Subbin englannin kieli ei todellakaan erinomaista
Henkilöski joka väitetysti osaa englantia erinomaisesti, todella epävarma puhuessaan englantia eikä edes kovin selkeästi äännä (edes amerikkalaisella aksentillaan). Puhuu jotenkin hyvin sammaltavasti. Ei mene läpi mulle. Miksi kaikki Stubbin kannattajat ovat tuntuneet väittävän, että osaa erinomaisesti puhua englantia?
Kommentit (136)
Ei se lähimaillekaan natiivi-tasoa puhua mutta toki suomalaisia poliitikkoja ajatellen puhuu hyvin englantia.
Ne väittäjät puhuu itse englantia kut moonink -tasolla.
Todella huonosti puhuu englantia - miten tuo on mahdollista? Eikö muka ole käyttänyt kieltä työssään tai kotona?
Uskon, että henkilöski tiedät kaiken. Kaikesta.
Ja ruotsinsakin on sellaista tönk-tönk-ralliruotsia suomen aksentilla. Noloa.
Olin kyllä yllättynyt että ei puhunut paremmin ottaen huomioon että vaimonsa on natiivi englannin puhuja ja varmaan puhuvat keskenään englantia.
Hyvinhän se puhuu enkkua, mitä hittoa täällä taas trollaillaan???
Joo ei ollut kehumista, turhaan on kehuttu hänen kielitaitoaan.
Joo, mutta kuulisittepa, kun herra Stubb puhuu mandariinikiinaa!
Ai että vasemmistosaastaa v i t u t t a a .
Nautin!
Luulen, että hän on aika pienellä vaivalla oppinut englannin. On nimittäin äidinkieleltään ruotsinkielinen, ja ruotsi on englannin läheinen sukulaiskieli.
Haukutaan nyt vielä jotain, mitä keksittäis.
Niin väsynyttä.
Opettele sinä edes kirjoittamaan Tasavallan Presidentin nimi oikein, ennenkuin arvostelet yhtään mitään.
Muistan jo neljännesvuosisata sitten asuessani Lontoossa, miten mielestään täydellisesti artikuloivat tyttöset arvostelivat suomalaisten johtajien ja politikkojen kielitaitoa. Sanavarasto ja kielioppi oli paremmin hallussa kuin tyttösillä, muttei välttämättä brittiaksentti.
Tätähän nämä virtuoosit eivät tietenkään ymmärtäneet. 😂
Ps. Oletteko koskaan tulleet miettineeksi, että esimerkiksi intialaiset, etelä-afrikkalaiset, yhdysvaltalaiset jne. puhuvat englantia äidinkielenään hyvin eritavoin kuin britit? Ai niin, ja se gogney Lontoossa.
Hyvinhän puhui. Ei etsinyt sanoja, kieliopillisesti oikein ja mielestäni huomattavasti paremmin kuin ns. poliitikot yleensä.
Pitäisikö puhua natiivisti ääntäen?? Miksi? Eihän hän mikään natiivi enkuksi ole, vaan suomalainen. Ja eipä tuo edes Englannissa ole työskennellyt, vaan Euroopassa. Se, että vaimo on englantilainen, ei tee Stubbista englantilaista.
Onko se tänä iltana jossain puhunut englantia?
Samaa kuuntelin. Ihan selvä suomiaksentti ja vaikka koitti vääntää natiiviaksentilla, niin vokaaleissa tuli äännevirheitä. Hänellä on kuitenkin natiivipuolisokin joten englantia kuulee joka päivä kotona.