Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Kokoomuslainen" tms: miten joku voi luokitella itsensä poliittisesti?

Vierailija
11.02.2024 |

En olisi tekemisissä sellaisen kanssa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se outoa. Tulee sellainen vaikutelma, että tällainen ihminen ottaa joltain papistolta ohjeet vastaan siitä, mitä mieltä mistäkin asiasta pitää olla.

Tietysti varsinaiset puolueen jäsenet ovat erikseen. Silloin on luontevaa sanoa olevansa se mikä onkin.

Vierailija
2/13 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Puolueet edustavat tiettyä arvomaailmaa ja tapaa katsoa yhteiskuntaa ja sen kehittämistä. 

itse olen ylpeästi kokoomuslainen koska arvostan niitä asioita joita puolue pyrkii edistämään. Ei se tietenkään tarkoita sitä että en ajattelisi omilla aivoillani lainkaan. 

Ja ne Kokoomuksen arvot ovat:

- vapaus

- sivistys

- mahdollisuuksien tasa-arvo

- demokratia

- suomalaisen, avoimen yhteiskunnan puolustaminen osana länsimaisten vapaiden demokratioiden yhteisöä

Sitä ei Kokoomuksen arvoissa lue, mutta itse miellän Kokoomuksen ajavan maailmaa jossa jokaisella ihmisellä on oikeus tavoitella parempaa hyvinvointia itselleen, läheisilleen ja sitä kautta myös koko yhteiskunnalle. Pohjoismaista hyvinvointiyhteiskuntaa on mahdollista ylläpitää vain mikäli talous on kunnossa. Vapauteen kuuluu erottamattomasti myös vastuu omista teoista ja valinnoista. 

https://www.kokoomus.fi/tietoa-kokoomuksesta/arvot-periaateohjelma/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin vastaaja 2.

Omalla työllä pitää voida vaikuttaa elintasoonsa.  Siksi kokoomus,vaikka en aina joka asiasta ole samaa mieltä.

Vierailija
4/13 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En identifioidu poliittisen suuntauksen suhteen tai identifioi muitakaan sen takia. 

Äänestän aina asiaa, en puoluetta. Jos jokin asia on mielestäni tärkeämpi kuin toinen niin äänestän sitä puoluetta joka ajaa sitä asiaa. 

Mielipiteeni luonnosta ja ihmisarvosta on vasemmalta, mielipiteeni yhteiskunnan turvallisuudesta ja taloudesta oikealta. 

Joskus nää asiat on ristiriidassa kun en löydä puoluetta joka pitäisi huolta suomen turvallisuudesta, maailman ja suomen luonnosta, kehitysmaiden auttamisesta oikealla tavalla tai suomen taloudesta. 

Pakko sitten valita se mikä on kiireellisin asia saada kuntoon. Seuraavissa vaaleissa voin valita toisen asian ja puoluee, jos toinen on saatu kuntoon.

Ja viimeiseksi, en turhaudu politiikkaan ja katkeroidu jos oma asia ei edisty. Se on vaan demokratiaa ja muilla on myös mielipiteet ja oikeus niihin mielipiteisiin siinä missä minullakin. 

Vierailija
5/13 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tarpeellista luokitella itsensä poliittisesti, niin tietysti luokittelen itseni kokoomuslaiseksi.

Vierailija
6/13 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse luokittelen itseni liikkuvaksi äänestäjäksi. Ei mitään puoluetta tule ehdoitta tukea, ne kyllä osaa kusettaa

Vierailija
7/13 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Identifioidun niin että yritän välttää sitä äänekkäintä 1% jotka identifioituu ja fanittaa jotain aktivisteja, oli ne sitten mistä tahansa politiikan leiristä. 

Tää vassari/persu polarisointi missä hakutaan toista eikä edes yritetä keskustella aiheesta on täysin turhaa. Jos joku on niin politiikkapäissään että ei suostu edes kuuntelemaan mitä muilla on sanottavaa niin ei siitä voi kehittyä mitään hedelmällistä tai kompromissia, joka on demokratian tarkoitus. 

Radikaaleilta sais ottaa äänioikeuden pois kokonaan mun puolesta. Jos et ymmärrä asioiden monimuotoisuutta niin et voi ymmärtää mitä äänestät. 

Vierailija
8/13 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Puolueet edustavat tiettyä arvomaailmaa ja tapaa katsoa yhteiskuntaa ja sen kehittämistä. 

itse olen ylpeästi kokoomuslainen koska arvostan niitä asioita joita puolue pyrkii edistämään. Ei se tietenkään tarkoita sitä että en ajattelisi omilla aivoillani lainkaan. 

- vapaus

- sivistys

- demokratia

- suomalaisen, avoimen yhteiskunnan puolustaminen osana länsimaisten vapaiden demokratioiden yhteisöä

Sitä ei Kokoomuksen arvoissa lue, mutta itse miellän Kokoomuksen ajavan maailmaa jossa jokaisella ihmisellä on oikeus tavoitella parempaa hyvinvointia itselleen, läheisilleen ja sitä kautta myös koko yhteiskunnalle. Pohjoismaista hyvinvointiyhteiskuntaa on mahdollista ylläpitää vain mikäli talous on kunnossa. Vapauteen kuuluu erottamattomasti myös vastuu omista teoista ja

Kokoomusta ei kiinnosta kuin raha. Muilla arvoilla voi pyyhkiä perseensä.

Vierailija
9/13 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kokoomusta ei kiinnosta kuin raha. Muilla arvoilla voi pyyhkiä perseensä."

Tuo ei tietenkään pidä paikkaansa.

Siksi(kin) pidän itseäni kokoomuslaisena, enkä sitä peittele tai häpeä.

Junttien jankkaajien mielipiteillä pyyhin sen sijaan perseeni.

Olen aina äänestänyt Kokoomusta ja äänestän vastedeskin.

Vierailija
10/13 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmisto ajaa vähemmistöjen asioita, vähäosaisten asioita. 

Vihreät ajaa nuorten, aktivistien ja muuten suvaitsevaisten ihmisten asioita. Kuka ajaa luontoa nykyään muuten?

Persut ja keskusta ajaa työväenluokan asioita. 

Kokoomus ajaa yli 150 000e/v tienaavien asioita.

Rkp ruotsinkielisten asioita

Kdr kristittyjen konservatismia

Ymmärrän kyllä miksi kukakin äänestää näitä puolueita jos itse kuuluu siihen ryhmään kenen etuja ajetaan. Enemmän ihmettelen sitä porukkaa joka äänestää jotain näistä kuulumatta siihen ryhmään kenen asioita ajetaan. 

Vierailija
11/13 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on tarpeellista luokitella itsensä poliittisesti, niin tietysti luokittelen itseni kokoomuslaiseksi.

Ei ole tarpeellista.

Vierailija
12/13 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan punavihreä, mutta tosi väsynyt identeteettipuuhasteluun ja wokeiluun. Lisäksi en ole kovin innoissani eräästä tulokasuskonnosta, jonka rinnalla vanhoillislestadiolaisetkin ovat moderneja.

Vierailija
13/13 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- vapaus

- sivistys

- demokratia

Sitä ei Kokoomuksen arvoissa lue, mutta itse miellän Kokoomuksen ajavan maailmaa jossa jokaisella ihmisellä on oikeus tavoitella parempaa hyvinvointia itselleen, läheisilleen ja sitä kautta myös koko yhteiskunnalle. Pohjoismaista hyvinvointiyhteiskuntaa on mahdollista ylläpitää vain mikäli talous on kunnossa. Vapauteen kuu

Elävätkö itse palkkatuloilla vai sossunrahoilla? Molemmissa tapauksissa kyse on rahasta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi