Sinä duunari, joka vastustat ay-liikettä/vasemmistopuolueita. Miksi?
Ymmärrätkö, että ay-liikkeen ja vasemmistopuolueiden ansiosta sinulla on mm. 8 tunnin työpäivä, viisipäiväinen työviikko, oikeus lomaan ja lomarahaan, oikeus sairausajan palkkaan, oikeus ylityökorvauksiin ja vuorolisiin, työterveyshuolto, irtisanomissuoja yms. Haluatko luopua noista eduista ja miksi ihmeessä? Vasemmistopuolueiden ansiosta meillä on pohjoismainen hyvinvointivaltio. Miksi haluat murentaa sen? Haluaisin aidosti ymmärtää näitä oikeistoa äänestäviä ja ay-liikettä kritisoivia duunareita.
Kommentit (408)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, te vasemmistolaiset olette hävinneet tämän jo. Stubb on presidentti. Te hävisitte.
Pian liitot ja vasemmistopuolueet kielletään.
Tämä niin helvetisti!!! Jäätävä NAUTINGS! tämä vassareiden ja demaripaskojen ulina, joka kaikuu saturnuksen pimeälle puolelle saakka :D Siellä alieniksetkin kierii maassaa huutonauraen vassaripaskoille ja niiden turhalle ulinalle..
Tällaiselle kommentille neljä yläpeukkua? Minkä alan ihmisiä oikein olette jos saa kysyä? Kiinnostaa ihan todella!
Oon työtön. En tunne ketään joka tykkää vassareista, ne haluaa pitää meidät köyhänä.
Okei no nämä työelämäasiat ei sua niin kosketakaan. Vai aiotko mennä töihin?
Vierailija kirjoitti:
Työnantajat nimenomaan haluavat luopua yleissitovista työehtosopimuksista ja sen jälkeen kaikista muistakin. Älkää olko niin hyväuskoisia etteikö noin kävisi.
Haluta saa mutta niin kauan kun ay-liikkeet ovat olemassa, se ei onnistu.
Toki ihmiset eroavat sieltä ja se on heidän oikeus. Lakiin tulee nopeasti lisäys että ay-jäsenyys on pakollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, te vasemmistolaiset olette hävinneet tämän jo. Stubb on presidentti. Te hävisitte.
Tämä niin helvetisti!!! Jäätävä NAUTINGS! tämä vassareiden ja demaripaskojen ulina, joka kaikuu saturnuksen pimeälle puolelle saakka :D Siellä alieniksetkin kierii maassaa huutonauraen vassaripaskoille ja niiden turhalle ulinalle..
Tällaiselle kommentille neljä yläpeukkua? Minkä alan ihmisiä oikein olette jos saa kysyä? Kiinnostaa ihan todella!
Olen omaa sukuani ja siviiliammatiltani Vassaripaskojen Huudattaja Pro! Ja meidän alalla menee näinä päivänä todella lujaa! Töitä on enemmän kuin kerkeäisi tekemään :D
Vierailija kirjoitti:
Nyt ehdotetut pienet muutokset on osin duunarin omaa syytä, kuten esim ensimmäisen sairaspäivän karenssi. On lukematon määrä näitä saikuttajia jotka "sairastaa" poikkeuksetta esim ma tai pe. Eli laiskoja suoraan sanottuna.
Itse en ole hyötynyt ay-liikkeestä mitään vaikka liki 20v maksoin jäsenmaksua. Silloin kun olisin apua tarvinnut, sitä en saanut. Palkka kehitys on ollut omissa käsissä, tulot on kolminkertaistuneet siitä kun liitosta erosin 10v sitten.
Vuorotyölisät ei ole tätä päivää, asian voi hoitaa muutenkin. Nyt monelle jää ne lisät haaveeksi kun esim ravintolat on kiinni. Ei kannata pitää auki.
Ja kun tarkoitus on tehdä kotona loisiminen kannattamattomaksi niin uudistukset on tarpeen
Jos jossain yrityksessä on lukemattomia maanantaisaikuttajia, niin silloin esimiehet eivät ole hoitaneet hommiaan. Työnantajalla on oikeus puuttua poissaoloihin ja vaatia yksittäisiltä työntekijöiltä jokaisesta poissaolosta lääkärintodistus. Sitä en ymmärrä, miksi Suomessa on lukemattomia yrityksiä, joissa tuo on retuperällä. Miksette painosta esimiehiänne, että saisitte tuon kuntoon?
Sinun palkankorotuksilla ei ole mitään tekemistä sinun liittoon kuulumisen tai siihen kuulumattomuuden kanssa, ei siis mitään. Miksi siis valehtelet?
Olet siis vuorotöissä ja olet sitä mieltä, että vuorolisiä ei tarvitse maksaa. Se tuli selväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnantajat nimenomaan haluavat luopua yleissitovista työehtosopimuksista ja sen jälkeen kaikista muistakin. Älkää olko niin hyväuskoisia etteikö noin kävisi.
Toki ihmiset eroavat sieltä ja se on heidän oikeus. Lakiin tulee nopeasti lisäys että ay-jäsenyys on pakollista.
Ei tule, sillä hallitus ja eduskunta tekevät niin kuin EK sanoo. Ammattiliittojen vahvuus on jäsenistö, mutta eipä työntekijöitä tunnu se kiinnostavan. Sen sijaan lähes jokainen työnantaja kuuluu työnantajaliittoihin. Siinä yksittäinen työntekijä sopii työehdoistaan lakimiesarmeijaa vastaan, että onnea matkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vastustan nykyistä maahanm. politiikkaa. Jos sitä vastustaisi joku vasemmalta niin äänestäisin vasemman reunan puoluetta.
Millään taloudella tai yhtikäs millään ei ole 50v päästä mitään merkitystä jos mm politiikkaa ei saada nyt kuntoon. Siksi äänestän ps ja puren hammasta kaikkien muiden aiheiden takia.
Just samasta syystä mun vasemmistolaisuuteni rakoilee, ja ainoastaan siitä syystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon työtön. En tunne ketään joka tykkää vassareista, ne haluaa pitää meidät köyhänä.
Okei no nämä työelämäasiat ei
Totta kai jos mun annetaan mennä töihin. Vassarit on luoneet koneiston joka estää työantajat palkkaamasta työtöntä. Pitää olla ay mafian jäsen ja käydä jotain turhia kouluja jotta saa mennä töihin. Ja kun pääsee töihin ay mafia savustaa sieltä pois kun ei käyttäydy heidän käskyjen mukaan. Juoruilevat vaikka on paras työn tekijä. Onneksi Orpo on korjaamassa tätä maata.
Tiesitkö että sinun ei tarvitse olla ottaa sairasloma ajalta palkkaa.
Sinun ei ole pakko pitää kesälomaa.
Jos saat kenkää, ei sinun tarvitse siitä liittoon ilmoittaa.
Saat myös siirtää palkkasi työnantajalle jos haluat. Kukaan ei siihen puutu.
Joten mikä ahdistaa AY liikkeessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tule, sillä hallitus ja eduskunta tekevät niin kuin EK sanoo. Ammattiliittojen vahvuus on jäsenistö, mutta eipä työntekijöitä tunnu se kiinnostavan. Sen sijaan lähes jokainen työnantaja kuuluu työnantajaliittoihin. Siinä yksittäinen työntekijä sopii työehdoistaan lakimiesarmeijaa vastaan, että onnea matkaan.
Jos yleissitovuus poistuu ja Suomessa ei ole laissa minimipalkkaa niin joko tulee minimipalkka lakiin kirjattuna tai ay-jäsenyys pakolliseksi.
Näin se menee. Se kuka sen kirjaa, ei ole merkitystä. Tulee eu:n komissiolta ukaasi hallitukselle koska laillistivat halpatyövoiman ja sen jälkeen tulee kirjaukset, tarvittaessa saneltuna. Suomi ei ole enää itsenäinen kun liittyi EU:hun ja noudattavat ehtoja jolla markkinat pysyvät tasapuolisena.
Suomi saisi myös potkut wto:sta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos yleissitovuus poistuu ja Suomessa ei ole laissa minimipalkkaa
Voi sinua pientä sinisilmäistä reppanaa.
Jos työnantajalla on vain pelkkiä paskoja ja saikuttavia työntekijöitä, niin kukahan ne sinne on palkannut? Miten voi yhteen firmaan sattua kaikki työmarkkinoiden pohjasakka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos yleissitov
En ole sinisilmäinen vaan olen alan asiantuntija. Olen vuosikymmeniä tehnyt alan töitä juristina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vaikka liukastut ja nyrjäytät ranteesi pitäisikö silti mennä työpaikalle vaikka et voisi tehdä työtäsi.
Minä menisin jos ei sairaslomasta maksettaisi.
Et tietenkään mene työpaikalle, jos et voi sairauden takia tehdä työtäsi. Silloin jäädään sairaslomalle. Tämä toimii tulevaisuudessakin, ei hallitus ole lopettamassa sairaslomia. Kannattaa nyt oikeasti ottaa pää pois liiton perseestä ja alkaa ottamaan itse selvää asioista.
Kyllä vaan on. Irtisanomisia helpotetaan ja lähtö tulee jos et ole 100 prosenttisessa kunnossa.
Minua säälittävät nuo reppanat, jotka on saatu vakuuttuneiksi siitä, ettei heistä ole mihinkään ilman SAK:n holhousta. Miten ne uskaltavat mennä ostamaan edes perunoita kaupasta ilman luottamusmiehen tukea, eikö kauppias ala sortaa?
Vierailija kirjoitti:
Siis niinkuin itäisessä naapurissa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä tukisin ay-liikettä??
Työskentelen lähihoitajana ja olen sopinut työaikani 4 tuntia kolmena päivänä viikossa. Ei yö- eikä iltavuoroja. Palkkaa saan kuukaudessa reilut 3650€. Tälläiseen ei teidän tessi pysty.
On myös 6 viikon lomat. 4 viikkoa kesälomaa, 1 viikon talviloma ja 1 viikon joululoma.
Näiden lisäksi olen sopinut Eurooppalaisen palkanmaksu tavan eli palkkaa maksetaan yhdeltä kuukaudelta ekstraa, saan vuodessa 13 kuukaudelta palkan.
Tämän kaltaisia ammattilaiset voivat sopia. En myöskään koskaan lakkoile enkä saikuttele.
Ymmärräthän, että lakiin /tessiin kirjatut asiat ovat vain minimi? Miksi ei saisi olla minimiä määritetty?
Vierailija kirjoitti:
Minua säälittävät nuo reppanat, jotka on saatu vakuuttuneiksi siitä, ettei heistä ole mihinkään ilman SAK:n holhousta. Miten ne uskaltavat mennä ostamaan edes perunoita kaupasta ilman luottamusmiehen tukea, eikö kauppias ala sortaa?
Ei ala koska on kuluttaja asiamies. Sortaja joutuu pulaan.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärräthän, että lakiin /tessiin kirjatut asiat ovat vain minimi? Miksi ei saisi olla minimiä määritetty?
Sopimusvapaus kaventuu. Ahkera työntekijä ei voi esimerkiksi vaihtaa sairaslomaoikeutta isompaan palkkaan, vaikka ei koskaan saikuttaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä tukisin ay-liikettä??
Työskentelen lähihoitajana ja olen sopinut työaikani 4 tuntia kolmena päivänä viikossa. Ei yö- eikä iltavuoroja. Palkkaa saan kuukaudessa reilut 3650€. Tälläiseen ei teidän tessi pysty.
On myös 6 viikon lomat. 4 viikkoa kesälomaa, 1 viikon talviloma ja 1 viikon joululoma.
Näiden lisäksi olen sopinut Eurooppalaisen palkanmaksu tavan eli palkkaa maksetaan yhdeltä kuukaudelta ekstraa, saan vuodessa 13 kuukaudelta palkan.
Tämän kaltaisia ammattilaiset voivat sopia. En myöskään koskaan lakkoile enkä saikuttele.
Heikot ehdot olet neuvotellut.
Itselläni oli luottamusmies mukana ja palkka yli 5000e. ja 8 viikkoa lomaa täydellä palkalla.