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet 170cm ja 130 kg? Mitä hommia ylipäätänsä kuvittelisit, että jaksaisit tehdä? Vaikka homma ei olisi mitään fyysistä kaupan kassa hommaa, niin kyllä työnantajana katsoisin, että eihän tämä henkilö pitkään jaksa. Ja sairaslomat tulee olemaan kovassa käytössä, koska hakijan fyysinen kunto on tuo. Edessä on vaikka minkälaista remppaa, diabetestä, lonkkaleikkausta, polvileikkausta. Ja kokoajan työteho vajaa jo ennen niitä.

Vierailija
4/32 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin naisten kohdalla ulkonäkö ja paino ratkaisevat työnhaussa. Sinun kannattaisi hankkia lisää itsevarmuutta jotenkin. Oletko tietyn alan ammattilainen, sinulla löytyy koulutusta ja osaamista hakemaasi työhön, tuo se esille. Kannattaa pikkuhiljaa kiinnittää huomiota elintapoihin. Säännöllinen ruokarytmi ja sopivat annoskoot. Laihtumisen myötä itsevarmuutesi voi kasvaa. Ota työhaastattelut harjoittelumahdollisuuksina; vaikka työpaikkaa ei irtoaisi niin saat harjoitusta seuraavaa haastattelua varten. 

Vierailija
5/32 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli lähes 90kg painoa ja pudotin 74 kiloon. Kunhan pääsen alle 70kg, kehtaan mennä työhaastatteluihin.

Miten onnistuit laihduttamaan?

Vierailija
6/32 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, olen saanut töitä suurinpiirtein samoilla mitoilla. Esihenkilötehtäviin asti etenin 4 v. aikana. Ei se paino eikä ulkonakö edelleenkään vaan esiintymisesi pätevänä ja itsevarmana haastattelussa, töiden hallinta, suhtautuminen työntekoon ja työtovereihin sekä aikaisempi kokemus. Muista suosittelijat!!! Tsemppiä! Pää pystyssä vaan.

N50+ PKS

Vierailija
7/32 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etenkin naisten kohdalla ulkonäkö ja paino ratkaisevat työnhaussa. Sinun kannattaisi hankkia lisää itsevarmuutta jotenkin. Oletko tietyn alan ammattilainen, sinulla löytyy koulutusta ja osaamista hakemaasi työhön, tuo se esille. Kannattaa pikkuhiljaa kiinnittää huomiota elintapoihin. Säännöllinen ruokarytmi ja sopivat annoskoot. Laihtumisen myötä itsevarmuutesi voi kasvaa. Ota työhaastattelut harjoittelumahdollisuuksina; vaikka työpaikkaa ei irtoaisi niin saat harjoitusta seuraavaa haastattelua varten. 

Ei tuossa ole kyse enää nyt ulkonäöllisistä asioista. Vain sairaalloisesta ylipainosta, joka vaikuttaa erittäin vahvasti toimintakykyyn ja terveyteen. Erittäin kallista on työnantajan hyvää hyvyyttään palkata henkilö, jolla on tuollaisia toiminnallisia esteitä ja erittäin suuri riski viettää iso osa ajasta sairaslomilla,

Vierailija
8/32 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua dieetille, en tavoittele laihuutta. Olen tyytyväinen kehooni.

Ennen tein asiakaspalvelutyötä, enkä saikuttanut sen enempää kuin muutkaan. Jännittää vaan työnantajien ennakkoluulot, tarraako ne painoon ennemmin kuin osaamiseen? 

Vierailija
9/32 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tällaisia oteta palkkalistoille. Ei mahdu mihinkään toimistotuoliin ja jos sen saa sinne ängettyä niin sitten ei saa enää ulos. Söisi kaikki ruuat ja jäisi sairaslomalle. 

Vierailija
10/32 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa ole kyse enää nyt ulkonäöllisistä asioista. Vain sairaalloisesta ylipainosta, joka vaikuttaa erittäin vahvasti toimintakykyyn ja terveyteen. Erittäin kallista on työnantajan hyvää hyvyyttään palkata henkilö, jolla on tuollaisia toiminnallisia esteitä ja erittäin suuri riski viettää iso osa ajasta sairaslomilla,

Kyllä hoikatkin "viettävät" sairauslomia, tuliko tämä yllätyksenä? Myös heiltä murtuu luita ja flunssat ja norovirukset tarttuvat ihan samalla tavalla. Uskomaton putkinäkö sinulla!

Vierailija
11/32 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen tein asiakaspalvelutyötä, enkä saikuttanut sen enempää kuin muutkaan. Jännittää vaan työnantajien ennakkoluulot, tarraako ne painoon ennemmin kuin osaamiseen? 

Riippuu osaamisesi tasosta ja siitä kuinka helppoa on löytää vaatimukset täyttävää työvoimaa. Jos kyseessä joku perus toimistotyö niin sinne voidaan ottaa joku nuori hoikka neitonen silmäniloksi. 

Vierailija
12/32 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kyllä esteenä jos on ruma ja lihava. Jos on edes lihava ja kaunis niin voi sonnustautua joihinkin seksihepeneisiin niin on paremmat mahdollisuudet. 

Vierailija
13/32 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut ongelmia saada töitä. Nykyisessä työpaikassa olen ollut kymmenen vuotta, saikkupäiviä keskimäärin 2/vuosi. 

Vierailija
14/32 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet 170cm ja 130 kg? Mitä hommia ylipäätänsä kuvittelisit, että jaksaisit tehdä? Vaikka homma ei olisi mitään fyysistä kaupan kassa hommaa, niin kyllä työnantajana katsoisin, että eihän tämä henkilö pitkään jaksa. Ja sairaslomat tulee olemaan kovassa käytössä, koska hakijan fyysinen kunto on tuo. Edessä on vaikka minkälaista remppaa, diabetestä, lonkkaleikkausta, polvileikkausta. Ja kokoajan työteho vajaa jo ennen niitä.

Niin,ap luulee että ainoa ongelma on ulkonäkö.

Vierailija
15/32 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten onnistuit laihduttamaan?

Pätkäpaasto ja päivittäiset kävelylenkit, tänään 18 000 askelta reipasta kävelyä.

Vierailija
16/32 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap

Älä viitsi, mene toiseen ketjuun sylkemään läskivihaasi, tämä on vertaistukiketju.

Tai t a p a    itsesi

Terveisin vammainen ja syrjitty työhönotossa

Vierailija
17/32 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän yksi sähköpyörätuolilla ajeleva 270kg nainenkin väitti olevansa tyytyväinen itseensä.Työnantajalle se ei vaan taida nyt riittää kun terveysriskit ovat valtavia.

Vierailija
18/32 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko sinulla on ikää? Älä mieti nyt sitä, kuinka sinut olet ulkonäkösi kanssa. Mieti sitä, mikä on terveytesi 10 tai 20 vuoden päästä

Vierailija
19/32 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 168cm ja painavimmillaan olin 125kg. Ihan samalla tavalla tein silloinkin fyysisesti raskasta vanhustyötä kuin muutkin hoitajat. Nyt on painoa 15kg vähemmän ja suunta alaspäin. Sairaslomia on normaalipainoisillakin. Mulla ei ole diabetesta, ei mitään leikkauksia. Eikä työteho ole ollut vajaa. Sairaslomaa tuli siitä kun väkivaltainen asukas kävi käsiksi ja vahingoitti mun kättä. Tuossa ei ollut mun painolla mitään tekemistä ja sama olisi tapahtunut vaikka paino olisi ollut normaali.

Vierailija
20/32 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

BUAHAHAHAHAHA, SINÄ OLET I D I O O T T I , JA TYHMÄ, ET OSAA EDES KIRJOITTAA. HAHAHA PELLE👺👹🤡👹👺TYHMÄÄÄÄÄÄÄ. 

KIRJOITA LISÄÄ, NIIN ME SAADAAN TÄÄLLÄ NAURAA SUN TYPERILLE KIRJOITUKSILLE

HEHEHEHEHAHAHAHA. VOIN KUVITELKA, MITEN IDIOOTIN NÄKÖINENKIN OLET.

HUHUJUHUHUHU

Täällä keskustellaan asiallisesti. Mene trolli pois!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä