Käytätkö kitka- tai nastapohjaisia kenkiä? Sopiiko ne vaikka ei olisi vanha?
Käytätkö talvella kitkapohjaisia tai nastapohjaisia kenkiä tai irtonastoja, jos on liukasta? Oletko kokenut niistä hyötyä?
Minkä merkin kengät käytössä?
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran ette mitään lihaksia ylläpitävää liikuntaa harrasta niin kyllä nuorikin katkeaa kuin puutikku. Ei siinä mitkään mummosaappaat auta.
Riittääkö kutominen ja lukeminen?
Riitta46
Mulla on pelkät liukuesteet. En ole tyytyväinen. Ne eivät pidä kovin hyvin enkä voi käyttää kaupassa. Taidan ostaa nastakengät
Kyllä joitakin ärsyttää näköjään se, että toiset käyttää nastakenkiä 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ikä tähän liittyy? Oikeasti typerää ajatella, että vain vanhat käyttää tuollaisia kenkiä.
Mulla on Icebugin nastakengät ja ne on todella hyvät. En halua kaatua liukkaalla ja teloa itseäni joten siksi nastakengät.
Kuulostaa siltä että olet mummoiässä mutta haluat kieltää sen. Tuollainen tuo mukanaan vaikeuksia.
Mikä sun ongelma on? Miten nasta- tai kitkakengät liittyy yhtään mitenkään ikään? Mitähän vaikeuksia mulla on muka tässä tiedossa kun elän elämääni kuten itse haluan? Miksi teillä joillakin menee noin kovasti tunteisiin, että jotkut käyttää nasta- ja kitkakenkiä? :D Ei ole ihan normaalia tuo sun ajatuksenjuoksu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ikä tähän liittyy? Oikeasti typerää ajatella, että vain vanhat käyttää tuollaisia kenkiä.
Mulla on Icebugin nastakengät ja ne on todella hyvät. En halua kaatua liukkaalla ja teloa itseäni joten siksi nastakengät.
Luusi on heti murskana jos vähän kaadut? Osteoporoosi on vakava sairaus nuorella.
Sä kuulostat niin typerältä, että sulla ei ole kokemusta vaikean luunmurtuman seurauksista ja kuntoutuksesta.
Muille: Ääliöiden kanssa ei kannata vängätä.
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka irvailette kaatumisesta, niin jos kerran kaatuessa muille kuin mummoille ei muka käy mitään, miksi päivystykset on talvella täynnä liukastuneita potilaita vammoineen?
Koska niillä on osteoporoosi. Vegaaneja joilla lihaskato SEKÄ osteoporoosi.
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran ette mitään lihaksia ylläpitävää liikuntaa harrasta niin kyllä nuorikin katkeaa kuin puutikku. Ei siinä mitkään mummosaappaat auta.
No sepä. Mä käytän nastakenkiä pääasiassa lenkillä kun on liukasta. Icebugeilla hyvä kävellä ja nastat pureutuu jäähän hyvin. Jos ei ole jäätä, niin käytän muita kenkiä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on pelkät liukuesteet. En ole tyytyväinen. Ne eivät pidä kovin hyvin enkä voi käyttää kaupassa. Taidan ostaa nastakengät
Suosittelen. Liukuesteet on viheliäiset kun ne rikkoutua ja irrota. Icebugit on hyvät.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkia yrittäjiä joilla on muu kuin betonilattia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka irvailette kaatumisesta, niin jos kerran kaatuessa muille kuin mummoille ei muka käy mitään, miksi päivystykset on talvella täynnä liukastuneita potilaita vammoineen?
Koska niillä on osteoporoosi. Vegaaneja joilla lihaskato SEKÄ osteoporoosi.
Mulla on kaatuessa murtunut ranne eikä ole osteoporoosia enkä ole vegaani. Kipsin poiston jälkeen tehtiin magneettikuvaus kun haluttiin nähdä luuston kunto koska olen saanut sytostaatteja. Ei ollut mitään vikaa luustossa.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen Icebugeja. On kalliit, mutta on todella hyvät.
Vierailija kirjoitti:
Raaps raaps raaps vaan kuuluu kun mummot kävelee nastakengillä Prisman käytäviä.
Teillä on moniin paikkoihin porttikielto koska pilaatte lattiat.
Tämä. Mm Musiikkitalossa on isolla kylttejä. EI NASTAKENKIÄ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luusi on heti murskana jos vähän kaadut? Osteoporoosi on vakava sairaus nuorella.
Oletko ihan idiootti? Missä kirjoitin, että mun luut on heti murskana ja mulla on osteoporoosi? Itsensä voi teloa muutenkin kuin luita murtamalla.
Ai syöt niin paljon verenohennuslääkkeitä?
Jatkat siis edelleen idiootti-linjalla. Ei, en syö mitään verenohennuslääkkeitä. Sun sen sijaan pitäisi syödä jotakin tuohon sun mielenterveyteen. Hyvää illan jatkoa sekopää.
Säälin ihmisiä, joilla on niin alhainen itsetunto, etteivät voi käyttää nastoja/ liukuesteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse olla osteoporoosia. Olin alle kolmekymppinen, kun kaaduin liukkaalla ja kädestä meni luita murskaksi. Tarvittiin lukuisia poliklinikkakäyntejä ja leikkaus, meni monta kuukautta ennen kuin kättä pystyi käyttämään. Siellä tapaturmapolilla tuli nähtyä monta muutakin työikäistä, kenellä käsi, kenellä jalka poikki.
Vierailija kirjoitti:
Raaps raaps raaps vaan kuuluu kun mummot kävelee nastakengillä Prisman käytäviä.
Teillä on moniin paikkoihin porttikielto koska pilaatte lattiat.
Toki voi käyttää myös omaa harkintaa sen osalta, hankkisiko nastakenkiinsä nastasuojat. Suojelee sekä lattioita että nastakenkien nastoja turhalta kulumiselta silloin, kun nastojen käytölle ei ole tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Pitopohjakengät eli kitkapohjat. Niitten kanssa ei ole sisälläkään liukasta eikä naarmuta lattiaa.
Pitopohjat ei toimi peilijäällä tai vesijäällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkia yrittäjiä joilla on muu kuin betonilattia.
Jaha, no onpas täällä av:lla nyt yrittäjiä linjoilla tänään 🙄
En mä ainakaan kaupassa niillä kävele vaan käyn lenkillä ne jalassa. Töihin kävelen myös nastakengät jalassa ja siellä pitää vähän matkaa kävellä sisätiloissa. Kaupassa käyn autolla ja jalassa tavalliset talvikengät. Mun Icebugeissa menee nastat vähän sisälle päin kun kävelee sisätiloissa.
Enkä myökään ole mummo.