Li Andersson larppsi asunnottomuutta patagonian varusteissa
Mukava teltta ja hyvät varusteet
enemmän meni retkeilyn puolelle
Kommentit (128)
Ymmärrän Otto Meren kritiikin, jos hän itse osallistui tapahtumaan.
Mutta ei tainnut osallistua.
Vierailija kirjoitti:
Otto Meri on työskennellyt vuosia asunnottomien kanssa. Telttailu lämpimässä makuupussissa ei auta ketään asunnotonta.
Olen ollut asunnoton. En olisi arvostanut yhtään sitä, että joku varakas, suojatyöpaikoissaan uransa viettävä poliitikko olisi tullut untuvavermeineen siihen viereen vähän yöpymään. V*ttuilina olisin sen nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Ei perskokkareita kiinnosta köyhät. Saati asunnottomat. Hallitus on jopa poistanut asunnottomuuden postumistavoitteen.
Vierailija kirjoitti:
Muilla on oikeita töitä ja vastuita,eivät ehdi retkeillä ökyvarusteissa tai sotkea junatunneleita.
Niinkö? Mitä töitä heillä oli to-pe yönä?
Mitä vasemmistoliitto jätti tekemättä?
Varmaan kannattaa osoittaa kritiikki näille järjestäjätahoille. Hehän sen ohjelman suunnittelivat ja päättivät tästä "larppaamisesta". Tuskinpa siellä vieraat itse keksi ohjelmaa. Tekivät ja toimivat kuten järjestäjätahot olivat suunnitelleet.
Mutta sovitaan sitten ettei Vailla vakinaista asuntoa ry, Sininauhaliitto sekä muut asunnottomuuden parissa toimivat järjestöt tiedä asunnottomuudesta mitään ja huonosti järkkäsivät mielenilmauksensa. Otto Meri ja muu oikeisto varmasti olis osannut järkätä paremman tapahtuman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otto Meri on työskennellyt vuosia asunnottomien kanssa. Telttailu lämpimässä makuupussissa ei auta ketään asunnotonta.
Mielenilmaus ja asunnottomien tapaaminen sekä asunnottomien palveluihin tutustuminen ei auta asunnottomia?
Miten hallitus auttaa asunnottomia?
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut asunnoton. En olisi arvostanut yhtään sitä, että joku varakas, suojatyöpaikoissaan uransa viettävä poliitikko olisi tullut untuvavermeineen siihen viereen vähän yöpymään. V*ttuilina olisin sen nähnyt.
Et siis arvosta Sininauhaliiton ja vva mielenilmaisu asunnottomien puolesta.
Tai kansanedustajien kiinnostusta sinua kohtaan?
Olisi parempi vain antaa kurjien kurjistaa.
Nyt hallitus ei enää edes tavoittelee asunnottomuudesta vähentämistä.
Nukkuiko nuo herranpennut ensimmäistä kertaa teltassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei perskokkareita kiinnosta köyhät. Saati asunnottomat. Hallitus on jopa poistanut asunnottomuuden postumistavoitteen.
Ja vihervasemmiston aikana rahaa köyhille tulvi ovista ja ikkunoista ja asunnottomille jaettiin torilla lämmitettyjä telttoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se auttaa köyhiä ja asunnottomia että joku komukka menee telttailemaan huippuvarusteineen?
Pikku Li pahoitti aiheellisesta palautteesta mielensä.
Vierailija kirjoitti:
Muilla on oikeita töitä ja vastuita,eivät ehdi retkeillä ökyvarusteissa tai sotkea junatunneleita.
Tai kirjoitella vauva-palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenilmaus ja asunnottomien tapaaminen sekä asunnottomien palveluihin tutustuminen ei auta asunnottomia?
Miten hallitus auttaa asunnottomia?
Mielenilmaisu, tapaaminen ja tutustuminen eivät auta mitään. Vai saiko joku tuon perusteella asunnon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et siis arvosta Sininauhaliiton ja vva mielenilmaisu asunnottomien puolesta.
Tai kansanedustajien kiinnostusta sinua kohtaan?
Olisi parempi vain antaa kurjien kurjistaa.
Nyt hallitus ei enää edes tavoittelee asunnottomuudesta vähentämistä.
Arvostan tekoja, en tyhjiä eleitä. Tuollainen yöpyminen on yhtä tyhjän kanssa: poliitikko lähtee makuupussistaan autokyydillä kivaan kotiinsa, käy jääkaapilla, saunoo ja menee sitten puhtaiden lakanoiden väliin tutimaan siinä uskossa, että on saanut jotakin aikaan.
Kyllähän jokaisella kodittomalla nyt on varaa mukavaan, lämmitettävään puolijoukkuetelttaan ja parhaimpaan talvimakuupussiin!
Arvostaisin, jos olisivat yöpyneet asunnottoman kanssa lehtiroskiksessa, rappukäytävässä ym.
Vierailija kirjoitti:
ANDERSSON muistuttaa, että yöpyminen oli osa Kadulle vai kotiin -mielenilmaisua, jonka olivat järjestäneet Vailla vakinaista asuntoa ry, Sininauhaliitto sekä muut asunnottomuuden parissa toimivat järjestöt. Viime torstaina ja perjantain välisenä yönä Helsingin kansalaistorilla järjestetyllä tapahtumalla vastustettiin hallituksen asumis- ja toimeentulotukeen kohdistuvia leikkauksia.
Mielenilmaisun järjestäjät yöpyivät ulkona Kansalaistorilla teltassa ja haastoivat myös kansanedustajat mukaan.
Kutsu lähti kaikille kansanedustajille ja Helsingin päättäjille. Otimme vasemmistoliiton ryhmän kanssa kutsun vastaan, Andersson kirjoittaa X:ssä.
Hänen mukaansa vasemmistoliiton ryhmä vieraili yön aikana myös hätämajoitus- ja yöpymispaikoissa ja tutustui VVA ry:n etsivään työhön eli Yökiitäjään sekä keskusteli useiden kokemusasiantuntijoiden kanssa.
-
Muita puolueita ei paljon kiinnostan
Persuja ja kokoomuslaisia kiinnostaa enemmän tehdä niitä asunnottomia lisää!
ANDERSSON muistuttaa, että yöpyminen oli osa Kadulle vai kotiin -mielenilmaisua, jonka olivat järjestäneet Vailla vakinaista asuntoa ry, Sininauhaliitto sekä muut asunnottomuuden parissa toimivat järjestöt. Viime torstaina ja perjantain välisenä yönä Helsingin kansalaistorilla järjestetyllä tapahtumalla vastustettiin hallituksen asumis- ja toimeentulotukeen kohdistuvia leikkauksia.
Mielenilmaisun järjestäjät yöpyivät ulkona Kansalaistorilla teltassa ja haastoivat myös kansanedustajat mukaan.
Kutsu lähti kaikille kansanedustajille ja Helsingin päättäjille. Otimme vasemmistoliiton ryhmän kanssa kutsun vastaan, Andersson kirjoittaa X:ssä.
Hänen mukaansa vasemmistoliiton ryhmä vieraili yön aikana myös hätämajoitus- ja yöpymispaikoissa ja tutustui VVA ry:n etsivään työhön eli Yökiitäjään sekä keskusteli useiden kokemusasiantuntijoiden kanssa.
-
Muita puolueita ei paljon kiinnostaneet asunnottomat.