Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä syötävää tarjota illanvietossa, kun ei tunne vierasta juuri lainkaan?

Vierailija
11.02.2024 |

Allergioita ei ole, sen tiedän. Jotain ruokaisampaa alkuun ja naposteltavaa loppuiltaan.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikset kysy häneltä, onko jotain rajoitteita?

Aloituksessa jo sanotaan että allergioita ei ole. Mikset lukenut aloitusta?

On muitakin rajoitteita kuin allergiat. 

Olen eri mutta vastaatko sä tuollaiseen kysymykseen että en pidä sipulista, haluan oliivini tummina, en juo kuin kuoharia?

Vierailija
22/41 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On muitakin rajoitteita kuin allergiat. 

Olen eri mutta vastaatko sä tuollaiseen kysymykseen että en pidä sipulista, haluan oliivini tummina, en juo kuin kuoharia?

Niinpä. Miksei voi vähän tarkentaa kysymystä? Exällä oli pitkä lista mitä ei syö, vaikka ei ole allergioita. Tuskin hänkään kuitenkaan olisi niin juntti, että alkaisi tuollaiseen kysymykseen alkaa luetella eri sieniä, juustoja yms. Eikö voi edes kysyä, että maistuisiko juusto lautanen ja hedelmät, tai ne tortillat, tai jotain muuta mikä vähän kertoisi minkä tyylistä on luvassa? Vaikuttaa tarjoilu jo senkin takia, että tietää minkä verran syö etukäteen. Mun oli on kutsuja ja ruoan tarjoajan tehtävä aloittaa keskustelu eikä niin, että vieras joutuu utelemaan, että mitä on tarjolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta makuasiat ei ole "rajoitteita". 

Vierailija
24/41 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minut kutsuttaisiin kotiin, jonka emäntää tai isäntää en tuntisi, toivoisin vaikka miten yksinkertaista tarjoilua mieluummin kuin jotain sotkuista keräiltävää kuten tortilloja tai tacoja.

Vierailija
25/41 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minut kutsuttaisiin kotiin, jonka emäntää tai isäntää en tuntisi, toivoisin vaikka miten yksinkertaista tarjoilua mieluummin kuin jotain sotkuista keräiltävää kuten tortilloja tai tacoja.

Nythän sinulla on oivallinen tilaisuus valittamisen sijaan kertoa, millaista tarjoilua toivoisit?

Vierailija
26/41 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin piiras ja salaatti esimerkiksi ruokasammaksi vaihtoehdoksi. Siihen sopii kaveriksi hyvin viini, alkoholittomat juomat, kuohuva tai olut. Vieraan on myös helppo säädellä haluaako syödä kevyemmin vai raskaammin.

Mukavaa sosiaalista syömistä on myös raclette. Ei tarvitse jakaa samaa juustokattilaa, kuten fonduessa ja voi valita itse mitä haluaa syödä.

Naposteluun ruokaisammasta vaihtoehdosta riippuen esimerkiksi juustotarjotin, dippejä ja vihanneksia/sipsejä, nachoja, popcornia, tapaksia tai vaikkapa mezejä.

Vierailija
27/41 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Possun uunilihaa ja naposteltavaksi savumuikkuja.

Vierailija
28/41 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestitsisi ketään tuntematonta, ravintolaan syömään korkeintaan.

Vierailija
29/41 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta sika vartaassa sinappia kylkeen

Vierailija
30/41 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö älykääpiö, että rajoitteita voi olla muitakin kuin allergiat?

Usein henkilö, jolla on ruokarajoitteita, kertoo ne silloin, kun kysytään allergioista. Tyyliin "en ole allerginen millekään, mutta olen kasvissyöjä".

Vierailija
31/41 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kestitsisi ketään tuntematonta, ravintolaan syömään korkeintaan.

No täällä ei ole ravintoloita. En viitsi huoltoaseman baariin viedä 😄 ap

Vierailija
32/41 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä, lisääkin saa laittaa 😊 Ap

Vierailija
33/41 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä kyllä helpompaa näissä hommissa,  makkarat grilliin ja reilusti alkoholia tarjolle,  ja kaikilla on hauskaa. 

Naisilla ons e 75 eri allergiaa tai rajotetta ja herkkyyttä, ja sitte niuhotetaan ku  on iittalan lautasista tarrat otettu pois.

Vierailija
34/41 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tekisin pari pellistä pizzaa, toisen salami ja toisen kasvis. Lisäksi salaattia, tarjolle siihen vaikka fetaa ja oliiveja myös.

Vierailija
35/41 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isolle tarjottimelle erilaisia snacksejä, dippejä, porkkanaa, kurkkua, viinirypäleitä, päärynäviipaleita, juustoja, suolakeksejä,... Vaikka mitä. Unohtamatta suklaata.

Vierailija
36/41 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tortilloja. Täytteet erikseen niin jokainen voi valita mitä omaansa pistää.

Hyi ei. Liian tavanomaista.  Ja usein tarjolla, vaikka missä, kotona myös.

Vierailija
37/41 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Possun uunilihaa ja naposteltavaksi savumuikkuja.

Savumuikut ovat tosi herkkua. Jos kestittävänä on mies, niin jotain kalaa ilman muuta.

Yleisesti ottaen miehet pitävät paljon kalasta. Ja kalaruuista.

Vierailija
38/41 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehillä kyllä helpompaa näissä hommissa,  makkarat grilliin ja reilusti alkoholia tarjolle,  ja kaikilla on hauskaa. 

Naisilla ons e 75 eri allergiaa tai rajotetta ja herkkyyttä, ja sitte niuhotetaan ku  on iittalan lautasista tarrat otettu pois.

No ei minulla naisena olisi hauskaa. Minulla on hauskaa silloin kun tarjoilujen eteen on nähty vaivaa, eikä isketä eteen lautanen mikrokaurapuuroa ja haaleaa kraanavettä. Tykkään itsekin laittaa kunnon tarjoilut vieraille.

Usko tai älä, ihan kaikessa ei ole ensisijaisesti tavoitteena päästä niin vähällä vaivalla kuin ikinä mahdollista.

Vierailija
39/41 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin ehkä jonkun suolaisen piirakan tai pizzaa. Salaattia lisäksi ja sihijuomaa.

Naposteltavaksi jotain karkkeja, suklaata tai suklaahippukeksejä. Tai sipsiä ja vihannestikkuja, riippuen vähän missä ja minkä jälkeen napostellaan.

Vierailija
40/41 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä. Onko hölmöä jos varaan vieraalle illaksi alkoholia, kun en itse voi juoda? Enkä tosin tiedä mistä juomista hän pitää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä