Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytätkö kitka- tai nastapohjaisia kenkiä? Sopiiko ne vaikka ei olisi vanha?

Vierailija
10.02.2024 |

Käytätkö talvella kitkapohjaisia tai nastapohjaisia kenkiä tai irtonastoja, jos on liukasta? Oletko kokenut niistä hyötyä?

Minkä merkin kengät käytössä?

Kommentit (117)

Vierailija
101/117 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kitkakengillä nyt. Jos olisi ollut jääkelejä, käyttäisin nastakenkiä. Ei onneksi ole ollut kotimaakunnassani jääkelejä tänä talvena.

Vierailija
102/117 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hysteerisille mummeleille kaikki olevinaan turvavälineet myy kuin häkää. Ihan EHDOTTOMAN VÄLTTÄMÄTTÖMKSI katsotaan heijastinvaljaat, nastakengät, maski ym

Tää mummeli oli 15v kun sai ekan kerran koko jalan kipsin nilkasta nivusiin kaatumisen seurauksena. Sen jälkeen vielä pari kertaa , arvaa käytänkö nasta ja kitkakenkiä nyt 50 vuotta myöhemmin . Kyllä , koska en enää ikinä halua kokea miltä tuntuu kun polviolumpio lähtee paikoiltaan ja tönit sen itse takas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/117 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kävellyt nastakengillä jo 3 talvea. Ihan loistavat kengät. Vain kivitalossa pitää riisua kengät. Muuten kaatuu heti. Ihanaa kun ei tarvitse pelätä kaatumista liukkaalla. Voi kävellä normaalitahdilla. Olen 33-vuotias nainen.

Vierailija
104/117 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kitkakengät aktiivisesti käytössä

Vierailija
105/117 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sovi. Ne on tarkoitettu haurasluisille ikäihmisille. Nuoret kulkevat muovipohjaisissa kengissä tai tennareissa tai dr martenseissa, hyvin pysyvät pystyssä jäisillä teillä.

Hyvä jos autoissa on nastat tai kitkat alla! Mitä sitä kengistä. Autolla voi ajaa ovelle asti...

Vierailija
106/117 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Icebugin nastakengät on mun valinta, kun käyn kävely- ja hölkkälenkeillä liukkaalla kelillä. Kun pitoon voi luottaa, käveleminen ja juoksentelu on rennompaa ja vauhdikkaampaa. 

Vierailija
107/117 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän irtonastoja. Olen nelikymppinen (onko se vanha, päätä itse). Olen hoikka ja hyväkuntoinen, liikkun paljon. En erityisesti pelkää kaatumista, ei ole siis mitään vikaa tms. Mutta kunhan nyt tykkään kävellä reipasta vauhtia enkä varoa koko ajan. Paljon paremman hien saa pintaan, kun pääsee kävelemään vauhdilla.

Vierailija
108/117 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä kumpiakaan

Vierailija
109/117 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellaset kenkiin laitettavat liukuesteet ja oon kolmikymppinen. Ei tuolla uskalla kulkea ilman. Enkä edes tajua hävetä jos teinit nauraa :D

Vierailija
110/117 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitopohjakengät eli kitkapohjat. Niitten kanssa ei ole sisälläkään liukasta eikä naarmuta lattiaa.

Mistä hankit nämä kengät? Toimivatko jäisellä kadulla?

Vierailija
111/117 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vedetty liukuesteet talvikenkiin, Ilman niitä nastoja olisi ollut jo monena päivänä lähes mahdotonta liikkua tuolla jäisillä kaduilla. Maksoi 10 euroa ja on olleet kyllä hintansa väärti. Pitää hyvin jäisellä pinnalla. 

Ikää on 53v ja mulle on ihan sama, mitä muut siitä ajattelee. 

Vierailija
112/117 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarvan nastalenkkarit löytyy. Käytän niitä lenkkeillessä liukkaimmilla keleillä. Ostin ekat nastalenkkarit kun esikoiseni oli vauva ja oli liukas talvi, olin silloin 26v. Vaunujen ja koiran kanssa lenkkeillessä ei tehnyt mieli ottaa riskiä kaatumisesta. Ei se ole kivaa kaatua vaikkei mitään isompia vammoja tulisi, ihan jo venähtänyt ranne on tarpeeksi v-mäinen vaiva eikä hillitön mustelma takamuksessakaan kiva ole. Kaupoille mennessä tosin otan riskin ja menen eri kengillä, yleensä on kuitenkin hiekoitettu. 

Vierailija
113/117 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kitkakengiss ole mitään järkeä eikä imukupillisissa. 

Ei ne tehoa. 

Vierailija
114/117 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää joutua sipsuttamaan ja varomaan lenkillä, nastalenkkareilla on paljon rennompi mennä. Kohta 10v olen käyttänyt nastoja liukkaalla lenkkeillessä ja ikää on 35v. 

Vierailija
115/117 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankin nastakengät, kun meille tuli koira. Sarvan nastanilkkurit on ollu ihan ok, nastat on pysyneet hyvin kiinni mutta ne ei ole ihan yhtä pitävät jäällä kuin sellaiset erilliset nastalliset liukuesteet, jotka vedetään kengänpohjan päälle. Niiden ongelmana on tosin pysyvyys, ainakin se malli joka kiinnitetään kantaan ja kärkeen meinaa irrota joskus, ja liukesteen ja kengänpohjan väliin kertyy joskus lumimöykky.

Kaupunkinilkkureiden kanssa olen käyttänyt pahimmilla pääkallokeleillä sellasia liukuesteitä, joka tulee vaan päkiän alle. Nämä myös pysyy paremmin kuin nuo koko pohjan peittävät, on suht helppo kiinnittää ja ottaa irti sisätiloihin mennessä, jos kumartuminen vaan onnistuu. 

Miehellä on Pomarin nastanilkkurit päivittäisessä käytössä koiralenkeillä, ja niistä on irronnut yhden talven aikana jo todella monta nastaa. Muuten on ollut niihin tyytyväinen. 

Sarvan kenkien mitoitus on todella pientä, joten niitä pyörii aika paljon uusina ja uudenveroisia tori.fissä, kun eivät monille mahdukaan. Mulla on 38-koon jalka mutta Sarvan kengät koossa 40, eikä kenkään edes mahdu paksumpi villasukka. 

Vierailija
116/117 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpa vakuutus

Vierailija
117/117 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mursin käteni viime talvena, kun jalassa oli kengät, joiden pohjassa ei ollut kunnon pitoa. Käsi jouduttiin leikkaamaan ja nyt siellä on titaanilevy ja ruuveja. Kuntoutus on ollut pitkä ja liikerata ei ole palautunut edelleenkään ennalleen. Toinen leikkaus tulossa. En enää suostu käyttämään muita talvikenkiä kuin nastoja tai kitkoja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi