Kananmunista kauheet vatsaoireet?
Närästys, ilmavaivat ja ripuli, kun söin eilen illalla kaksi keitettyä kananmunaa. Onko tuttua?
Kommentit (26)
No, kananmunat ei sovi sinulle, joten älä syö niitä.
Vierailija kirjoitti:
Mietin vaan, että voiko ne todella aiheuttaa tuollaista vai onko tää nyt jotain muuta. Ja miksi yhtäkkiä kananmunat ei sopisi? Oonko syönyt niitä liikaa?
Ap
Luulin olevani ainoa, mutta nähtävästi en ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin vaan, että voiko ne todella aiheuttaa tuollaista vai onko tää nyt jotain muuta. Ja miksi yhtäkkiä kananmunat ei sopisi? Oonko syönyt niitä liikaa?
Ap
Mulla alkoi yhtäkkiä lähempänä 30 vuoden ikää. Monia allergioita on ollut elämän varrella.
Minulla myös jotkut kananmunat aiheuttaa oireita. Oisko kanan rehusta tai lääkityksestä johtuvaa oireilua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mulla alkoi yhtäkkiä lähempänä 30 vuoden ikää. Monia allergioita on ollut elämän varrella.
Tuliko kananmunasta sulle muita oireita kuin vatsavaivoja?
Ap
Mulle sopii keitetyt kananmunat, mutta jos teen esim. makaronilaatikkoa johon tulee munamaito niin järkyt ilmavaivat. Paistetut kananmunat tekee inhottavan kuvotuksen (närästyksen?). Sitten vielä sekin että niiden keitettyjen kananmunien tulee olla sellaisia että keltuainen on juuri ja juuri hyytynyt, silloin ne sulavat normaalisti toisin kuin sellainen ylikeitetty. Eli joku siinä kuumentamisessa on mikä vaikuttaa sulavuuteen. Mitä raaempi, sitä parempi. Todettu monta kertaa.
Mullekin alkoi tulla vasta aikuisena noita oireita. Ei kylläkään joka kerta, ihan tuoreista luomumunista ei tule mitään oireita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Ei ainakaan selkeästi. Ihottumaa yms. on toki muutenkin.
Oon nyt ostanut rekotorilta tuottajalta suoraa munia , jotka jyvillä ruokittujen , rokottamattimien kanojen hyviä munia niin loppui mulla vatsaoireet . Suosittelen . Maistuukin paremmilta .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Ei, ja tuota ennen ei ollut mitään ongelmia. Nyt ärsyttää kun mikään ei ole niin hyvää kuin mukanakas sipulilla
Mulla tulee harvoin oireita, mutta kuitenkin. En siis syö nykyään kovin usein kananmunia. Paistettuna ei oireita, mutta keitettynä tuli joskus ripuli, ei siis läheskään aina. Veikkan itsekin tuota tehotuotantoa syyksi. Nykyään ostan suoraan kennosta irtomunia tms. Ei ole ollut oireita, viime viikolla söin x 3 eikä mitään, joten....
Ne olivat ehkä näiden koopiikattujen kanojen munia. Miksi kananpitäjät ovat nykysi semmosia soijalaisia että syöttävät suojateilleen kaikki Klasu Fäppärin ja Billy Gateen vihersiirtymämyrkyt
Kysyin Googlelta ja täällä olin taas vauvan palstalla.
Ilmeisimmin keitetyt kananmunat aiheuttaa muillakin oireita. Ja me hankitaan munat pientuottajalta, joka väittää pitävänsä kanoja hyvin luonnonmukaisesti.
Minulla tulee myös vatsa kipeäksi ja järkyttävä ripuli kananmunista nykyisin. Alkoi viitisen vuotta sitten, syytä en tiedä miksi. Eikä ole väliä, onko luomua vai ei. Harmi, pidän kananmunista, mutta en vaan voi syödä niitä enää.
Infernaaliset vatsakivut tulee, en ole syönyt kananmunia sen takia kahteenkymmeneen vuoteen. Tyttärellä ja tyttärentyttärellä sama. Kasvot turpoaa vatsakivun lisäksi melkoisesti jos tulee syötyä jotain joka saattaa sisältää kananmunaa.
Apua.