Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

APUA!! Mihin Goolehausta on kadonnut KARTTA haku?? Ei tulee enää mitenkään tuloksiin?!!!!!

Vierailija
10.02.2024 |

NYT MENEE HERMOT KYLLÄ LOPULISESTI!!

Aiemmin oli kätevää kun haki onkun osoitteen, pystyi siitä tulosten yläreunasta klikkaamaan karttahakuun heti. NYT SE ON KOKONAAN KADONNUT pois! en näe mitnekään karttatuloksia! Neuvokaa mikä asetus auttaisi että näen heti yhdellä klikkauksella sen osoitteen KARTAN googletuloksessa?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ihan ymmärrä mitä tarkoitat. Kun kirjoitan jonkun osoitteen hakukenttään, niin ensimmäisenä tuloksena on kartta, jossa kyseinen osoite näkyy. 

Ei tule, se ei ole sama. Yritäppä klikata sitä niin että pääsisit karttaan oikeesti. Ei anna mennä. TOSI ÄRSYTTÄVÄÄ. hermot oikein kiristyy!!

Kyllä siirtyy ja sitäpaitsi siinä hakutulosten kanrtan alla on vielä se nuori Directions jolla pääsee myös.

Tämähän on hämmentävää. Testasin asiaa, ja avasin uuden välisivun, ja sen tuloksissa on heti iso kartta jota klikkaamalla pääsee tosiaan karttaan. Mutta sillä aiemmalla välisivulla EI TULE ei vaikka sata kertaa hakisi!!! tismalleen sama osoite. Jotain on nit vialla.

Vierailija
22/49 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni ei näy ymmärtäneen, mitä ap tarkoittaa. Minä luulen ymmärtäväni: hakukentän alapuolella olevasta "kuvahaku - videot - avoinna nyt" -rimpsusta katosi äskettäin "kartat", mikä teki karttapalveluun pääsemisestä monta monta klikkausta mutkikkaampaa.

Ap, klikkaa "kuvahaku", ja saat näkyviin entisenlaisen rimpsun, jossa kartta on paikoillaan. :)

THÄNG JUU!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googlen hakutulosten laatu on jo vuosia ollut laskussa 

Google on muutama vuosi sitten alkanut tarjota hakutuloksia omalta lähialueelta, jos vaikka hakee jotain ulkomaista asiaa niin mitä helvettiä teen lähialueen tuloksilla. Todella ärsyttävää.

Vierailija
24/49 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä annan esimerkin: avaan uuden välilehden Chromessa, kirjoitan hakukenttään (en osoiteriville) vaikka "Ouluhalli".

Ennen ensimmäinen hakutulos oli karttakuva, josta pääsi suoraan mapsiin. Toinen hakutulos oli toinen googlen oma, jossa oli enemmän tietoa sekä käyttäjien kuvia paikasta. Kolmantena vasta Ouluhallin omat sivut. 

Nyt edes ensimmäisen haun kohdalla alas ei tule kohtaa, jossa lukee "maps" ja jota klikkaamalla pääsi karttapalveluun. Nyt on vain "images, videos, place sites" jne. 

Vierailija
25/49 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt en ymmärrä, kirjoita Googleen google maps

tai avaa Google, oikealta ylhäältä paina kuviota, jossa on 9 täplää, Google sovellutukset aukeaa, valitse Google Maps.

Jos kirjoitat hakuun ensin mitä haet, ennen pääsi joko hakutuloksiin avautuvasta kartasta, tai sitten hakukentän alla valinnoista valitsemalla kartan ja karttaan aukesi juuri haettu kohta.

Jos klikkaat sieltä pistevalikosta kartan auki, joudut hakemaan haluamasi kohdan uudelleen, koska sieltä kartta aukeaa ihan muuhun kohtaan kuin siihen mitä olit juuri hakenut.

Vierailija
26/49 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni ei näy ymmärtäneen, mitä ap tarkoittaa. Minä luulen ymmärtäväni: hakukentän alapuolella olevasta "kuvahaku - videot - avoinna nyt" -rimpsusta katosi äskettäin "kartat", mikä teki karttapalveluun pääsemisestä monta monta klikkausta mutkikkaampaa.

Ap, klikkaa "kuvahaku", ja saat näkyviin entisenlaisen rimpsun, jossa kartta on paikoillaan. :)

Kiitos, oi kiitos! 

Vierailija
27/49 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtuu algoritmistä, näyttää lähinnä niitä tuloksia, tai niiden tulosten johdannaisia joita olet aiemmin hekenut.

Poista kaikki mahdollinen historia sieltä sekä nollaa mainostunnus jne. niin taas toimii

Vierailija
28/49 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

THÄNG JUU!

ap

Olepa hyvä. :)

Minä tuskailin tuon saman asian kanssa muutaman päivän ja sitten vahingossa löysin ratkaisun.

Minä luen valtavasti uutisia ja käytän karttapalvelua koko ajan. Nyt pääsen uutisesta kolmen klikkauksen sijasta neljällä klikkauksella kartan oikeaan kohtaan. Ilman tätä oikopolkua pitäisi kirjoitella ja klikkailla ja näprätä niin paljon, että suurkuluttajalta palavat hermot. Siksi tunsin tuskasi. Satunnaiskäyttäjää tuollainen ei haittaa.

Vierailija
29/49 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

THÄNG JUU!

ap

Minä tuskailin tuon saman asian kanssa muutaman päivän ja sitten vahingossa löysin ratkaisun.

Minä luen valtavasti uutisia ja käytän karttapalvelua koko ajan. Nyt pääsen uutisesta kolmen klikkauksen sijasta neljällä klikkauksella kartan oikeaan kohtaan. Ilman tätä oikopolkua pitäisi kirjoitella ja klikkailla ja näprätä niin paljon, että suurkuluttajalta palavat hermo

Lisäänpä tähän vielä toisen harminaiheen: samassa uudistuksessa pilattiin StreetView-toiminto. Ennen kartan tiet olivat keltaisia ja StreetView-toiminto teki niistä sinisiä. Nyt myös kartan tiet ovat sinisiä, joten StreetView-merkinnät eivät erotu. Ja koska joetkin ovat sinisiä... X(

Palkattiinko taloon joku muutosjohtaja, jolla oli kiire tehdä jotakin näkyvää, vai mistä tämä hulluus johtuu? 

Vierailija
30/49 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

THÄNG JUU!

ap

Minä luen valtavasti uutisia ja käytän karttapalvelua koko ajan. Nyt pääsen uutisesta kolmen klikkauksen sijasta neljällä klikkauksella kartan oikeaan kohtaan. Ilman tätä oikopolkua pitäisi kirjoitella ja klikkailla ja näprätä niin paljon, että suurkuluttajalta palavat hermo

Eiköhän me kaikki olla nykyisin suurkuluttajia.

Vierailija
31/49 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

THÄNG JUU!

ap

Minä luen valtavasti uutisia ja käytän karttapalvelua koko ajan. Nyt pääsen uutisesta kolmen klikkauksen sijasta neljällä klikkauksella kartan oikeaan kohtaan. Ilman tätä oikopolkua pitäisi kirjoitella ja klikkailla ja näprät

Keltainen väri loppui. Miten muuten värisokeat näkevät keltaisen?

Vierailija
32/49 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

THÄNG JUU!

ap

Minä luen valtavasti uutisia ja käytän karttapalvelua koko ajan. Nyt pääsen uutisesta kolmen klikkauksen sijasta neljällä klikkauksella kartan oikeaan kohtaan. Ilman tätä oikopolkua pitäisi kirjoitella ja klikkailla ja näprät

Ei olla. Tai sitten minä olen megasuurkuluttaja, koska teen keskimäärin varmaankin toistasataa paikkahakua päivässä ja seikkailen karttapalvelussa tuntikausia putkeen vähintään viikoittain. (Olen liikuntarajoitteinen, ja minulla on aikaa.)

Vierailija
33/49 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee myös pieni karttanäkymä, josta klikkaa, niin alhaalla lukee avaa google mapsissa. Lisäksi jos tulee joku osoite, niin siitä kikkailee.

Ja joo ihan persiistä tää nykyään

Vierailija
34/49 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutkikkaammaksi muuttui, joo.

Niille joilla on aikaa: löydä creepyä google mapsista

Long Island -sarjamurhaaja. Asui Long Islandillla Massapequa Parksissa ja tavanomaisesta amerikkalaisuudesta (en ois ikinä uskonut, niin tavallinen mies!) poiketen on kerrottu mm. että tuolla lähiössä vanhemmat olisivat kieltäneet lapsiaan menemästä ko. miehen taloon tai olla tekemisissä hänen kanssaan. Jos haluatte nähdä, millainen on talo, jonne amerikkalaisia lapsia kielletään menemästä, niin menkää katsomaan 104 1st avenue. Street view. Siellähän se itse murhaajakin istuu kotipihallaan puutarhatuolissa...Hehhehhe.

Vierailija
35/49 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin, palaanpa asiaan. Eilen tämäkin reitti poistui käytöstä. Samalla muuttui kuvahaku, eikä mistään löydy samanlaista apukeinoa kuin nyt vuosia käytössäni ollut "Google Images Restored". Mitähän tässä seuraavaksi kokeilisi?

Vierailija
36/49 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman asiat ovat huonolla tolalla, kun amerikkalainen yhtiö alkaa salata geo-tietoa.

Vierailija
37/49 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

THÄNG JUU!

ap

Mutta tuossahan tulee yksi klikkaus enemmän. Miksei voi vaan tehdä sen Google-haun ja sitten klikata kartan vieressä olevasta nuolesta reittihakuun, jos on sitä reittiä kerran etsimässä? Tai vaikkei olis reittiä etsimässä, vaan sitä karttaa, niin siitä reittinuolesta pääsee kartalle.

Ite jos haluan kartalle, niin kirjotan selaimeen suoraan maps.google.com enkä ota kierroksia siitä, ettei tavallinen Google-haku anna sitä karttaa suoraan, vaan se kartta on yhden lisäklikkauksen takana.

Vierailija
38/49 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Google on muutama vuosi sitten alkanut tarjota hakutuloksia omalta lähialueelta, jos vaikka hakee jotain ulkomaista asiaa niin mitä helvettiä teen lähialueen tuloksilla. Todella ärsyttävää.

Koska tulevaisuudessa kaikki tulevat asumaan 15 minuutin älykaupungeissa, joissa ei pääse kulkemaan tuota kauemmas jos sosiaaliset pisteet ei riitä.

Vierailija
39/49 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä annan esimerkin: avaan uuden välilehden Chromessa, kirjoitan hakukenttään (en osoiteriville) vaikka "Ouluhalli".

Ennen ensimmäinen hakutulos oli karttakuva, josta pääsi suoraan mapsiin. Toinen hakutulos oli toinen googlen oma, jossa oli enemmän tietoa sekä käyttäjien kuvia paikasta. Kolmantena vasta Ouluhallin omat sivut. 

Nyt edes ensimmäisen haun kohdalla alas ei tule kohtaa, jossa lukee "maps" ja jota klikkaamalla pääsi karttapalveluun. Nyt on vain "images, videos, place sites" jne. 

Kyllä mulla tulee tolla Ouluhalli-haulla hakulistauksen rinnalle sivun oikeaan reunaan ilmeisesti se Googlen oma yhteenveto ja siinä on kyllä nuoli reittiohjeisiin, mikä vie Googlen kartalle. Eikö ihmiset osaa klikata tuota nuolta vai mikä tässä nyt on ongelma?

Vai onko teillä selaimesta joku vanha versio?

Vierailija
40/49 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt en ymmärrä, kirjoita Googleen google maps

tai avaa Google, oikealta ylhäältä paina kuviota, jossa on 9 täplää, Google sovellutukset aukeaa, valitse Google Maps.

Jos kirjoitat hakuun ensin mitä haet, ennen pääsi joko hakutuloksiin avautuvasta kartasta, tai sitten hakukentän alla valinnoista valitsemalla kartan ja karttaan aukesi juuri haettu kohta.

Jos klikkaat sieltä pistevalikosta kartan auki, joudut hakemaan haluamasi kohdan uudelleen, koska sieltä kartta aukeaa ihan muuhun kohtaan kuin siihen mitä olit juuri hakenut.

Sinne karttaan pääsee, kun klikkaa sieltä hakutuloksista niitä reittiohjeita! Miten voi olla näin vaikeeta?