Sinä duunari, joka vastustat ay-liikettä/vasemmistopuolueita. Miksi?
Ymmärrätkö, että ay-liikkeen ja vasemmistopuolueiden ansiosta sinulla on mm. 8 tunnin työpäivä, viisipäiväinen työviikko, oikeus lomaan ja lomarahaan, oikeus sairausajan palkkaan, oikeus ylityökorvauksiin ja vuorolisiin, työterveyshuolto, irtisanomissuoja yms. Haluatko luopua noista eduista ja miksi ihmeessä? Vasemmistopuolueiden ansiosta meillä on pohjoismainen hyvinvointivaltio. Miksi haluat murentaa sen? Haluaisin aidosti ymmärtää näitä oikeistoa äänestäviä ja ay-liikettä kritisoivia duunareita.
Kommentit (408)
Miksi ihmeessä tukisin ay-liikettä??
Työskentelen lähihoitajana ja olen sopinut työaikani 4 tuntia kolmena päivänä viikossa. Ei yö- eikä iltavuoroja. Palkkaa saan kuukaudessa reilut 3650€. Tälläiseen ei teidän tessi pysty.
On myös 6 viikon lomat. 4 viikkoa kesälomaa, 1 viikon talviloma ja 1 viikon joululoma.
Näiden lisäksi olen sopinut Eurooppalaisen palkanmaksu tavan eli palkkaa maksetaan yhdeltä kuukaudelta ekstraa, saan vuodessa 13 kuukaudelta palkan.
Tämän kaltaisia ammattilaiset voivat sopia. En myöskään koskaan lakkoile enkä saikuttele.
Se on meille persuille kunnia-asia ja kuuluu kansallissosialistiseen aatteeseemme.
Tuhoavat työpaikkoja ja yhteiskuntaa lakkoilemalla, nostavat työn verotusta, haluavat heikentää hyvää työterveydenhoitoa, haluavat halpatyövoimaa ulkomailta, heikentävät työnteon edellytyksiä erilaisilla muillakin veroilla ja toimilla. Siinä nyt jotain suoraan työhön liittyvää.
Nämä AY mafia jutut on pakko olla jotain EK. trollien kirjoituksia.
Ei kai kukaan työläinen voi olla niin tyhmä että suorastaan vaatii itselleen heikennyksiä?
Jos valtio voisi mennä konkurssiin ei tarvitsisi ay liikettä.
Konkurssilla saa viimeistään korruption kitkettyä. Mutta valtio loispäättäjät ovat niin ovelia mutta ay liikkeellä on suuri voima kontrolloida niitä.
Valtio on sama kuin Ay liike mutta niillä mahdollisuus saada keskuspankilta sen taikomaa rahaa loputtomasti.
Miksi tästä ei puhuta? ay liikkeillä ei ole keskuspankin taikarahaa. Valtio on se korruptiopesä siksi ay liikkeet.
Kassat kuuluvat valtion korruptioliikkeeseen koska jakelevat vaan valtion jakamia tukia.
Edellinen "pikavippihallitus" aiheutti valtavan velkataakan
Suomea johtavat korporaatiot. Tulevaisuudessa korporaatioiden vaikutusvalta vääjäämättä kapenee.
AY muuttuu oikeistolaiseksi ja menettää poliittisen valtansa ja siitä tulee aito työmarkkinajärjestö.
EK menettää valtion omistajanohjauksen valtion myydessä omistuksiaan ja EKn poliittinen valta pienenee.
Muutos on nyt alkanut...
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä tukisin ay-liikettä??
Työskentelen lähihoitajana ja olen sopinut työaikani 4 tuntia kolmena päivänä viikossa. Ei yö- eikä iltavuoroja. Palkkaa saan kuukaudessa reilut 3650€. Tälläiseen ei teidän tessi pysty.
On myös 6 viikon lomat. 4 viikkoa kesälomaa, 1 viikon talviloma ja 1 viikon joululoma.
Näiden lisäksi olen sopinut Eurooppalaisen palkanmaksu tavan eli palkkaa maksetaan yhdeltä kuukaudelta ekstraa, saan vuodessa 13 kuukaudelta palkan.
Tämän kaltaisia ammattilaiset voivat sopia. En myöskään koskaan lakkoile enkä saikuttele.
Hienoa. Onneksi AY liike antaa sinulle hyvän pohjan josta voit neuvotella parempia etuja.
Uskon demokratiaan. Poliittiset lakot saivat minut eroamaan SAK-liitosta.
Ai viisipäiväinen työviikko? No mun liitto on sitten vähän huono kun meillä saa teettää jopa 12 päivää putkeen. Huomenna taas alkaa 9 päivää kestävä työputki, jonka jälkeen 2 vapaata. Meidän alalla ay liike tykkää turvottaa vain ay pomojen massuja.
Vierailija kirjoitti:
Edellinen "pikavippihallitus" aiheutti valtavan velkataakan
Niin, tässä näkee sen mitä naiset saavat aikaan keskenään ja samalla kutsuvat asioissa enemmän tietäviä boomereiksi
Lakot ovat mahdollisimman huonoa mainosta . Ay liikkeet saisivat hävetä. Vaikeuttavat ihmisten elämää, ei muuta.
Se on aika pitkälti vasemmiston syytä että kohta ollaan konkurssissa.
Asian merkitys tulee selviämään sinullekin ihan hallituksesta riippumatta lähiaikoina.
Oletan kuitenkin, että tulet syyttämään vuosikymmenien kehityksen tuloksesta "porvareita".
Vastustan nykyistä maahanm. politiikkaa. Jos sitä vastustaisi joku vasemmalta niin äänestäisin vasemman reunan puoluetta.
Millään taloudella tai yhtikäs millään ei ole 50v päästä mitään merkitystä jos mm politiikkaa ei saada nyt kuntoon. Siksi äänestän ps ja puren hammasta kaikkien muiden aiheiden takia.
Olen 90-luvun laman vuosina syntynyttä saapumiserää. Olen koko "työurani" ollut hyvin epävarmoissa olosuhteissa, enkä ole päässyt nauttimaan aiemman saapumiserän suojatyöpaikoista. Luotan omaa osaamiseeni, jne, enkä pelkää sen oman asemani puolesta.
Pitäisikö sitten tehdä että ne jotka eivät kuulu liittoihin sopivat itse kaikki työehtonsa eli palkan. lomat, työaikansa, irtisanomisehtonsa ihan itse? Vain ne jotka kuuluvat saisivat liittojen sopimat työehdot? Olisko sellainen reilua? Siinä ainakin huomaisitte kuinka paljosta liitot ovat puolestanne sopineet. Käytännössä se tarkoittaisi sitä että jos joku tekee samat työt halvemmalla eikä lomaile saisi töitä. Eli aina löytyy joku joka käytännössä mahdollistaa liian kalliin työntekijän potkimisen pellolle ja työnantaja hymyilee leveästi? Nyt muuten on jo sallittua työnantajalle tarjota parempaa palkkaa kuin ehdoissa lukee.
Koska käyn tunnollisesti töissä enkä sairastele säännöllisesti. Jos olen paska tai en suoriudu työtehtävistäni niin yrityksellä pitää olla oikeus antaa mulle kenkää.
Järjestään kaikki vihervasurit ja ns. liiton miehet ovat osoittautuneet älykääpiöiksi. En halua kuulua siihen porukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Sovin itse työehtoni ja palkkani, en tarvitse siihen ammattiliittoa. Ihan turha rahareikä.
T. Duunari
Ilman ay-liikettä työviikkosi voisi olla 60-tuntinen. Kuten ap tuo esiin, ay-liike on saanut aikaan todella paljon hyvää. Siitä ei kannata luopua, vaikka juuri nyt jostakusta voi tuntua siltä, että on niin hyvä ja aikaansaapa tyyppi, että työnantaja kohtelee hyvin, eikä tarvitse liittoa mihinkään. Tilanne voi muuttua esim. jos esimies vaihtuu tai omistaja vaihtuu tai kun työntekijä ikääntyy. Kannattaako todella tuudittautua "paikalliseen sopimiseen" (=työnantajan mielivaltaan)?
Mitä USA:ssa tapahtui kun ay-liike ajettiin alas?