JHL: Uusia lakkoja ensi viikolle: pysäytämme kaiken
Kommentit (96)
1930 luvulla sanelupolitiikka alensi palkkoja 10-20% . Siitä sitten vaan omia palkkoja alentamaan!
Kunta-alalla sihteerinä. Mäkin voisin lakkoilla muutaman päivän. Tietääkö joku miten nämä määräytyy, edim miksi vaikka tietyn paikkakunnan varhaiskasvatus tai ruokapalvelut lakkoilee? Kuka/miten nämä päätetään?
Vierailija kirjoitti:
1930 luvulla sanelupolitiikka alensi palkkoja 10-20% . Siitä sitten vaan omia palkkoja alentamaan!
Ei nämä kovimpaan ääneen uhoavat EK:n papukaijat mnissään palkkatyössä ole koskaan olleetkaan.
Muuten ymmärtäisivät kyllä mistä on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AY-liitot omistavat miljardeja rahaa ja yli 20000 asuntoa.
Ja se kaikki on hankittu duunarin hiellä...meidän rahoilla.
AY-johtajille on omat hirsimökit ja ulkomaan osakkeet ja duunareille ne 80-luvulla tehdyt remppaamattomat lautamökit.
Nuo johtajat nauravat teille tyhmille duunaireille
Tuliko lapsus? Puhut "meidän" rahoista ja "teistä tyhmistä duunareista"....
Ei tullut, olin ennen oikeissa töissä maksamassa noita mökkejä.
Nyt en enää...
AY-liitot omistavat miljardeja rahaa ja yli 20000 asuntoa.
Ja se kaikki on hankittu duunarin hiellä...meidän rahoilla.
AY-johtajille on omat hirsimökit ja ulkomaan osakkeet ja duunareille ne 80-luvulla tehdyt remppaamattomat lautamökit
AY päälliköt ovat huolissaan omista hillotolpistaan
Pienituloisen (noin 2300€/kk) veroprosentti oli vuonna -91 noin 22% ja kun lama iski ja lopulta loppui, palasi veroprosentti takaisin samaan 22%:iin vasta 2012.
Siinä välissä se oli 31%, siihenkö lakkoilijat haluavat takaisin?
~10% lisää tuloveroa alkaen pienituloisista
Esim 3800€/kk (kokonaisansio) vero voisi nousta lähelle 40%
Kannattaa tutustua www.veronmaksajat.fi ja siellä tuloveroprosentin kehitys
mihis sun voimat menny,sohvalla makaessa;))))))))))
Asiat eivät enää hoidu vanhanajan tyyliin eli niin, että AY-liikkeet sanelee mitä ja miten tehdään.
Itse lakkoilen pakosta. Mutta jos tulee seuraava lakkokoerros ja se koskee taas minua, niin eroan liitosta ja menen töihin. Yritykset ja työntekijät ovat nyt SDP:n ja AY-pamppujen pelinappuloita valtapelissä. Kaikkia tehdasprosesseja ei pysäytetä napista painamalla ja riskit kasvavat että tulee suurempia vahinkoja ja pidenpiä tehdasseisakkeja. Haluan varmistaa että minulla on huomennakin työpaikka mihin mennä.
En lakkoile noilla perusteilla.
Minuakin *tuttaa juoppo työkaveri ja nuo kakarat jotka saikuttavat silloin kuin ei huvita tehdä töitä.
Noille ei voi mitään, koska karenssit yms.
Kansa ei nyt oikein ole kaiken pysäyttämisen takia, koska lakot ei tepsi tähän hallitukseen.
Vierailija kirjoitti:
En lakkoile noilla perusteilla.
Minuakin *tuttaa juoppo työkaveri ja nuo kakarat jotka saikuttavat silloin kuin ei huvita tehdä töitä.
Noille ei voi mitään, koska karenssit yms.
Unohdit toisia työntekijöitä kiusaavat kaivonmyrkyttäjät ja muut "koulukiusaajat"
Itse en kyllä liittyisi liittoihin, jotka velvoittaa lakkoon. Sehän on palkatonta!
Lakkoavustuksen saa vasta lakon loputtua ja silloinkin se on itse haettava! Jos siis lakko jatkuu pitkään tai toistuu usein, ne jäsenenthän on ihan lirissä, jos ovat vaikka pienituloisia.
Sen ulkoparlamentaarisen sakin kanssa eli suomeksi oppositiossa olevien demarikommareiden kanssa ei tule neuvotella yhtään mitään. Se sakki äänestettiin ulos ja sillä hyvä. Se loiseläjäsakki tulee hakata maanrakoon nyt niin ettei se sieltä enää nouse kommaroimaan ja pilaamaan suomea enempää.