Miten lopetit tupakoinnin? Lihositko?
Mieluiten keinot ilman nikotiinituotteita, niitäkin kertoa saa.
Kommentit (25)
Lihositko ei taida olla suomea. Miksi ei voi kysyä lihoitko?
En ole koskaan ollut niin tyhmä, että olisin hankkinut huvikseni nikotiiniriippuvuuden.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kokemuksista, lisäkin kelpaa
Voisin koittaa pastilleilla ja porkkanoilla. Lihota en halua. On kokemusta, lopetus korvaustuotteilla ja +25kg. Miksi lipsahdin uusiksi on tarina erikseen. Paino tuli ihan sallimalla mättäminen kun vaan tupakka jää (nykyään olen taas normaalipainoinen, mutta kauan kesti pudottaa).
Ap
LIHOA, ei lihota. Miksi käytät vääriä sanamuotoja? Ootko jostain turkkusesta?
Voisin sanoa älä lihota minua, jos kannat kotiin herkkuja. Ymmärrätkö?
Sairasnhoitaja naisten terveystarkastuksen yhteydessä ohjasi tupakkahoitajalle, joka antoi neuvoja, tsemppasi ja järjesti vieroituslääkkeet ja siitä se sitten lähti. Aloitin lääkekuurin ja merkkasin kalenteriin ohjeiden mukaan päivän jolloin en enää polta. Vajaassa parissa viikossa lakkasi jatkuvasti tekemästä tupakkaa mieli, vaikeinta oli päästä irti tavasta lähteä ulos tupakalle. Rahan säästyminen (n. 10 euroa päivä) lisäsi motivaatiota lopettaa tupakointi. Aloitin painon pudotuksen samaan aikaan, kun lopettelin tupakointia ja siitä olikin hyötyä, sillä kahden muutoksen tekeminen yhtäaikaa eikä tule kiinnitettyä liikaa huomiota kumpaankaan muutokseen. Olen ollut jo yli 2 vuotta polttamatta eikä enää tulisi mieleenkään sytyttää tupakkaa. Painonpudotuskin onnistui, ylimääräisiäniiloja ei enää ole ja olen n. 20 kg kevyempi kuin ennen tupakoinnin lopetusta. Tuli tässä todistetuksi sekin ettei tupakoinnin lopetus johda välttämättä lihomiseen, pitää vain keksiä tupakoinnin tilalle jotain muuta ja minulla se jokin muu oli painon pudotus ruokailutapojen muutoksineen ja liikunnan lisäys.
Kyllä. Minulla ainakin tämä ongelma tuli. Pitää miettiä tarkemmin, mitä syö. Silloin kun vielä tupakoin, ei tarvinnut miettiä yhtään.