Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain kesämökin lahjaksi, kannattaako se mökki myydä nyt vai odottaa että hinnat nousee?

Vierailija
12.02.2024 |

Mökillä on arvoa tontteineen noin 90t euroa.

Nyt on myös kesämökkien arvot laskenut joten onko fiksua odottaa muutama vuosi ja katsoa nouseeko hinnat? 

Mökki on halutulla alueella.

M34

Kommentit (110)

Vierailija
101/110 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutenkin jos se on joku antanut lahjaksi niin myydessäkään ei välttämättä tarvitse saada siitä viimeistä euroa. 

Iäkkäät isovanhempani antoi sen lahjaksi ja lahjaveron maksoin. Olisi siitä kiva saada se maksimi hinta.

Ap

Jos et käytä itse ja on hyvällä paikalla niin laita ihmeessä vuokralle kesäksi.

Vuokratuotto menee isoisälle, ainakin verotuksessa. Koska hallntaoikeus hänellä.

Vierailija
102/110 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mökin sijainti on hyvällä paikalla niin tuskin sen arvo romahtaa mitenkään olennaisesti varsinkin jos siitä pidetään huolta. Kokeile ap ihmeessä mökkeilyä sillä välin kun odotat isovanhempien kuolemaa.

Upeita rantapaikkoja on olemassa rajallinen määrä. Eikä niiden kysyntä mihinkään ikinä tule katoamaan. Kyllä iltanuotiolla istuminen, rantasauna ja laiturin nokassa onkiminen kelpaa sukupolvesta toiselle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/110 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei voi myydä, ei kukaan osta mökkiä jonka hallintaoikeus on jollain toisella ihmisellä!! Mökissä on paljon huolenpitoa. Jos et itse mökkeile, vuokraa mökkiä ja palkkaa vuokratuloilla mökkitalkkari hoitamaan mökin siivous vuokralaisten välillä, sekä pakolliset kunnossapitotyöt. Näin mökki pysyy kunnossa ja siitä saa jotain tuloakin. Muuten siitä on sinulle pelkkää rahanmenoa.

Vierailija
104/110 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka perii hallintaoikeuden?

Vierailija
105/110 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttöoikeus on isovanhemmillani eikä hallintaoikeus. Olen väärin kertonut tuon täällä.

Minun moka,pahoittelut.

Eli siis käyttöoikeus on isovanhemmillani ja sen myötä maksoin vähemmän lahjaveroa kun käyttöoikeus säilyi heillä.

Ap

Vierailija
106/110 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse laskisin kulut mitä mökistä on vuodessa ja laittaisin vuokralle. Asuuko joku maalaisisäntä johon luotat siellä mökin lähellä, joka käy tekemässä lumityöt ja muut sekä katsoo jotta mökissä kaikki kunnossa. Saattaa löytyä samasta perheestä opiskelija joka pientä palkkaa vastaan käy välillä siivoilemassa. 

Nuo kun lasket niin jos pääset verotuksen jälkeen plussan puolelle niin älä nyt myy. Hinnat nousee kyllä ja myyt sitten ellet itse muuta mieltäsi ja käytät mökkiä.

Vierailija
107/110 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa odottaa arvonnousua. Mökkejä on tosi vähän ja ne on haluttuja. Korotkin laskee parin vuoden päästä ja työvoimasta on pulaa niin että monella on varaa ostaa mökkejä.

Mökkejä on myynnissä vaikka kuinka paljon. Monet olleet myynnissä vuosia koska eivät laske hintaa. Katso vaikka Oikotieltä.

Mökit on vähän sellaisia, että osalla ne on aina myynnissä, kunhan saa riittävän hinnan. Eli ei ole pakkoa myydä.

Meillä on kylän poikien autot.  Kun vaihtaa autoa niin heti nettiautoon ja toriin myyntiin.  Aina on Suomen kallein vastaava.  Kaikki näkee miten kallis auto on.

Vierailija
108/110 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttöoikeus on isovanhemmillani eikä hallintaoikeus. Olen väärin kertonut tuon täällä.

Minun moka,pahoittelut.

Eli siis käyttöoikeus on isovanhemmillani ja sen myötä maksoin vähemmän lahjaveroa kun käyttöoikeus säilyi heillä.

Ap

Ahaa

Maakaaren mukaan myyjällä on käyttöoikeuden pidätyksestä huolimatta velvollisuus huolehtia kiinteistön asianmukaisesta huolenpidosta. Setäsi tulee siis huolehtia kiinteistön välttämättömistä kunnossapitotoimenpiteistä ja korjauksista.

Nyt

Myyjä=  lahjoittaja

Setäsi=isoisäsi

Eli käytännössä teet mitä isoisä sanoo. 

M.O.T.

Vierailija
109/110 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä ei voi myydä, ei kukaan osta mökkiä jonka hallintaoikeus on jollain toisella ihmisellä!! Mökissä on paljon huolenpitoa. Jos et itse mökkeile, vuokraa mökkiä ja palkkaa vuokratuloilla mökkitalkkari hoitamaan mökin siivous vuokralaisten välillä, sekä pakolliset kunnossapitotyöt. Näin mökki pysyy kunnossa ja siitä saa jotain tuloakin. Muuten siitä on sinulle pelkkää rahanmenoa.

kyllä nämä kaikki on kiinteistörekisteri otteessa, nämähän asian selvitellään kyllä ennen kun kaupatkaan tehdään.

Kyllä siihen mökkiin saa menemään rahaa, tulos tuskin saa, riippuu siitä missä se mökki on ja haluaako sinne loppujen lopuksi kukaan tulla. 

Vierailija
110/110 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun moka,pahoittelut.

Ap

Käyttöoikeus ja hallintaoikeus on sama asia. Ja lahjaveron hallintaoikeusvähennys on todella pieni kun lahjoittaja on yli 90-vuotias. Mutta hyöty se on pienikin hyöty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän