Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko työtön sukulainen hoitaa lasta

Vierailija
09.02.2024 |

Kotihoidon tuella?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että semmoista työnantajan velvollisuuksien ja verojen kiertämistä ap suunnittelee. 

Vierailija
22/36 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi mutta työttömyyskorvaukset jää ehkä saamatta

Miten niin eihän sitä pakko ole kertoa että hoitaa lasta. Sitten kun saa töitä lapsi menee päivähoitoon. Eikös kotihoidontuen saa, jos lapsi on kotihoidossa? Työtön saisi työttömyysturvan ja kotihoidon tuen ja lapsi voisi olla kotihoidossa, kaikki voittaa.

ap

Minä en voita kun olen maksamassa tuota kieroilua.Vfroillani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä teet, jos hoitaja sairastuu? Sinulla ei ole silloin mahdollisuutta palkalliseen vapaaseen kuten on lapsen sairastuessa.

Miksei olisi? Jos sanoo vain, että laps on kippee.

Vierailija
24/36 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin eihän sitä pakko ole kertoa että hoitaa lasta. Sitten kun saa töitä lapsi menee päivähoitoon. Eikös kotihoidontuen saa, jos lapsi on kotihoidossa? Työtön saisi työttömyysturvan ja kotihoidon tuen ja lapsi voisi olla kotihoidossa, kaikki voittaa.

ap

Halvempaa toi ois kun lapsen päivähoito päiväkodissa.

Vierailija
25/36 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi, mutta hän menettää työttömyysetuutensa. Oletus: maksat sukulaiselle palkkaa kotihoidontuen verran.

Jos perheessä on alle 3-vuotias lapsi, voit hakea lapsillesi kotihoidon tukea, jolloin sukulainen voi hoitaa lapsia ilman työsopimusta.

Jos sukulainen on työtön, niin tuo tulkitaan maksajan suunnasta kavallukseksi, koska työtön tekee työtä, josta normaalisti maksetaan palkkaa. Ei työtön voi mennä kahvilanhoitajaksi palkatta sillä perusteella, että tämä on kivaa ja kaverini tarvitsee apuani. Työtön voi hoitaa lasta, mutta maksaja (kassa tau Kela) katsoo, että sen ei tarvitse maksaa etuutta (jos joku ilmiantaa tämän palkattoman työn).

Vierailija
26/36 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä teet, jos hoitaja sairastuu? Sinulla ei ole silloin mahdollisuutta palkalliseen vapaaseen kuten on lapsen sairastuessa.

Miksei olisi? Jos sanoo vain, että laps on kippee.

Aika moni työnantaja haluaa sairauslomalapun lapsesta ennen kuin maksaa euroakaan.

Vierailija
27/36 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että semmoista työnantajan velvollisuuksien ja verojen kiertämistä ap suunnittelee. 

Netissä lukee ett sukulainen voi hoitaa lasta ilman työsopimusta.

Vierailija
28/36 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Pälli, oikeasti kunnallinen päivähoito maksaa paljon enemmän. Ap

Vierailija
29/36 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi, mutta hän menettää työttömyysetuutensa. Oletus: maksat sukulaiselle palkkaa kotihoidontuen verran.

Jos perheessä on alle 3-vuotias lapsi, voit hakea lapsillesi kotihoidon tukea, jolloin sukulainen voi hoitaa lapsia ilman työsopimusta.

Jos sukulainen on työtön, niin tuo tulkitaan maksajan suunnasta kavallukseksi, koska työtön tekee työtä, josta normaalisti maksetaan palkkaa. Ei työtön voi mennä kahvilanhoitajaksi palkatta sillä perusteella, että tämä on kivaa ja kaverini tarvitsee apuani. Työtön voi hoitaa lasta, mutta maksaja (kassa tau Kela) katsoo, että sen ei tarvitse maksaa etuutta (jos joku ilmiantaa tämän palkattoman työn).

Tuolla siis lukee että sukulainen voi hoitaa ilman työsuhdetta https://peda.net/soini/varhaiskasvatus/lasten-hoidon-tuet/yht2

ap

Vierailija
30/36 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Oikeastiko? Kotihoidontuesta pitää maksaa vero, joten kun saa 377 e/kk, jää siitä 282 e hoitajalle annettavaksi. Kenelle se riittää kuukausipalkaksi työssä, jossa ei ole edes vakuutettu?

Vierailija
31/36 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain kantis kyselee tämmöisiä.

Vierailija
32/36 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Netissä on paljon muutakin, joten varmaan annat osoitteen.

Vierailija
33/36 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla siis lukee että sukulainen voi hoitaa ilman työsuhdetta ht

Mutta jos se sukulainen on työtön ja saa työttömyysetuutta, niin ei-oman lapsen hoitaminen palkattakin katsotaan työntekoa vastaavaksi toiminnaksi, jolloin ei voi ilmoittaa olevansa työtön. Kuka oikeasti pärjää 280 e/kk tuloilla?

Vierailija
34/36 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Oikeastiko? Kotihoidontuesta pitää maksaa vero, joten kun saa 377 e/kk, jää siitä 282 e hoitajalle annettavaksi. Kenelle se riittää kuukausipalkaksi työssä, jossa ei ole edes vakuutettu?

Kyllä, kunnalle lankeava maksu on huomattavasti korkeampi päiväkodeissa hoidettavasta lapsesta kuin kotihoidetusta lapsesta. Luulin, että kaikki tietää sen.

Vierailija
35/36 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Netissä on paljon muutakin, joten varmaan annat osoitteen.

Linkin laitoin jo tuonne ylemmäks, mutta tässä

https://peda.net/soini/varhaiskasvatus/lasten-hoidon-tuet/yht2

ap

Vierailija
36/36 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en riskeeraisi työttömyysturvaani jonkun pikkusumman takia. Etsisin töitä, kävisin haastatteluissa ja olisin tietenkin valmis aloittamaan heti. Se tuskin lapsen vanhemmille kävisi, kun sanoisin, että huomisesta alkaen en hoida lasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi