Jaahas, taidanpa muuttaa Irlantiin
Se alkaa näyttää paremmalta maalta asua kuin Suomi. Onneksi passi löytyy jo valmiiksi.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Irlanti on ihana paikka.itse muuttaisin länsirannikolle. Ehkä jonkin päivänä.
Itsekin pidän isoista lätäköistä. Unelmoin jyrkänteellä olevasta mökistä jossain Galwayn nurkilla, jonka olohuoneen ikkunasta aukeaisi Atlantti ja seuraava maapläntti olisi Amerikkaa.
Olen haaveillut että muutan luoteisosaan. Kesätja syksyt voisi viettää surffaten Inchillä.
Vierailija kirjoitti:
Bob Geldof on kotoisin irlannista. Oletteko sukua?
Ja Sinead O'Connor
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irlanti on ihana paikka.itse muuttaisin länsirannikolle. Ehkä jonkin päivänä.
Itsekin pidän isoista lätäköistä. Unelmoin jyrkänteellä olevasta mökistä jossain Galwayn nurkilla, jonka olohuoneen ikkunasta aukeaisi Atlantti ja seuraava maapläntti olisi Amerikkaa.
Rakastan Galwayta. Olen opiskellut iiriäkin ja lukenut Brittein saarten historiaa. Tällä hetkellä itse en voi muuttaa perheen takia mutta sitten eläkkeellä Portugaliin, Toscanaan tai Galwayhin.
Ota tuulipuku mukaan, Irlannissa tuulee aina 🌊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bob Geldof on kotoisin irlannista. Oletteko sukua?
Ja Sinead O'Connor
Ja Joe Biden.
Olen lääkäri joten voin mennä ihan minne tahansa ja pärjään hyvin. Olen työskennellyt terveyskeskuksessa ihan normaalilla palkalla, en missään vuokrafirmassa.
Mä muuttaisin kaakkoisosaan. Se on tilastollisesti aurinkoisin alue.
Jos olet kestänyt sekoomuksen sekoiluja jo vuoden, kai siinä nyt yksi Stubbelokin vielä menee. Toisekseen eiköhän Suomi ole taputeltu jo ennen seuraavia eduskuntavaaleja. Lähdetään sitten täältä kaikki yhdessä.
Stubbin presidenttiys vaikuttaa siis Suomeen myönteisesti jo nyt!
Mä asuin siellä kymmenen vuotta. Tuolloin oli hyvä maa, talous kasvussa ja ulkomaalaiset olivat tervetulleita. Nykyään siellä ei hirveästi tykätä muualta tulleista. Tämä on irlantilaisten ystävieni kertomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Roomalaiset kutsuivat Irlantia Hiberniaksi eli talven maaksi tai kotoisamlin talvelaksi. Liekö sitten pohjoinen sijainti vaikuttanut asiaan.
Ja Sveitsiä Helvetiaksi. Ei ilmeisesti järin mukava paikka Rooman vallan aikaan.
Sveitsin alueella asuivat aikoinaan myös keltit. Heidän kelttiläinen heimonimitys oli Helvetier ja siitä tulee Helvetia, jota vanha Rooma sitten myös käytti maan nimenä.
Siellä on asuntopula ja asuminen saakelin kallista.
Haluaako irlantilaiset sinut? Haluaako mikään kansa missään enää lisää akolaisia ja muita muukalaisia? Poliitikot ja työnantajat tietty haluavat, se on selvä, ei tosin sellaista, joka vaatii kunnon palkkaa ja tietää oikeutensa, mutta niitä toisia.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Tosta asenteesta näkee just täydellisesti sen että vasemman reunan äänestäjät on epäkypsiä kakaroita jotka ei kunnioita demokratiassa vastapuolta lainkaan.
Pääasia että persujen kannatus romahti rökääleesti kaksi kolmasosaa...puoluekokouksessa Purra heitetään luiskaan ja loput rupusakki hajoaa pillunpäreiksi. Nauretaan yhdessä heillä. 🤣😂🤣😂😅😅😅
Hyvää matkaa.